|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
| Vilken färg passar bäst på en Z3, vet det kommer en massa olika förlag...jag sticker ut hakan..säger att silver för intetsägande har snart varenda bil ger ingen lyster..svart ...nej. kommer inte till sin rätt på en så liten bil...eller?..nu upp till er alla vilken färg är er favoritfärg? Min röst blir atalantablå. Kul höra Era uppslag säkert massa ideer. | |
|
Vissa frågor går inte att svara på... att smaken är olika har väl redan bevisat. Men jag ska försöka ge mig på att ge ett bra svar. Jag tror att många kommer att förespråka estorilblå (som vanligt). Men jag gillar även silver. Rör det sig om en M-version kan jag även tänka mig att ha den i Imola röd färg. Nu är det dessvärre så att det får bli individual serien om man ska ha dessa färger på en Z3 och det kommer givetvis att vara svårt att få tag på. Men jag tror att det hade blivit snyggt. ___ Bilen: Länk |
|
|
Finns ju bara en kalassnygg färg... Atlantblå. Länk |
|
|
Jag måste ju säga 314 Hellrot ;) Länk och Länk . Z3 är en av få bilar som jag inte gillar i silvermetallic, de fina linjerna försvinner med den kulören. Bostongrön är en annan favorit, helst på Z3M: Länk (Caspars bil på bilden) Detta är det optimala: Länk ;) /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Mora Rot Metallic UTAN tvekan. Cosmos Schwarz tar bort bilens linjer mer eller mindre totalt. Hellrot är för skrikig, silver metllic är stilrent och snyggt. En välpolerad bostongrön är heller inte att förkasta... |
|
|
Bostongrön; se min bil /Bo-Erik Länk |
|
| det finns ju många fina färger till z3 men bostongrön och atlantablå är nog dem finaste o så får vi naturligtvis itne glömma imola röd :D | |
|
Det märks ju på svaren att smaken är olika, dessa gillar jag mest. #1 Helrot och Cosmos Schwarz, övriga röda är lite för oranga för min smak. #2 Bostongrön och en grön färg som mer ser ut som guld. #3 Estorilblå #4 Vit #5 Silver #6 Ljusblå bäbymetallic, vad den nu heter. På absolut sista plats kommer den mintgröna. Har säkert glömt någon läcker färg. /Fredrik |
|
|
Hejsan då jag började leta bil för något år sedan så fanns det otroligt mycket svarta bilar och dessa hade i regel svart inredning också jag tyckte bilarna var så trista så jag tyckte de såg ut som de brunnit! då jag ville ha min bil till hobby och skulle vara en läckerbit att se på tittade jag på bilar på tyska marknaden för att se vilka färger som det gick att få Z3 i, till slut kunde jag tycka att estorilblå skulle vara bäst för mig men en färg som jag hittade var siennaröd en mörkröd metallic , den med mycket krom till är det ultimata men var hittar man en sådan utan svart inredning? ja i tyskland fanns knappast ingen kanske någon så jag såg hur den såg ut, i Sverige nej, inte någon men plötsligt! i sverige en 00 2.0 4000 mil svensksåld visserligen med röd och svart inredning den blev min har inte sett något liknande mer så färgen måste vara ovanlig för det är få som valt den medan svart har varit på modet och många väljer nog färg utan att ha en förutfattad mening hur sin bil ska se ut, modet får styra MVH Uffe/bildock |
|
| bildock: har du bild på din???... är verkligen kul med udda snygga färger | |
|
Jag tror jag har en ganska ovanlig färg. En vit Z3:a med rött och svart skinn, samt chrome paket. Jag har bara sett denna färgkombination på bild tidigare. Kan rekomendera färgen;) |
|
| Montrealblau med utökad beige inredning,men den e ju min.... | |
|
Enligt egen mening och eftersom jag har en svart Z3 blir svaret givetvis Cosmossvart :-) Tätt följt av helrot och "Bond-blå" Vänder på frågan: Vilken färg passar sämst (enligt mig själv...) - Ljus-turkos-grön (vet inte namnet) *Jisses va gräslig* - Bostongrön *blä blä och åter bläää* - Silver *lite booooring* ______ Joel - Länk |
|
| Den som passar sämst är enligt min uppfattning...just den turkos gröna....(hemsk) följd av vit (neutral albyl)...pippigul (skrikig)...silver (intetsägande ingen lyster) och svart...(porrig med röd klädsel) | |
|
Hej igen alla färgglada jag tycker det ser ut som att många liksom jag gillar snygga färger trots att modet nu har varit svart på både bilar och kläder likaså den helsvarta inredningen på bilar idag tycks vara på väg bort, ang Z3 färgerna så håller jag med trots att jag gillar lite klatschiga färger att den ljusgröna är för gräslig sedan är väl inte den lila så trevlig heller men nog är väl den klarröda härlig på just en sommarcabbe grattis alla ni som har en fin sådan Uffe/bildock |
|
|
Pontus P, några bilder på din bil? Låter läckert, en klassisk färgkombination. Jag tänker genast på gamla MB SL, Pagoda eller vad den kallas och givetvis föregångaren till våra Z'or, BMW 800 någonting. /Fredrik |
|
|
Förresten, välkommen till Autopower Pontus P, såg just att du precis blivit medlem. /Fredrik |
|
|
Fredrik M, Har inga bilder på datorn ännu. Men jag ska fixa det imorgon. Är det möjligt att lägga upp bilder även om man inte är betalande medlem? |
|
|
på m coupe så rockar utan inbördes ordning : VIT ESTORIL SILVER svart duger gott oxå! :) |
|
|
FredrickG: Hehe vågade färger ;) |
|
| Min kompis har en vit z3.Svart skinnklädsel vit är en snygg färg på en z3a.Eller hur PontusP. Själv har jag en svart med crom paket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.