|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tack för alla bra tips, extra tack till Anders129 den länken var mycket intressant.. Nu är bilen inne på Bilcentralen sedan i går morse. ringde och kollade med dom i går eftermiddag hur det gick. men dom hade ingen lösning än. hoppas att dom hittar felet. ni skall få en detaljerad lösning på problemet om det går att hitta det. |
|
|
Förhandsbeskedet från verkstan säger att Spridare nr5 läcker som ett soll. Dom skall byta den sedan så får vi se.. dom andra spridarna var helt täta. Spänningen är på topp just nu. kommer jag att till slut få ordning på bilen. |
|
|
Nu är felet fixat. Dom bytte ut spridaren / injektorn på 5:ans cylinder. samt gjorde en massa kontroller för att säkerställa att det nu fungerar. kostade en massa pengar, 5 siffrigt att åtgärda. men så är det att lämna in på en auktoricerad verkstad, det skall ju kollas om deras åtgärder är rätt utförd så att dom kan lämna garanti på åtgärden. och det är kunden som måste betala för den servicen. Visst hade jag kunnat kjöpa 6 beg spridare på skroten för 9000 kr och hoppas på att det skulle fungerat, eller kanske bytad ut pumpen för 4000 kr. i alla fall,, om jag hade bytad ut alla spridare själv, så måste bilen in till värkstan för att göra en avstämmning av spridarkarakteristikfält.. för att få det att gå jämt i motorn. och då blir det 5 siffrigt i alla fall. MV\\Heavy |
|
| Var det på BMW eller hos El & Diesel | |
|
Bilcentralen i Nacka .. El & diesel hade ingen tid då när jag kollade med dom. MV\\Heavy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.