|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är mycket tal om 335 Coupé här på forumet. Har precis lagt en beställning på en 335i Touring och undrar om det finns andra som ockå väntar på leverans. Skulle också vara intressant och se vilken utrustning ni valt och varför, man har ju någon månad på sig att ändra vissa detaljer. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. | |
|
Provkörde du 335d innan du spikade 335i? Har själv inte hunnit köra 335d, men i 5-serien så är det en mycket trevlig bekantskap som säkert skulel göra sig bra i en 3-serie touring. |
|
|
Det fanns ingen 335d att provköra. Det enda de kunde frambringa var en 535d. Har dock läst på ordentligt, sett filmer, läst effektkurvor och annat. Diesel är trevligt men det är inget för mig. Hade ekonomin varit det primära skulle jag inte kollat på en 335 över huvud taget :-) Bensinaren är piggare, snabbare, låter roligare och därför väljer jag den. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet: Tror inte 335d är det ekonomiska valet heller. Däremot så upplever ja 535 vs gamla 545 så att 535 var snabb där det behövdes. Dvs bruksör man sin bil så var vridmomentet riktigt trevligt att åka på. Bilen blev mer harmonisk, speciellt i kombination med automatlåda. Men det beror som sagt på helt vad man är ute efter för känsla. Har man möjlighet att ofta varva ur så är 335i riktigt trevlig :) |
|
|
Jo vridet är helt galet. Har en Audi Q7 hyrbil nu när BMWn är inne på plåtverkstad... Minsta 3.0 Dieselmotorn men f-n va den drar. Helt sjukt i den gigantiska bilen. 335 beställningen ser ut såhär just nu.. Safirsvart Metallic Svarta läderstolar Comfort paket Automatiskt avbländande backspegel, invändigt Armstöd fram Klimatautomatik Farthållare med bromsfunktion Radio Professional PDC bak Regnsensor M Sportpaket Shadow Line högglans Individual innertak i antracit Sportstolar M Aerodynamikpaket M Sportfjädring M Lädersportratt Hi-Fi högtalarsystem Multifunktionsratt Aktiv hastighetsreglering Belysningspaket Navigation Professional Förvaringspaket Xenonstrålkastare Adaptiva strålkastare Velourmattor Barnstolsfästen ISOFIX Svankstöd för framsätena Stöldlarm Ytterspegelpaket Helljusassistent Lättmetallfälg - M Stjärneker 193, 18" (run-flat däck) BMW Individual Interiörlist Pianolack Delelektrisk stolsinställning fram Panorama glastak Automatisk växellåda DVD Nav. Tror det blir tokigt läckert med en totalsvart bil. Svart lack, svarta stolar och svarta interiörslister. Bra när man ska smyga sig på intet ont anande Audi S4-ägare och visa dem vart skåpet ska stå. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Jag har också beställt en. Fast jag tog 335d Touring. Har inte provkört annat än 535d och 330d så det ska bli spännande. Automat Titansilver Svart läder Comfortpaket Automatiskt avbländande backspegel, invändigt Armstöd fram Klimatautomatik Farthållare med bromsfunktion Radio Professional Regnsensor Dynamicpaket Xenonstrålkastare Belysningspaket Sportfjädring Lädersportratt Sportstolar fram Hi-Fi högtalarsystem Shadowline högglans Interlörlist - Aluminium finslipad Parkeringsdistanskontroll (PDC) - fram & bak Navigation Professional Elektrisk stolsinställning fram m. minne för förarstolen Skidsäck Förvaringspaket Komfort access Bagageutrymmespaket Velourmattor Stöldlarm Ytterspegelpaket Utan modellbeteckning Lättmetallfälg - Ellipsoideker 162, 18" (run-flat däck) Aktiv styrning MVH Christian |
|
|
Bimmerfrei: Har du fått något leveransdatum? Min beställning gick in idag men har inte fått någon indikation på när den kommer ännu :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Beställde min den 27 november och enligt preliminärbeskedet ska den skruvas ihop i vecka två för leverans i vecka sex. Vi får se. Christian |
|
|
Bimmerfrei: Bara att sätta denna film på repeat nu då.. -> Länk //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Trevlig rulle. Jag längtar något otroligt och hoppas samtidigt att den milda, snöfria vintern håller i sig... Christian |
|
|
Hillstreet: Är inte detta på den gamla E46 model eller är det den du har beställt:)) Grattis till en mkt bra(E92) bil och spec som är nästan komplett |
|
|
starre: Jo, finns ingen på E92 vad jag vet. Ändå jäkligt coolt att se. Tycker lackeringsroboten är ballast :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Länk Länk *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
|
mistafrizz: Har kollat på de där två 100ggr tror jag. Tyvärr saknar de utrustning som jag tycker måste finnas. Kombin har inte skinnsäten, kurvljus, aktiv farthållare och det är en diesel :-) Sedanen saknar kurvljus, aktiv farthållare och taklucka. Sen har den en enligt mig hiskelig färg på stolarna. Kolla på bytbil.se, finns fler bilder där. Annars hade det ju varit trevligt att få bilen på stört. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
hillstreet: är med på vad du menar.. med kraftig rabatt så kanske de hade varit intressanta.. *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
|
Vilka spec'ar Ni beställer era bilar med! Kul att se, för en dansk som bott i Sverige ett tag, men numera är tillbaka till 180%+moms.. Spec'arna på bilarna som säljs är är inte lika rolika ! hehe Hillstreet: Q7 3.0TDI går faktiskt riktigt bra ! Körde 30 mil i den i fredags, pigg och trevlig (1.1 mill DKK!!) , men varvar för mkt i motorväg... 150 km/t = 2800 varv.. Vid 2800 varv går vår E60 200 km/t, og då är motorn tyst! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
mistafrizz: Jo man kan nog pruta en del på de bilarna. Är ju trots allt folk som kladdat på lacken. Sim: Tror också min spec är väldigt osvensk. Svenska bilar brukar ha så vansinnigt trist utrustningsnivå av någon anledning. I tyskland drar de bara ett streck genom utrustningslistan :-) Ja växellådan är lite konstig på Q7an tycker jag. Även i låga farter tycker jag den ligger på för höga varv... nästan som om sportläget är på hela tiden. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet: Håller med dig.. Vi borde i Stockholm när vi köpte E60'n, så det vart många kryssar på den utr. lista med ;-) Dom har jobbat mycket med växellådan i Q7'an för att få bilen att kännas pigg, men nackdelen med det är nämligen höga varv.. Om man kör den lugnt ett tag, så ligger den på för låga varv i stan tycker jag, och växlar ogärna ner. Annars tycker jag Q7 är en fröjd att köra, körde 30 snabba motorvägs mil i fredags i en Q7 med 18 km på mätaren när jag hämtade den.. Efter 30 mil hade jag 0,98 i snitt ! Det är ju inte 530dA standard, men jag tyckte det var ok ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
By the way, Välj till Logic 7 - det låter nämligen väldigt bra! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Hillstreet: Skön utrustning, kommer bli en fantastisk bil det där!! Perfekt! Provkörde du 335Ci också för jämförelse? Har bara kört den och den ville jag ha. |
|
|
Sim: Är Logic 7 verkligen värt det? Det kostar trots allt dubbelt så mycket som HiFi. Grandy: Jodå jag provkörde 335Ci och visst är den fantastisk. Om jag inte hade barn och inte ville kunna bila 3 pers i Europa skulle jag valt den :-) Touring är otroligt praktiskt och luftigare. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.