AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.110

Däckglans

Sida 2 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Meg`uairs 40 håller mina däcksidor fräscha någon vecka vid regelbundet användande.
Har aldirg hört tidigare, Asken. Vart köper man det? Klibbar dammet fast sig på fälgarna med Meg uairs 40?

/Manray/
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Rekondprylar, Typ 700 för en dunk. Finns inte att köpa i handeln vad jag vet, köpte min hos en rekondfirma.
Jag kopierar proffsen. Har det i en sprayflaska, duschar lite på en avklippt svamp och stryker den på däcken. Otroligt drygt medel(gått åt 0.5l på 2 år) samt att det ger djupet i gummit utan att bli fett och kladdigt. Fungerar perfekt även inne i bilen.
Mvh
Asken
Verkar bra...hur mycket rymmer dunken? Svårt att fixa? Behöver man kontakter eller är det bara att gå "dit"?

/Manray/
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Asken hämtar ut en dunk, så delar jag och tre andra på den 175 spänn för en liter, eftersom det verkar vara drygt så kommer det räcka flera år och blir då mycket prisvärt.
Asken hade vänligheten att putsa halva min nyfräscha
instrumentbräda igår det syntes verkligen skillnad,
en fin djup lyster, det är cirka 14 dagar sedan jag körde på den med Armor all matt,ändå så syntes det en skillnad.Det är en annan kvalitet på proffsgrejor ser det inte minst på proffspolischen jag använder.

MVH
Hasso
betriebsanleitung
Är det bra på något sätt att putsa på däcken förutom att de blir blanka?
Ro
135
Rogge
320i -04 (M-sport, step, Hi-Fi system)
Det skulle väl vara att man mjukar upp dem en aning då. Å andra sidan ska man nog ändå nyta däck som är gamla och torra.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Enligt däcktillverkarna skall man aldrig använda starka rengöringsmedel typ avfettning på däcken eftersom det tar bort de kemikalier som är avsedda att förhindra att däcken torkar. De påstår också att man skall undvika att kladda på kemikalier på däcken eftersom det också påskyndar åldrandet. Det tråkiga i detta är att det är den grå/bruna hinnan som skyddar däcken och det är just den som är så förbenat ful att titta på.
När man har på olika kemikalier på däcken påskyndar man nog tyvärr åldringsprocessen, men å andra sidan hinner väl de flesta av oss på denna sida att byta däcken pga slitaget. Dessutom ser det mycket snyggare ut om man tvättar och smörjer in däcken ibland.

Mvh
Konstigt att man skall smörja in gummilister då. Just för att förhindra uttorkning och åldring.
Men visst är det som du skriver: Man sliter ner däcken mekaniskt långt tidigare än vad ev. kemiska medel tar kål på dem.
Jag har använt avfettning och andra medel på däcken i över 25 år, ingen märkbar försämring tycker jag, snarare tvärt om.

FP
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Morrn Folke: håller med som vanligt.Finns väl inget fulare än när däcken blir brunflammiga, och den processen börjar ju väldigt snabbt, kan iofs kanske bero på gummiblandnigen också??
Ska prova Askens specialmedel:) för jag måste ta resten av brädan idag,ska testa däcken också.

MVH
Hasso
Morrn själv.
Jag tror solens UV-strålning är en stor bov.
Nångång när jag är på ert håll så vill jag ta del av kemikalierna som Asken fixat fram.

FP
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Jo det är nog så som du säger Folke, men en del däck håller sig bättre så de påverkas nog olika fort pga gummiblandnigsskillnaderna också.
Det blev fint med "Askens Mcayver"40 medel,väldigt drygt, och helt rätt nylyster på utseendet på inredningen.Däcken blev aningen för "blanka" men jag tog nog lite förmycket.
Men å andra sidan så behöver ungdomarna ingen däcksglans, de flesta har ju bara två "varv tejp" runt fälgen.:))

MVH
Hasso
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är bara och avfetta och tvätta som vanligt, däcken håller:) hasso: du tog för mycket medel då blir det så, tyckte annars medlet skulle passa dig, lagom drygt som det är:)))
Eftertorka med torr trasa så löser det sig...
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Har gjort det. har även rekondat en svartmetallic Audi 80 kombi som stått ute i fyra månader, för försäljning,
all grå plast blev väldigt svart ock fin igen !!

MVH
Hasso
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
duktigt jobbat junior:)
Lysande, medlet påminner om dig, lagom drygt:))))
Måste även slå ett slag för BMWs fälgrengöring resp insektslösare, glimrande resultat och båda väldigt dryga!:)
Mvh
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
HEHE Ena dagen junior andra dagen dubbelt så gammal som ASKSKOTT själv:)))
Fick göra om listerna på utsidan då det inte torkat riktigt, det kom en störtskur och då blev de randiga av vattnet.

MVH
Hasso
hossmila
TJENA GUBBAR !!!

TESTA TURTLE:S BUMPER SHINE PÅ ERA DÄCK!
SVIN BRA RESULTAT!

Håller kanske inte så bra om det regnar men det är klart den fetaste glansen som blänker mest!!!
Jag vet för jag har provat alla, tycker armor all inte gör så mycket men är hållbart!!! ha det gott!

"En bil är alltid en Bmw"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.