AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.677

Bmw:s motsvarighet till audi s8 och vilken är snabbast o bekvämast ! ?

Sida 1 av 3
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
pratar om bilar upp till 97, känns som audin ligger framför när det gäller moderniteten !

Mvh Niklas
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
750 borde väl ligga närmast(?)

BMW - Beroende Med Wilja!
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Ja kanske ju eller rent utav 740 ,750 har ju tolva ,s8 har awd , undra vilken som går bäst 0-100 , 0-200 , 0-250 ??

Mvh Niklas
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Någon som sitter på info om detta ???

Mvh Niklas
un
122
unka
M535i -85
BMWCS #06409
S8an är piggare än både 750 och manuell 740, dessutom betydligt trevligare att köra i de flesta situationer. E38 känns som en faceliftad E32 jämfört med S8, dvs betydligt äldre. Sorgligt men sant...

Håller inte alls med om att "E38 känns som en faceliftad E32 ", tycker tvärtom att E38 känns modernare och mer homogen än en A8 av första generationen.

Däremot så finns det ingen E38 som kan matcha en S8 avseende prestanda och/eller köregenskaper.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
... om man inte räknar med Alpina B12... men den är ju i en klass för sig :)

Mvh,
Kalle
___
E38 är en fin limo men S8an är bättre att köra alla dagar i veckan.
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Ska man jämföra en hottad version av A8 får man jämföra en hottad version av 7serien, vilket då blir B12.

Vilken som känns bäst i olika situationer kan jag inte svara på. S8 har visst fått rätt så bra kritik, medans man sällan ser något om Alpinas modeller över huvudtaget.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Ursäkta? Jag kör i från Audi S8 -98 i alla hastigheter från 0-200 (ej testat högre..) med min 750 -97. Dessutom känns ju inredningen avsevärt mer påkostad och lyxig. Dessutom finns ett antal lyx-detaljer som S8 inte har. Tvivlar också på att en S8 har bättre vägegenskaper än en E38 med EDC i sportläge. S8 kan man dessutom inte ställa i komfortläge så den är stötig konstant, och jag menar STÖTIG. Tycker däremot att just den S8 jag pratar om har betydligt finare skinn än min E38....
Johan_S,

Jasså, går våra gamla 12:or så pass bra? :) Quattron måste såsa ned S8 rejält i så fall...

Mvh,
Kalle
___
Scheckheft
Hej
När jag var en 10 - 11 år gammal spelade vi mycket "Auto Quartetts". Länk
Den som hade flest kort i sin hand i slutet vann. Vinna gjorde man genom att ha korten med bilarna som hade mest hästkrafter, var snabbast, flest cylindrar osv.
Trådskaparens fråga och inlägg håller sig på ungefär samma nivå.
Lite svepande babblas det på om modernitet utan som någon helst defintion om vad som menas. En annan deltagare brer på med friska påståenden som "E38 känns som en faceliftad E32". Åter en annan skriver lite gulligt att minsann "E38 är en fin limo".
Är inte detta för sött så säg? :)
Själv har jag allvarliga funderingar på att återuppta Auto Quartetts. Kul hade vi på den tiden :) Eller så ska jag prata lite om bilar med min son. För gröna bilar med fyra avgasrör är ju snabbare och bättre än röda med två rör!

Tack och hej leverpastej

Scheckheft
Scheckheft,

:-D

Jag har en hel drös sådana fina tyska kortlekar! En med enbart BMW, en med enbart trimmade bilar (det var via den jag förälskade mig i Alpina, som 9-åring...) och så vidare. Fina grejer!

Mvh,
Kalle
___
E38 har bättre komfort,tystare,mjukare.

CL600.
jag tycker E38 känns som en oljetanker att köra. Lång och tung och så driver det någonstans jättelångt därbak. S8 är en spänstig bil i jämförelse. Vidare tycker jag kvalitetsintrycket är bättre i A8an och inredningen har ett modernare snitt. Audis 4.2litersmotor är rappare och piggare än både bmws 8a och 12a även om 12an är starkare. Däremot stör jag mig på att det känns som att det glappar i transimissionen i låga farter i A8an.
E38 har mer prylar och kunde köpas med mkt mer utrustning, den är dessutom skönare att åka i men är inte förarens bil i lika hög utsträckning, känns mer amerikansk.

Jag har haft A8, kört mkt S8 och kört/åkt mkt E38, och dessa upplevelser ligger till grund för min uppfattning. Detta är min uppfattning och ska någon exempelvis scheckheft bemöda sig att bemöta den kanske han kan göra som den normalbegåvade och komma med seriösa inlägg. Smaken är som baken och alla har olika uppfattning men att tycka att alla som inte älskar bmw bör bemötas med ironi säger väldigt mkt om skribenten.
Scheckheft
Hej
dart: förstår inte riktigt varför du blir upprörd? Jag anpassade bara mitt inlägg efter nivån på ditt och de andras inlägg. Ni vill seriöst diskutera bilar och skillnaden mellan S8 och E38? Sluta då först och främst med att skriva inlägg på mellanstadienivå. Men lyft gärna nivån på diskussionen och jag lägger mina Quartettskort åt sidan och är med i matchen :).

Mvh
Scheckheft
Scheckheft: I mitt inlägg skriver jag att jag tycker audi A8 är bättre att köra. I ditt inlägg skriver du att mitt inlägg är sött och kritiserar andra tidigare inlägg. Jag gav ett svar på frågan trådstartaren ställde. Men gjorde du det? NEJ du kritiserar tidigare inlägg som hade mer med saken att göra än ditt inlägg där du diskuterar spel UTAN att komma med någon form av relevant information. Efterlyser fortfarande motivering till vad som är lågstadienivå och varför du kände dig tvungen att dra upp detta och förstöra tråden. Fast det är ju som bekant inte lätt när det är svårt vilket du tydligt visar. Sluta skriva skit i andras trådar, du förstör forumet!
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
När vi ändå har en urflippad tråd uppe kan jag passa på att jämföra mina vagnar, en audi v8 -91 och en bmw 740 -93. Båda kärrorna är i lagom skabbigt bruksskick, audi är väl dock sjukast just nu med en dålig lambdasond och lite annat.

I denna jämförelse vinner audi en gren överlägset, medan bmwn kan köra fast på en parkering med 10 cm snö är audin värst monsterjeepen. De ä bara å åk.

Sedan vinner bmwn allt i stor stil, man fattar direkt att audi inte sålde många v8 av första generationen.

//Magnus

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Att skriva att Scheckheft förstör forumet är bland det dummaste jag har hört. Alla som har hängt med ett tag vet att han bidrar med oerhört mycket information om 7-serien. Vi är flera som saknar hans numera (tyvärr) nersläckta supersite.

Åter till ämnet. Jag undrar vilken av bilarna som har högst graderad hastighetsmätare? Den måste ju vara snabbast ...
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Att skriva att Scheckheft förstör forumet är bland det dummaste jag har hört. Alla som har hängt med ett tag vet att han bidrar med oerhört mycket information om 7-serien. Vi är flera som saknar hans numera (tyvärr) nersläckta supersite.

Åter till ämnet. Jag undrar vilken av bilarna som har högst graderad hastighetsmätare? Den måste ju vara snabbast ...
:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.