|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej igen! Har läst en hel del här på Forumet och eftersom det verkar finnas en hel del som har erfarenheter och vettiga tips att dela med sig av tänkte jag fråga er. Jag har beställt bilen men det är fortfarande en massa veckor kvar innan tillverkningen börjar så jag kan ändra mig om det är något galet. Detta är första bilen jag köper ny i mitt liv så kom gärna med synpunkter. Så här ser beställningen ut nu: - 335Ci - Monacoblå metallic - LM fälgar stjäneker 189 - Läder Dakota Sadelbrun - Aluminium borstad - Comfort package - Navigationssystem Professional - Ej modellbeteckning - Elektrisk glastaklucka - Komfortöppning - HiFi System Professional DSP - Helljusassistans Enda saken som jag undrar över just nu är om det i denna kombination är röststyrning av destinationvalen i navigatorn eller om man måste göra extra tillval för detta? I BMW's papper står det att det ingår röststyrning av destinationsval i Navigation Professional, men samtidigt finns ett extra tillval som heter röststyrning. Tacksam för synpunkter / Pontus Forsman | |
Buspelle |
Välj till bluetoth så får du röststyrningen på köpet. BT är helt suveränt. Gäller dock att välja en telefon som fungerar. |
|
Tonade bakrutor ? Larm ? "Always a driving machine" Länk |
|
|
Larmet vart jag faktiskt avrådd att ta av säljaren pga det ger ingen lägre försäkring och ingen nämnvärd avskräckning heller och det är ju inte lätt att sno bilen ändå utan det extra larmet så?!? Tonade rutor har jag faktiskt lite funderingar på, ska försöka hitta några bilar live med och utan toning så jag se dem i verkligheten. Men vet någon vad som menas med texten i katalogen som står vid tillvalet Navigation Professional, röststyrning av destinationsval, går det att tolka på något annat sätt än att det ingår röststyrning i varje fall delvis? |
|
|
Vad gäller coupen skulle jag utan tvekan vänta tills Mpaketet kommer till våren. Sen skulle jag skippa HiFi DSP, Helljusassistent (pga. att den funkar halvtaskigt), komfortöppning (inte värt 6000). Bluetooth (Absolut inte värt 8000) Xenon (måste du ha), svanskstöd, Delelektriska stolar, Shadowline, ACC, Elektriska ytterspeglar, Anthracit innertak, Automatisk avbländning. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Xenon ingick visst på Coupén såg jag nu :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Jag skulle inte skippa larmet. Tror ändå att det avskräcker en del när det handlar om inbrott eller fälgstöld däremot är det väl riktigt att dom som vill ta en bil och har kunskap om hur dom kan gå förbi startspärren också vet hur dom hanterar larmet. Var häromnatten inbrott i två bilar på vår lilla gata och båda dessa saknade larm. Den ena drabbade stod parkerad 5 meter från båda mina bilar (med larm) som inte var rörda. Svankstöd är inte fel. Har haft det i tidigare bilar och saknar det i dag. ___ //Ulf |
|
| Köp till isofix fästen! Billigt att köpa när du beställer bilen och dyrt att eftermontera. Även om inte du har barn så kommer eventuella köpare av bilen när du ska sälja, att titta på nästa bil om den inte har det och köparen behöver det! //Erik | |
|
Heinz_Keller: Bra tips med isofixfästena! Utan dem kan man inte deaktivera airbagen på passagerarsidan. Så precis som du skriver kan det vara ett argument vid försäljning av bilen - om du inte planerar att sätta en barnstol där själv. /ElakaKatten |
|
Buspelle |
Hillstreet: Visst är BTn dyr men har man redan bestämt sig för att ta navi pro som också är sanslöst dyr jmf t ex en TomTom så är det definitivt värt att ladda på med BT också. Man får ju upp hela telefonboken i displayen och kan manövrera både med i-drive, rattknappar och röststyrning. Funktionaliteten är helt suverän och det finns ingen hf-lösning som ens kommer i närheten enl min uppfattning. Sedan är det ju mycket som är dyrt och överprisat. Du föreslår t ex shadowline o antracit innertak. Visst är det snyggt (jag valde bägge) men särskilt prisvärt kan knappast påstå att det är. |
|
