AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.606

Hur kollar jag om silentblocken/bakvagnsbussningarna är dåliga?

Sida 2 av 2
Forfarande inte testat ravve?:)
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Nej inte haft tid. Blir nog inte förrän nästa år. Är i ständigt behov av bilen nu ett tag så det finns inte tid för några större projekt.
be
270
beemwepaouer
523A Touring -98
Alfa Romeo 75 3.0 America -90
Alfa Romeo 156 2.0 TS -98
Jag är på G men blev lite paff när jag skulle beställa bussningar hos Mekonomen. Jag har en E39 -97 Touring Automat (BY74300) och de påstod att det var olika bussningar på automat och manuell och att de inte gick att beställa, de hänsvisa till BMW!

Är det så??

Trodde bra att det skillde mellan sedan och touring?
Kika realoem.com och välj först manuell och sedan automat... Jämför ordnr på bussningarna så ser du om det är olika... Verkar skumt om det skulle var så
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Hur mycket måste man hissa upp bilen för att man ska kunna använda glidhammaren? Räcker det med standard pallbockar eller bör man hissa bilen på riktig maskin för att komma åt ordentligt?

Hammaren är ju 60cm lång, kommer bilen verkligen upp så mycket bara med hjälp av domkraft och pallbockar?
Tänkte på det där också... Man kan ju använda sig av en grop och gå under bilen... Men hur ska man då få dit en garage-domkraft efter att de är lösa och man vill ha dit dom nya..

Dicka verkar ju veta..
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Måste man använda garagdomkraft till det? Räcker de inte att smörja och banka upp dom?
Ravve Ja haar faktiskt ingen anning... Ursäkta stavningen.. klockan är som sagt snart kl 24.00 på byyyrsafton... Men iaf.. domkraften verkar ju vara ett bra komplement för att få fast bussningarna på ett enkelt stt...

jAG Har som sagt aldrig testat... men funderar å¨åp att göra detta..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.