AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
11.281

Lurad på 20hk :(

Sida 6 av 7
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Min advokat säger sig behöva dokument som styrker att 320 sedan årsmodell -01 har fått en 2,2L motor istället för 2L som satt där innan.
Nån som har nån ide om vart man kan få den informationen? Gärna i tryck.
Kanske nån reservdels katalog hos bmw?
Förslag skulle uppskattas!
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
Knalla in på närmast auktoriserade BMW återförsäljgare så borde det inte vara några problem.

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
bjorn_h:
Hoppas det löser sig, dokument/intyg måste du kunna få från BMW Sverige om du ringer dom.

BTW. Snygg den stålblå 330ci var. Kan intyga att det är en mycket bra och snygg färg, som inte är så jättevanlig faktiskt.
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Grandy, ja visst är den fin! "tyvärr" står det ju en -02 för nästan samma pengar, mindre mil på mätaren och betydligt mer utrustning. Dock tyvärr silver metalic vilket jag tycker är en ganska tråkig färg.
Men det är ju dock utrustningen o kupén jag ser mest så den ska väl prioriteras framför färg :)
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Här har du E46 320i modelhistoria på tyska.

04/98: Verkaufsstart in Deutschland mit folgender wesentlicher Serienausstattung:

2.0 l- Motor, 150 PS
6 x Airbag
ASC+T
Außenspiegel elektrisch verstellbar
Fensterheber elektrisch vorn
Zentralverriegelung mit Fernbedienung
Scheibenbremsen v.+h., innenbelüftet
Bereifung 195/65 R 15 auf Alufelge mit Radblenden
Check-Control
Interieurleisten Metallic Hochglanz
Polsterung Stoff Flock
Innenlichtpaket
Bordcomputer mit Außentemperaturanzeige
Nebelscheinwerfer
Fensterschachtabdeckungen in Chrom
Exterieurumfänge in Wagenfarbe

09/99: Klimaanlage manuell Serienausstattung

06/00: Airbag jetzt mit zweistufiger Auslösung, kleinerer Lenkradkranz und neues Sportlenkrad (Option)

09/00: Neuer Motor: 2.2 l, 170 PS
Alufelgen Ellipsoidstyling 46 mit Bereifung 205/55 R 16 Serienausstattung
Geänderte Türgriffe

03/01: DSC Serienausstattung

09/01: Facelift mit folgenden Umfängen:

Neue Front-und Heckschürze
Neue Scheinwerfer, Blinker und Heckleuchten
Neue Motorhaube und vordere Kotflügel
Stoff Jacquard ersetzt Stoff Flock
Interieurleisten Graphit Matt ersetzen Interieurleisten Metallic Hochglanz, Interieurleisten Sieblack Dunkelgrau ohne Aufpreis lieferbar

03/03: Sondermodelle Edition “Sport”, “Lifestyle” und “Exclusive” lieferbar

Från: Länk
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Tack!

Fick samma sak från BMW idag med.
Och när vi ändå var där passade jag och pappas flickvän på att provköra varsin bil. Så det ser ut som BMW Grästorp blir av med en z4 och en 330ci i veckan som kommer :)
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Kan updatera tråden lite och återgå till det ursprungliga ämnet.
Mina jurister skickade igår ett brev till handlaren och upplyste denna om att vi kräver ett återköp och att om han inte kan erbjuda oss en lösning som vi kan acceptera blir det en sak för rätten att av göra. Idag runt lunch ringer dom från juristen och frågar hur lång jag kört sen bilen köptes då handlaren redan hört av sig och vill diskutera en lösning helt plötsligt.
Ger dom mig 120' (org.pris 139,800) samt att dom kommer och hämtar den hos mig alternativt täcker upp för mina kostnader i både tid och bränsle för att lämna den så tror jag vi har en deal. :)
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Bra att det löste sig!
Daniel.

