AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.620

värdering: e30 M3 -87

Sida 2 av 3
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
BjörnB, jag tror din bil är värd mer än så! Just på grund av att det finns alldeles för få till salu!

Jag har samma tankar om min bil, vi får ett till barn nu till sommaren och det känns som att jag inte kan lägga tid på bil hobbyn med tre små barn (0 till 4 år) och hus. Den står allt för ofta i garaget och samlar dam, jag kommer och bestämma mig under sommaren om jag ska sälja eller inte.

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
Abbe:

Jag tycker att jag har läst din blogg om liknande funderingar förra sommaren eller mins jag fel:))

Din M3E30 är väl som ett barn för dig?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Starre, det stämmer! :-) Jag har oerhört svårt att bestämma mig samtidigt som sambon vill att jag behåller den! (så hon slipper höra min tjat om hobby bil osv!) Jag tror jag börjar bli för vuxen! :-)))) det är för mycket pengar som bara står där i garaget!

"Din M3E30 är väl som ett barn för dig? " Japp! :-) Jag har alldeles för starka känslor för den bilen! :-)))

Mvh Abbe

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Abbe & Björn!
Jag tycker att ni ska ransaka era tankar och värderingar en gång extra innan ni gör något överilat!
Vet att en dag kommer ni tänka tillbaka och undra," hur kunde jag vara så j...a dum"!
Att ni är sanna entusiaster, och brinner för era M3:or, behöver man inte vara ett geni för att se,bara likasinnad.
Så är det av de skälen att ni tänker sälja pga brist av tid, kan jag lova att ni kommer att få mer tid när barn växer upp, etc,etc.
Har ni plats i garage och att den inte blir förstörd av förvaringen, och att det inte har med ekonomin att göra....behåll dom!!
Om ett par eller några år, kan situationen vara helt annorlunda för er, och ni bara önskar, att ni kunde ge er ut en sväng på lite kurviga landsortsvägar eller bana med era M3:or!
Björn ! framförallt du borde fundera 2ggr till, är det så att du rent av skulle sälja din SE, och om några år vill ha en igen....kanske du aldrig hittar eller har råd att köpa en igen!!

MVH Patrik

Ögonstenarna:Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Kan tillägga att jag själv är 3 barns pappa och yngsta barnet är 2, bor i en alldeles för dyr villa,har alldeles för många bilar för mitt eget bästa(7st), som tar hemskt mycket av min fritid!
Men, när sommaren är här och solen skiner,är det svårt att bräcka känslan av att ge sig ut en sväng med M635:an,och piska lite asfalt för sig själv, eller med en kompis!
Har märkt att ju färre dagar/år man "får" ta sig en sväng,ju mer upphetsande är det.
Jag får en adrenalinkick,likt efter berg&dalbanan, var gång jag sätter mig bakom ratten och vrider på nyckeln.
Och jag kommer inte ge upp den känslan så länge jag kan köra bil själv!

MVH Patrik

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
M635 forever, det är just av denna anledning, "Vet att en dag kommer ni tänka tillbaka och undra," hur kunde jag vara så j...a dum"! som jag har så svårt att bestämma mig! För min del är det till 99% brist av tid som är orsaken till mina tankar!

Mvh Abbe

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
M635, jag resonerar precis som du. Därför har jag tvekat många gånger och har inte riktigt bestämmt mig ännu.

Som du skriver är det ju inte bara att skaffa en ny om man ångrar sig.

Men det är hus, två småbarn, enduro-åka och nystartad firma som gör att allt inte går att få ihop. Det jag känner är att M3:an kräver omvårdnad och lite pyssel även om man inte kör speciellt mycket med den.

Men ibland är det rätt gött att bara gå ut i garaget och klappa lite på sin "pensionsförsäkring" ;)

Racerbilen: Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Som jag skrev i tidigare inlägg, mer tid för att "leka med bilar" kanske kommer framöver!
Jag är också egenföretagare sen en längre tid tillbaka,vet precis hur du resonerar,det är tidskrävande och väldigt "nervöst" innan allt börjar falla på plats i början.
Kör även enduro,men har prioriterat bort det på senare år pga småbarn och skaderisken,går ju inte att driva ett företag som hantverkare, om man ligger i gipsvagga. ;-)
Hur ni än bestämmer er så hoppas jag ni bestämmer er utan någon ångest.
Vill ni åka klassisk M till sommrarna, är det annars bara att höra av er! ;-)

MVH Patrik

Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Tänk er NOGA för innan ni säljer era hobbybilar pga tidsbrist, familj hus etc!!!
Jag sålde min 2002tii för ett år sen, pga tidsbrist, familj, garagebrist. Nu ett år senare har jag garage igen, och har möjlighet att skruva när barnen har lagt sig. Men bilen är såld!
Jag fick tag i ett nytt objekt, en 02:a för 2000 kr. När ni ångrar er och bara MÅSTE få tag i en M3, så blir det mycket dyrare än så! Och risken är att pengarna har plöjts ner i huset eller liknande......

