|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| BMW tar hem det.Men hårt blir det. Lycka till. | |
| Haha har tränat lite starter nu och största problemet är att precis när effekten börjar komma lite lagom så kommer varvstoppet! :/ Och när de kommer in så är loppet förlorat... Åthållsamhet får tränas framöver =) | |
|
Mixim, du får montera en 'shift light' så du kan dra ur maximalt på växlarna utan att riskera att varvstoppet kickar in. En stor jäkla röd lampa på panelen, som börjar lysa typ 500 varv under varvstoppet, som på alla rikitiga rejser-bilar! /// Gunnar E. |
|
|
När kommer det att bli av?? /RIkard |
|
| glöm inte STP powerboost och 98 oktan, kör även liteinspruts rengörning från STP, de gjorde fett susen på min gammla 325a | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Och glöm inte supa polarna under bordet innan, så de somnar! Då kan du alltid säga att du vann!! MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
Kul tråd :) Har det blivit något race ännu? Är ju själv ägare av en gammal 318is så man hoppas ju självklart att du vinner/har vunnit! Måste säga att det är en ganska konstig bil att gasa med då effekten kommer först vid ~5500+ rpm och är man som jag van vid saab och ford så tror man ju att motorn ska sprängas efter 7000 rpm och vill gärna växla istället :) |
|
|
Tyvärr ligger racet på is , hehehe Celican står i garage sönderplockad pga kopplingsbytesförsök... Porschen ligger framaxeln isärplockad på pga vibrationer, det är bara BMW'n som står redo och väntar. Typiskt... Och ja, upplever samma känsla, det goda kommer efter 5500, sen är det dags att växla kort därefter, rätt kul men ibland tröttsamt att behöva ligga där på motorvägen. Vilket man ifs ändå gör pågrund av utväxlingen :P // MVH Jocke |
|
| Ja men kör nu då så vinner du! | |
|
Tekniskt så har jag redan vunnit på walkover =) som någon förutspådde i början av tråden... Fortfarande sugen heheh, bara att vänta då... // MVH Jocke |
|
|
hehehe, ja att ligga på 3500rpm på 5:an i vanlig fart är ju lite överdrivet :D Nu har du ju tid på dig att fila på bilen ännu mer! Är själv sugen på ett trimchip då det framför allt ska påverka mellanregistret positivt på denna modellen (vilket ju behövs enormt). |
|
|
Har hört att de endast trycker upp varvstoppet med 1000rpm och lite modifikation för 98okt, inge mer? // MVH Jocke |
|
|
Beror helt på vilket chip man skaffar såklart :) Om det är ett chip som enbart trycker upp varvstoppet så är det ju inte ens värt att kalla trimchip. Men för att optimera en bil för 98 så ställs väl tändning om etc? Och sen är väl det slutliga att soppatrycket ställs upp lite för att passa den nya tändningen. Det jag hört är att man inte ska skaffa sig vissa chip då dom enbart ställer upp soppatrycket och inte ändrar tändningen vilket mest medför högre bränsleförbrukning. Rätta mig ni som kan detta bättre än jag... enda bil jag trimmat själv är en 60-talare med weberförgasare ;) |
|
| När kan racet bli av.. hur går det för gubbarnas bilar? | |
|
Da Porsche 924 kom på markedet i 1976 hadde den VW´s LT van motor på 1984 cm3 som med Porsches eget topplokk utviklet 125 HK (i relasjon til 90 HK originalt). Den samme motoren utviklet 177 HK med en turbo i Porsche 924 Turbo (931) fom 1979. Motorens videre utvikling er definitivt interessant. Porsche 924 Carrera GT (937) kom i 1980 og den hadde den samme tradisjonelle VW rekkefirer på 1984 cm3, men trimmet til 320 HK ved 7000 rpm og 383 Nm ved 4500 rpm...bilen veide ca. 930 Kg og topphastigheten var 286 Km/t. Porsche 924 Carrera GTR (937) kom også i 1980 og den hadde også den samme VW motoren på 1984 cm3, men denne gangen blodtrimmet til 375 HK ved 6400 rpm og 404 Nm ved 5600 rpm...bilen veide ca. 1000 Kg... 0-100 Km/t gikk løs på 4,7 sekunder og topphastigheten var 320 Km/t...altså for 27 år siden... :) Porsche 924 Carrera GTR Länk "Freude am Fahren" |
|
| du skriver väll när det är uppklarat? | |
| Blev det aldrig någon ting av den stora uppgörelsen? | |
| nu får nån visa resultat | |
|
Tjena, grabbar.. förstår att ni otåligt har väntat på denna klassiker heheh :P Problemet är att BMW'n i princip har vunnit på walkover! Efter kopplingsbytet så gick topplockspackningen på Celican, ägaren orkar inte med bilen och troligtvis blir den såld inom närmaste framtid. CBS 386 om ni vill undvika en rostlagad Celica :P Porscheägaren snackade mycket, men att mötas upp 1mot1 har han inte visat intresse för.. hmm, tradigt sätt att vinna på egentligen men BMWn gjorde det på tillförlitlighet. Någon annan med en riskokare eller budgetracer kan annars höra av sig =), |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.