|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
BMW E39 |
Vilket är det bästa medlet för att däcken ska skina? Jag har använt CRC:s däckglans och nu Turtles wet n black. CRC:s varade i två dagar och turtle klibbar fast sig på fälgarna så allt damm fastnar på de och det ser inte bra ut... Så vilket är det bästa ni vet? Mvh Matteus "Målet är ingenting, vägen är allt" :) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Armor all har alltid varit bäst sedan 20 år tillbaka, tycker jag.Finns nu både i matt och blankt utförande lika bra inne som ute. MVH Hasso |
|
Tror jag har provat tusen st olika nu snart, men Armor All har varit bäst. Men det finns nog ingen som inte torkar ut däcksidan verkar det som. mvh Andy |
|
|
Hej, Tycker att Turtles Wet n Black funkar riktigt bra. Överskottet som rinner ned på fälgarna torkar du av med papper så får du fint lyster på fälgarna med. Nästan som fälgvax och klibbar inte för mig i alla fall. |
|
|
Vart oxå tokig på Turtles Wet n Black då det alltid vart så kladdit på fälgarna = bromsdamm fastnar och annan skit . Så här gör jag : Spruta på wet n black ca 30 min innan du ska tvätt (då hinner det "torka") . tvätta sedan som vanligt , ett bra resultat om man inte har allt för skitiga fälgar . Då ev medell måste användas , svampar min endast . //TONY M3 |
|
BMW E39 |
Var kan man köpa Armor All? Finns det där alla andra bilvårdsmedel säljs? |
crille M/// |
Jag använder Turtle wet and black, istället för att spraya direkt på hjulen så har jag klippt till en svamp som jag sprayar medlet i och sen svampar jag ut det på däcken först en gång och väntar en stund innan du applicerar en andra gång, mycket glänsande reultat... |
|
CRC So Easy funkar bra. Inget överdrivet klet som hos bilhandlarna, bara svart och rent. FP |
|
|
Eftersom jag är hemma i Sverige ett par dagar så undrar jag precis som "BMW E39" vart köper man armor all? //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
| vanliga bensinmackar som ok & statoil säljer armor all (varierar lite mellan butikerna dock vissa säljer ju endast mjölk och bröd). Även Jula och liknade varuhus brukar ja. | |
|
Köpte mitt på Micro i förra veckan. 75 spänn för en flaska. ///Nicklas BMWCS# 4748 |
|
|
Jag sprayade på med CRC So Easy... det funkade kanon... gått 2dagar å det ser fortfarande fräsch ut.. :) MVH |
|
|
Hagmans Däckglans ska de vara :) kalasbra vill jag lova! King of the road |
|
|
Instämmer Hagmans var en positiv överraskning för mig oxå! ser riktigt snyggt ut och verkar hålla bra. Surfa in på beam.at/bimmer |
|
| Hagmans d?ckglans utan tvekan! | |
|
CRC va inge vidare.. glansen redan borta... bara så ni vet.... det höll ca 6-7dagar vid väldig lite njutning av beemmern på vägarna... MVH |
|
|
Köpte nått på Shell, Bumper Shine, kanske inte så hållfast.men fint blev det..i runt 4 dagar..sen blev det sådär mattsvart igen. Christian |
|
|
Annars skulle Ni kunna prova ett silikonmedel på spray burk.... det är riktigt bra, men jag vet inte exakt vad det heter eller vart man får tag på det... Jag TROR att det heter Verkstadssilikonspray. Mvh Johan |
|
|
Återkommer trots allt till CRC So Easy. Allt vad silikon och liknande smetiga medel gäller drar ju till sig damm och annat skit på nolltid nu när det är torrt ute. Bra i bilhallen kanske men i praktiken är ett "torrt" medel bättre. Har kört So Easy i många år, blir bara bättre med tiden. Varar lätt en vecka eller så. Om det är skitväder ute så varar ju ingenting tyvärr. FP |
|
|
folke; jag tycker att CRC varar max tre dagar... Men nästa flaska blir Hagmans eller armor all (eller va de heter), verkar ju ha fått bra kritik! Någon som vet ifall damm klistrar sig fast på fälgarana med de sist nämnda vaxerna?? /Manray/ |
|
|
Undrar om vi pratar om samma sak: CRC, Armor all osv är medel för att däcken skall se svarta och rena ut, kanske även blanka enligt vissa. Medan fälgarna vaxas med vanligt bilvax för att vara lätta att rengöra och för att inte bromsdamm mm skall fastna så lätt. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.