Så tänk efter noga, låt det ta tid, för det går inte att "Ctrl+Z".
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Behåll bilarna, satt själv i samma sits för 7 år sedan. Sålde då min första M3 E30. Köpt i Berlin av första ägaren. Grät när köparen körde iväg. Köpte hus och blev pappa. Ångrade mig flera gånger i veckan i 4 årstid!
Denna som jag har nu släpper jag inte, hittar inte en sådan igen. Denna sommaren körde jag 250 mil, förra blev inte heller så mycket. Viktigt för mig är ägandet som helhet, man har något mer än det vanliga, vardagliga som man inte delar med alla i bilkön på väg till jobbet.

Mitt liv blir enklare och roligare med min M3E30. Tänk er för, noga!

Daniel

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Ja, nog tänker jag mig för noga innan jag säljer den! Jag har tänkt genom det senaste tre åren och jag har inte tänkt klart än! :-)

Mvh Abbe

Ga
153
Gardda
745ia Executive -85
2000 Toruing -73
Z3 2,8 Coupe -00
Tjena tjena!
Blev ingen koll på bmw´n i höst utan kollen blir nu i helgen eller början av nästa vecka!
Har väl inte hänt så mycket med priset sen i höstas va?
Tänkte bjuda 130 för den om den är som killen säger att den är. Låter de som ett vettigt utgångsbud?
Ska tydligen va 2 småfel på den.
1. Den drar ur batteriet men den klarar sig om man drar ut säkring 21 och 27.
2. Tempmätaren jävlas.

mvh/Henke
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Får du den för 130 så har du gjort en bra affär! 145-150 någonstans är den värd tycker jag!

Blogg:M3Länk
Ga
153
Gardda
745ia Executive -85
2000 Toruing -73
Z3 2,8 Coupe -00
Tjena!
Ja men jag tänkte 130 som utgångsbud. man vill väl inte lägga sig så himla höt på just ett sånt kanske! :) Bara det kan bli tid att kolla på bilen snart! Ungefär som natten före före julafton när man var liten!..

Tack i alla fall! mvh/Henke
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Kom ihåg att kolla efter rost under sidokjolarna, längst fram och längst bak bland annat!

Blogg:M3Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kolla även efter rost bakom framhjulen i hörnen, så att säga, in mot kupén. Under säkringsdosan är även det ett tillhåll för rosten.

Lycka till med det eventuella köpet.

///BMW - Was sonst!
Ga
153
Gardda
745ia Executive -85
2000 Toruing -73
Z3 2,8 Coupe -00
Lite uppdatering om bilen och läget! Varit och kollat en första gång på bilen nu, den har gått 8200mil för att va mer exakt. Killen som har bilen köpte den 88 då den hade gått 1500 mil.

Positiva saker:
-Jävligt snygg med 17" tre delade Compomitive CXN split fälgar, (kan inte varit helt gratis att köpa sånna på slutet av 80-talet.)
-Rak och fin i plåten.
-Verkar inte va rejs-nisse som har kört den direkt. verkar va en skötsam kille.

Negativa saker:
-antydan till llite rost kring skyltbelysningen bak. samt lite på ena sidan under bakluckan mot skärm.
-stenskott i nederkant av framrutan.
-SI-batterierna troligen kassa. srvice-interallen död plus att tempmätaren jävlas.
-drar ut batteriet om den stått länge.
-inte bmw orginal skärmblinkers, inte ens monterade på rätt ställe.... varför?????

Fick i alla fall ett bra intryck av både bilen och ägaren. Blir till att förhanda lite med killen framöver. kunde tyvär inte provköra den heller. får ta de senare i veckan.

mvh/Henke
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Rosten vid nummerskyltsbelysningen är nästan standard på alla E30, rutan byter vilken bilglas firma som helst. Se bara till att få en riktig M3 ruta med svart "kant". Rosten under luckan har jag inte stött på innan, kan vara att vatten samlats där. Si batterierna byter man också lätt själv.

Skärmblinkerna är väl bara att beklaga, men det går att lägga igen och lacka om dem, detta borde inte avgöra ett köp av en bra bil.
Lycka till
mvh Daniel

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
852
Sörpan
325xi -02
Alla bilar drar ur batteriet mer eller mindre om de har stått länge så det betraktar jag inte som ett fel.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Ga
153
Gardda
745ia Executive -85
2000 Toruing -73
Z3 2,8 Coupe -00
Lite info om hur de gick!
Drog mig ur efter att killen som skulle sälja ville ha 170 för den. Vilket jag tycker är lite väl mycket i och med att bilen inte var i perfekt skick! Hade kunnat tänka mig att ge 140 ungefär som den stog. Var istället och köpte en Z3 Coupe i går så man fick stilla sin bmw-hunger ett tag i alla fall.

mvh/Henke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.