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
skönt att det löstesig för dig.

jag skulle dock dra mig lite för att handla bil hos autosalången i grästorp.

har inte direkt possitiva erfarenheter av dom, kontakta mig vi PM om du vill veta mer.

mvh Erik

Visa användare
586
wdac
325i -05
tur att de löste sig för dig, men vad kostade inte juristen?

nu vet du till nästa gång att det är på sin plats att vara lite mer nogrann ;)
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Nu vill vi höra hur det har gått!
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Har ju inte hört något mer om det nu under jul helgen, ska dock prata med juristerna igen nu under början på veckan men det ser ljust ut.
För övrigt så blev det en 330ci från Grästorp istället, får den dock först nästa vecka då v-däck/fälg från bmw och all lev. service osv. tar tid...men den som väntar på något gott... :)
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Du har alltså köpt en ny bil innan du vet hur det hela löser sig - det var modigt ;-)

Jag köpte min bil i Grästorp och har bara gott att säga.
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
kan vara så att dom inte gillar yngre kunder, personligen så har jag aldrig blivit väl bemött hos dom på deras bilföräljsningsavdelningn, men reservdelar e de inga problem med.

mvh Erik

bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
judas: Ja, jag räknade lite på det och skillnaden mellan vad jag får om dom ger med sig och vad jag får får den vid försäljning hos handlare är inte mer än 20-30000 och det räknade jag med att en 330ci med facelift skulle kunna kosta extra om jag handlade i vår när allt va klart istället för nu. Så det är en chansning som det räknats lite på och det är handlat med tjänade pengar och inte lånade.

JajsEn: Jag är förvisso 22år och mig verkade dom inte alls främmande för att sälja bil till :) SEn vet jag inte om det kanske kan ha att göra med att det fanns inget inbyte, ingen avbetalning och 2 bilar i affären? Men det är synd att du blivit dåligt bemött, för en bilhandlare ska ju komma ihåg att det är vi ungdommar blir äldre och börjar handla nya M5:or vi med.
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Så då verkar det vara klart då!
Firman vill förlika och jag åker väl som det ser ut nu ner imorgon och lämnar bilen och hämtar 120-125000 (några smådetaljer kvar att bråka om).
Så alla ni som känner er lurade och har rätten på er sida, STÅ PÅ ER!
Även fast det kanske hade vart lönsammare att sälja bilen hos handlare så känns det mycket bättre att veta att jag fick rätt, att det inte bara var jag som var gnällig och att firman förhoppningsvis tänker en extra gång innan dom försöker sig på en fuling igen. :)
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Skönt att höra, bra gjort att du stod på dig. Det verkar ha gått smidigt när du väl fick hjälp av advokat. Vad kostade rättshjälpen?

Bra och intressant läsning också. Det fungerar säkert som inspiration åt andra som råkat illa ut.

Ta ingen skit.

/ElakaKatten

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Eller ja, rättshjälp och rättshjälp. Advokaten menar jag.

(var sitter edit-knappen ;-)

/E

bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Juristen vet jag inte vad den kostade då den betalas av min arbetsgivare,
efter det att vi kommit fram till att jag var mer värd på jobbet än sittandes att försöka fixa allt själv. En bra sak med jurist är ju just att dom löser ALLT åt dig utan att du själv behöver lägga dyrbar tid.

Men jag kan ju klart rekomendera att skaffa hjälp om det behövs, när jag själv pratade med dom hade dom inget dom kunde göra men efter juristen skrivit ett brev tog det inte många timmar innan dom hörde av sig och ville förlika.

Enda problemet nu är väl att klara sig utan bil tills lördagen den 13:e när jag hämtar 330ci:n :)
Grattis till ett för dig bra avslut. Bra jobbat, det kanske är som du skrev, att detta får dom att tänka till om de åter funderar på att fara med osanning alternativt vara snabbare med att göra upp i godo om det blir fel.

Mvh
Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.