Grattis till ett fantastiskt bilval Pontus. Som någon tidigare nämnde så hade även jag väntat till M sport paketet kommer. Det kommer att bli en helt annan bil! Monaco blå = gåshud! Vilken vacker färg! Lägg gärna en extra slant på I Pod förberedelse! I en så pass ny och modern bil i den prisklassen är det en ganska trevlig 'pryl' att ha:). För övrigt hade jag valt en ljus skinn klädsel (lime för att vara mer specifik), då det kommer att se förföriskt ut i kombination med den mörka lacken! Sollucka hade jag absolut inte valt bort! Lycka till, kör försiktigt:) BMW convertible...watch the stars in style! |
|
|
Seven_ : Så otroligt olika man kan tänka. Jag skulle absolut inte beställa taklucka - varför då? Jo för att viktökningen i taket gör att bilen går sämre på vägen (inte så mkt men lite grann) och för att det blir helt omöjligt att som lite längre person (jag är 190cm) att sitta ordentligt i bilen. Takluckan sänker takhöjden ganska rejält och jag skulle tvingas välja bort en bil med taklucka om jag skulle leta begagnat. (Bara en annan syn på saken) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Svart innertak och högglans shadowline är två självklara val. Små detaljer som gör hela bilen, hade även lagt på 19" fälgar, de är sanslöst snygga. | |
|
Tack för alla synpunkter! 19" väljer jag "inte" bort istället väljer jag 189'orna för att dessa tycker jag ser snyggast ut och mest lagom i stortlek. BT har jag också funderat på men jag har en ganska ovanlig telefon (BEO Serene) som inte fungerar till hundra procent med BT'n i coupen, så jag får se. Har ljust skinn i min E46 coupe nu och det är snyggt men lite för känsligt i längden. Shadowline, är det någon som har bilder med och utan detta tillval och gärna då i monacoblå? / Pontus Forsman |
|
Buspelle |
Testa att para din BEO telefon i samband med provkörning e d. Olika telefoner funkar olika bra, men det är betydligt fler telefoner än BMW uppger som fungerar. När du ändå ska ha navi tror jag du kommer att ångra dig om du inte tar BT också. |
|
Grattis till ett bra val Pontus. Komfortöppningnen är kanon. Helljusass verkar fuka bra vad jag kan erfara. Vad har du för leveranstid på kärran. //Stefan |
|
|
Tycker ni komfortöppningen är bra alltså? Funderar på att ta bort den i min beställning. 190000 i extrautrustning börjar svida som det är :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Bluetooth är ett grymt bra tillval, farsan har det i sin nya Volvo och det är klockrent. Om man nu inte vill att passagerarna skall höra vad som sägs, förstås! Men det går väl att switcha över till luren då. Taklucka är ett trevligt tillval. Viktökning? Känns väl bara relevant om man beställer en Porsche 911 GT3 som man skall leka på bana med... Grattis till en kanonbil (tror jag!). /L |
|
|
Leoni: Min tanke precis! Tor inte att viktökningen av en taklucka ger allt för stora skiftningar i 0-100 tiderna*S*! När vårsolen tittar fram kan jag lova att det är trevligt med hål i taket;)! Dessutom är det rtt plus när bilen ska säljas en dag... BMW convertible...watch the stars in style! |
|
|
Seven, Nu är solen mycket låg och svag, men snart är det vår igen, och visst är det schysst med lucka! Tycker det ser coolt ut på de bilar man möter, som har vinklat upp luckans bakkant. Farsans nya bil saknar lucka, till skillnad från förra bilen. Tror att hela familjen saknar den... men man kan ju inte få allt här i världen. Det blev i alla fall en cylinder och en växel extra :) /L |
|
|
StefanL, jag beställde den i förra veckan och leveransen kunde inte lovas annat än till Juni-07 (troligtvis kanske det går lite fortare om man inte har otur) och pga skatter och andra regler så har jag själv valt 1 Juli för att det passar bra, börjar dock längta än mer nu efter mer provkörning under helgen... Får försöka prova BT'n innan det slutliga valet görs. Taklucka har jag på min E46'a och skulle inte frivilligt välja en bil utan lucka, så den blir kvar. Tack igen för alla synpunkter! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.