AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.892

335 Touring spekulanter

Sida 1 av 2
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Det är mycket tal om 335 Coupé här på forumet. Har precis lagt en beställning på en 335i Touring och undrar om det finns andra som ockå väntar på leverans.
Skulle också vara intressant och se vilken utrustning ni valt och varför, man har ju någon månad på sig att ändra vissa detaljer.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Provkörde du 335d innan du spikade 335i? Har själv inte hunnit köra 335d, men i 5-serien så är det en mycket trevlig bekantskap som säkert skulel göra sig bra i en 3-serie touring.
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Det fanns ingen 335d att provköra. Det enda de kunde frambringa var en 535d. Har dock läst på ordentligt, sett filmer, läst effektkurvor och annat. Diesel är trevligt men det är inget för mig. Hade ekonomin varit det primära skulle jag inte kollat på en 335 över huvud taget :-)
Bensinaren är piggare, snabbare, låter roligare och därför väljer jag den.

//Joakim

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hillstreet: Tror inte 335d är det ekonomiska valet heller. Däremot så upplever ja 535 vs gamla 545 så att 535 var snabb där det behövdes. Dvs bruksör man sin bil så var vridmomentet riktigt trevligt att åka på. Bilen blev mer harmonisk, speciellt i kombination med automatlåda. Men det beror som sagt på helt vad man är ute efter för känsla. Har man möjlighet att ofta varva ur så är 335i riktigt trevlig :)
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Jo vridet är helt galet. Har en Audi Q7 hyrbil nu när BMWn är inne på plåtverkstad... Minsta 3.0 Dieselmotorn men f-n va den drar. Helt sjukt i den gigantiska bilen.

335 beställningen ser ut såhär just nu..

Safirsvart Metallic
Svarta läderstolar
Comfort paket
Automatiskt avbländande backspegel, invändigt
Armstöd fram
Klimatautomatik
Farthållare med bromsfunktion
Radio Professional
PDC bak
Regnsensor
M Sportpaket
Shadow Line högglans
Individual innertak i antracit
Sportstolar
M Aerodynamikpaket
M Sportfjädring
M Lädersportratt
Hi-Fi högtalarsystem
Multifunktionsratt
Aktiv hastighetsreglering
Belysningspaket
Navigation Professional
Förvaringspaket
Xenonstrålkastare
Adaptiva strålkastare
Velourmattor
Barnstolsfästen ISOFIX
Svankstöd för framsätena
Stöldlarm
Ytterspegelpaket
Helljusassistent
Lättmetallfälg - M Stjärneker 193, 18" (run-flat däck)
BMW Individual Interiörlist Pianolack
Delelektrisk stolsinställning fram
Panorama glastak
Automatisk växellåda
DVD Nav.

Tror det blir tokigt läckert med en totalsvart bil. Svart lack, svarta stolar och svarta interiörslister. Bra när man ska smyga sig på intet ont anande Audi S4-ägare och visa dem vart skåpet ska stå.

//Joakim

Bi
133
Bimmerfrei
BMW 528i F10
Snart 330dA Touring -12
Jag har också beställt en. Fast jag tog 335d Touring. Har inte provkört annat än 535d och 330d så det ska bli spännande.

Automat
Titansilver
Svart läder
Comfortpaket
Automatiskt avbländande backspegel, invändigt
Armstöd fram
Klimatautomatik
Farthållare med bromsfunktion
Radio Professional
Regnsensor
Dynamicpaket
Xenonstrålkastare
Belysningspaket
Sportfjädring
Lädersportratt
Sportstolar fram
Hi-Fi högtalarsystem
Shadowline högglans
Interlörlist - Aluminium finslipad
Parkeringsdistanskontroll (PDC) - fram & bak
Navigation Professional
Elektrisk stolsinställning fram m. minne för förarstolen
Skidsäck
Förvaringspaket
Komfort access
Bagageutrymmespaket
Velourmattor
Stöldlarm
Ytterspegelpaket
Utan modellbeteckning
Lättmetallfälg - Ellipsoideker 162, 18" (run-flat däck)
Aktiv styrning

MVH

Christian
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Bimmerfrei: Har du fått något leveransdatum? Min beställning gick in idag men har inte fått någon indikation på när den kommer ännu :-)

//Joakim

Bi
133
Bimmerfrei
BMW 528i F10
Snart 330dA Touring -12
Beställde min den 27 november och enligt preliminärbeskedet ska den skruvas ihop i vecka två för leverans i vecka sex. Vi får se.

