|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Äger själv en 520 -93 24V Vanos. Första BMWn för mig, tycker den går ganska bra faktiskt. Absolut ingen racer men man åker grymt bekvämt och då blir inte lusten att gasa lite mycket :) Dom går acceptabelt! |
|
|
Hej, tycker att det du skriver om bilen och om allt stämmer så är den värd 40k. Fina bilar kostar mer. Har själv en 520 -96 touring och tycker att effekten är helt ok för vardagskörning. Den låter om inte annat helt underbart. Mvh Robert |
|
| Har en 520-94 som gått 17600 mil och jag upplever inte att den är direkt slö eller undermotoriserad. Motorn är väldigt flexibel och drar även på låga varvtal men är ingen racemaskin. Kommer du upp på 2500varv så fungerar den utmärkt på motorväg också. Riktigt komfortabel bil i hög fart och går väldigt tyst. 525:an är kanske att föredra med tanke på den snarlika bensinförbrukningen men 520 är ett bra alternativ om man inte söker en accelerationssnabb bil. | |
| tjabaa köp en 525 jag har själv en o tänker aldrig sälja den kön o köra så tväka inte | |
|
Nu lutar det nästan mer åt 525:an ändå, ungefär samma pris fast större motor, delskinn, 17" hjul och lite sånt. Nackdelen med den är att den har gått 16000 mil enligt mätaren, men saknar servicebok och är importerad. Jag blir lite skeptiskt automatiskt när serviceboken saknas, varför försvinner den ? Det är ju liten risk att man tappar bort den, den ligger ju oftast bara i handskfacket och tas bara fram vid servicetillfällen och sånt. Skruvar man mätaren så är det ju smart att "tappa bort" den dock. Bilen verkar fräsch i övrigt, kostar 35.000, också den en 95:a. Borde man låta bli ? Känns ju också lite dumt om allt annat verkar bra ... Om folk ändå kunde låta bli att fiffla med sånt! |
|
|
35000 låter väl som ett okej pris om den är i fint skick och har ärliga mil på mätaren. Man kan ju begära uppgifter från vägverket angående tidigare ägare, miltal vid besiktningar osv. Om den nyligen är importerad så är det säkert svårare att kolla upp. Bäst är ändå om man provkör bilen och bildar sig en uppfattning då. Känns växellådan sladdrig, motorn inte går som den ska, förarsätet väldigt slitet så skulle jag vara skeptisk till bilen. Har en kusin som importerar bmw från tyskland, så har åkt med och provkört en del exemplar. |
|
| Försäkringen och skatten bör väl vara dyrare till 525:an också. Tennant har bra och billiga försäkringar till e34. | |
|
Ja, bilen känns väldigt fräsch på alla sätt, förutom att styrningen känns lite skum. Kanske bara behöver en hjulinställning, vet inte riktigt. Tack för tipset om Tennant, ska kolla upp dem om det blir affär ! |
|
| styrning skum? krockad? skall man köpa bil i den prisklassen tycker jag man kan kosta på sig ett m-test! import eller ej, viktigt att kolla kylvätskan angående avgaser, topparna spricker ganska lätt. | |
| Ja, jag upplevde bilen som lite spårkänslig när jag provkörde den som hastigast. Ska dit i helgen igen och provköra mer ordentligt. Kolla kylarvätskan ? | |
simpa |
du köper för lite motor titta på blocket västernorrland 530 ia-93 25000 brak mycke att åka med köp den isället |
| Hehe ja, en liten varvsugen V8 vore inte dumt, men då kan jag inte säga till tjejen att jag bytte till en bil som är billigare än nuvarande :) 525:an är nog gränsfall också, men lite kul måste man ju få ha. | |
simpa |
du får betala mer om du vill!!!!!!! |
| hehe .. nu menade jag inte att den var för billig, snarare att den är dyrare än 525:an att äga. | |
|
Jag köpte en 520-89 som vinterbil. Den var helt ok i lack och inte så farligt med rost. Skinn, taklucka 25.000 mil och toppen reniverad vid 23.000. Var obes så jag bytte skivor och styrled samt handbromsbackar. (totalt 700:-) Vinterdäck samt 17" sommarfäljar med ok däck. vad gav jag? 7000:- spänn är verkligen helnöjd men den är skapligt slö i jämförelse med M3:an |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.