|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har hittat en M3:a jag är mycket intreserad av. En svart 87:A som är importerad 88 till sverige. En ägare sen dess och endast rullat 8000mil på fina sommarvägar! Den utrustning som finns är svart skinn, 17 tums bbs fälgar från 80-talet/början av 90. inte varit och kollat på den är men en bekant har de och säger att den är i nyskick! Vad är ett skäligt bud för nåt liknande? mvh/Henrik | |
|
Gardda Har du varit i kontakt med Länk Han har en likvärdig bil dock med några flera mil än den som du är spekulant på. I bloggen näms lite olika summar på värdet i bilen om jag inte mins fel. Utan att ha tittat på bilen och fått mera info om bilen skulle jag chansa på 130-145TKR. Sen hur bilen är skött och hur den ser ut i irl kan göra att priset kan se lite annurlunda ut. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Låter som ett tillfälle att förvärva något vackert! Vet du varför den ska säljas? Eller tänker du bara lägga ett bud och hoppas att han vill sälja!? starre!, det skulle ju kunna vara ngt för dig i väntan på den perfekta B6 3,5 eller B7:an!? Hade jag haft lite mer pengar just nu, och ett garage till, så hade jag letat upp denna M3 E30, och lagt ett bud högre än vad du tänker lägga Gardda! ;-) MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
Det verkar vara en bra bil med tanke på mil och ägar antal. När det gäller rost skall du titta i hjulhuset bak där skärmen möter sidokjolen och framrutans nedre kant. Titta även under på olika former av läckage. Motorn skall "rassla" lite, men inte knacka. Det är inte bara mil som sliter på en bil. Är den i mycket fint skick kan den väl vara värd 145-150. Det ÄR en mycket trevlig bil att äga. Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
M635 forever För att jag ska köpa en bil krävs det att bilen ska vara i mkt bra skick, om jag är kräsen det vet du.... Efter att tittat på 3st B6 och ca 10st E34 biturbo så finns det endast 2st Biturbo och en B6 i riktigt bra skicka för mig. Och då har jag letat väldigt länge. Så jag kanske detta kan vara en bil för mig...... Gardda Har du mera info om bilen? servic?historik?vintekörd?etc etc |
|
|
starre, tittade du på den röda B6:an som du frågade mig om för ett par månader sedan? Vad tyckte du om den i så fall? I övrigt håller jag med övriga talare att runt 140´ är ett rimligt pris för en fin -87:a. Inte så ofta man ser rikigt fina M3e30 till salu. |
|
|
Björn B: Yes, åkte ner och lät även en mekaniker ta ett titt på bilen. Bilen var i bra skick men kanske inte det skicket som jag förväntade mig. Nogrann som jag är sökte jag upp tidigare ägare(typ 4ägare) och fick mera information ifrån. Efter det så avböjda jag mig för att köpa bilen, vill du veta mera skicka ett pm. Bilen är nu såld gick på 3dgr efter annons på autopower |
|
|
Ja men godag! Har hört att killen troligtvis vill sälja den men att han vet va sånna här bilar är värda! Skit också!.. han hade tydligen inte heller brottomt att bli av med den! Nä men jag ville bara höra ungefär vad dom ligger på för tillfället för att kunna ge ett rimligt bud! Hade inte tänkt att försöka göra mig några pengar på bilen utan bara få tag i en fin M3:a!! Värsta är väl att man inte kan börja nöta mil på en så här "SADLIG" bil!! Blir bara till nån söndagskörning med den om de blir köp! mvh/Henke |
|
| va fan skrev jag! "SADLIG" ... Haha... Skadlig! ska de va! | |
|
Min har gått 500 mil mer än nämnd bil, sista budet jag fick var 140 000. Om bilen i fråga är i toppskick så är kan den kosta ca 140-155k. Jag tror dom flesta som äger fina original M3 E30 är mycket medveten om värdet på dessa bilar, så det kan bli svårt att fynda! Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Är inte heller min mening att försöka göra mig några pengar på bilen på de sättet! Vill bara få min en hyfsad bild över prisläget!..men de ser ut att kring en 140 borde va ett bra utgångsläge för en diskution! Blir nog till att man kollar på bilen nå fram över! Tack för hjälpen! mvh/Henke |
|
|
Jag menade heller inte att du ville göra pengar på bilen, utan menade att det är svårt att komma undan billigare. Du kan även kolla på priserna på Mobile.de , priserna börjar från ca 70000 till 155 000. Sen finns det en SE till salu också för 335 000! Hör som helst, köper du "rätt" bil för du pengarna tillbaka senare vid eventuell försäljning! Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Abbe: Min värdering 23.40 i går var ganska bra:)) |
|
|
Gardda: Finns några på mobile som kanske är intresanta? Länk Länk Länk |
|
|
Som redan sagt! lutar åt att man spanar in den snart. Återkommer väl i tråden när jag har kollat in den! Men om nån vill skänka mig en 200 tusen så kanske man kan se sig om efter en SE med.. :D.. jävligt fina bilar i alla fall! Mobile är bra att att kolla på ibland men lite väl långt frän norrland till tyskland känns de som! Tack för all snabb och bra hjälp i alla fall! /Henke |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Den där SE:n skulle passa mig! =) Men tycker att priset var något i överkant! Inte har väl SE stigit så mycket på senare tid? MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
BjörnB: Du är en få som äger en SE hur ser du på prisbilden av just SE? |
|
|
Starre, absolut! :-) En SE är jo en guld gruva! Jag kommer ihåg när BjörnB:s var till salu och vad det var för pris på den då, jämför man priset mot den på mobile så har den ökat väldigt bra i pris! En SE är absolut drömmen som tyvärr kommer ej att bli sann för mig, om man inte vinner på Triss! :-) Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
SE och värdering är inte helt lätt. Jag hade jättesvårt att värdera bilen innan jag köpte den, finns helt enkelt för få till salu för att bilda sig en bra prisbild. När jag fick se bilen i verkligheten handlade jag inte rationellt utan litade på magkänslan och tittade djupt i plånboken. ;) Jag vet givetvis vad min kostade och det var inte riktigt den summan som bilen på mobile annonseras för. Jag skulle kunna tänka mig att dom sakta men säkert ökar i värde men några stora hopp vågar jag knappast hoppas på. Har sett SE till salu för som lägst 28.000 euro och hört talas om bilar som gått för uppemot 300KSEK och till och med över detta för en (enligt ryktet) riktigt fin bil men oftast är det andrahanduppgifter man hör. Jag för just nu diskussion om att ev. sälja bilen. Tror jag haft bilen ute ur garaget 4 gånger under året. Och då var en av dessa gånger resan till bilprovningen. Nästa år kommer jag ha ändå mindre tid över till bilhobby av flera anledningar. Men samtidigt vill jag ha nåt kul i garaget så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Tror ett rimligt pris för min bil är runt 250'. Men frågan är om det finns någon seriös köpare i landet som vill betala detta? Nere i Europa är jag övertygad om att det gör det. Andra synpunkter mottages tacksamt! Racerbilen: Länk |
|
|
BjörnB: En av mina medarbetare kan/är intreserade av bilen. Kan du skicka över mera info om bilen via mail? |
|
|
starre, Vet att vi mailat tidigare men jag hittar tyvärr inte din mailadress. Kanske dags att bli "Power User". Skicka ett mail till bjornm3e30@hotmail.com så ska jag sända över lite bilder, info samt intressanta (?) reportage om min bil. Racerbilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.