Christian
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Bimmerfrei: Bara att sätta denna film på repeat nu då.. -> Länk

//Joakim

Bi
133
Bimmerfrei
BMW 528i F10
Snart 330dA Touring -12
Trevlig rulle. Jag längtar något otroligt och hoppas samtidigt att den milda, snöfria vintern håller i sig...

Christian
Hillstreet:

Är inte detta på den gamla E46 model eller är det den du har beställt:))

Grattis till en mkt bra(E92) bil och spec som är nästan komplett
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
starre: Jo, finns ingen på E92 vad jag vet. Ändå jäkligt coolt att se. Tycker lackeringsroboten är ballast :-)

//Joakim

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Länk

Länk

*håll till höger, eller gasa* Länk
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
mistafrizz: Har kollat på de där två 100ggr tror jag. Tyvärr saknar de utrustning som jag tycker måste finnas.

Kombin har inte skinnsäten, kurvljus, aktiv farthållare och det är en diesel :-)
Sedanen saknar kurvljus, aktiv farthållare och taklucka. Sen har den en enligt mig hiskelig färg på stolarna. Kolla på bytbil.se, finns fler bilder där.

Annars hade det ju varit trevligt att få bilen på stört.

//Joakim

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
hillstreet: är med på vad du menar.. med kraftig rabatt så kanske de hade varit intressanta..

*håll till höger, eller gasa* Länk
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Vilka spec'ar Ni beställer era bilar med! Kul att se, för en dansk som bott i Sverige ett tag, men numera är tillbaka till 180%+moms.. Spec'arna på bilarna som säljs är är inte lika rolika ! hehe

Hillstreet: Q7 3.0TDI går faktiskt riktigt bra ! Körde 30 mil i den i fredags, pigg och trevlig (1.1 mill DKK!!) , men varvar för mkt i motorväg... 150 km/t = 2800 varv.. Vid 2800 varv går vår E60 200 km/t, og då är motorn tyst!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
mistafrizz: Jo man kan nog pruta en del på de bilarna. Är ju trots allt folk som kladdat på lacken.

Sim: Tror också min spec är väldigt osvensk. Svenska bilar brukar ha så vansinnigt trist utrustningsnivå av någon anledning. I tyskland drar de bara ett streck genom utrustningslistan :-)

Ja växellådan är lite konstig på Q7an tycker jag. Även i låga farter tycker jag den ligger på för höga varv... nästan som om sportläget är på hela tiden.

//Joakim

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hillstreet:

Håller med dig.. Vi borde i Stockholm när vi köpte E60'n, så det vart många kryssar på den utr. lista med ;-)

Dom har jobbat mycket med växellådan i Q7'an för att få bilen att kännas pigg, men nackdelen med det är nämligen höga varv.. Om man kör den lugnt ett tag, så ligger den på för låga varv i stan tycker jag, och växlar ogärna ner.

Annars tycker jag Q7 är en fröjd att köra, körde 30 snabba motorvägs mil i fredags i en Q7 med 18 km på mätaren när jag hämtade den.. Efter 30 mil hade jag 0,98 i snitt ! Det är ju inte 530dA standard, men jag tyckte det var ok ;-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
By the way, Välj till Logic 7 - det låter nämligen väldigt bra!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Hillstreet:
Skön utrustning, kommer bli en fantastisk bil det där!! Perfekt!
Provkörde du 335Ci också för jämförelse? Har bara kört den och den ville jag ha.
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Sim: Är Logic 7 verkligen värt det? Det kostar trots allt dubbelt så mycket som HiFi.

Grandy: Jodå jag provkörde 335Ci och visst är den fantastisk. Om jag inte hade barn och inte ville kunna bila 3 pers i Europa skulle jag valt den :-)
Touring är otroligt praktiskt och luftigare.

//Joakim

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.