|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan misständningar leda till att katalysatorn ryker? Det var som f*n! Ska beställa nya tändkablar idag! :P Min 318is har misstänt i flera månader... inte riktigt så man stör sig tillräckligt för att lägga 2000 spänn på nya tändkablar dock (det är dom som är boven i dramat)... men nu förstår jag ju att det behövs! Är min kat illa ute som kört så länge med misständningar eller är det lotto om den går sönder eller inte? |
|
|
Min bil gick igenom till slut, troligtvis var det en dålig lambdasond från Biltema. Skall porva detta med tändkalbar, fast dom kostar en del till m42motorn. Mamma Mu är allas vän |
|
| Köp inte tändkablar i sverige. Logga in på ebay och köp där istället. Ca halva priset om du ska ha nya. Själv köpte jag smått begagnade brembokablar för 400 spänn (med frakt inräknat). Helt lysande ;) | |
|
Fick igenom min till slut också, men får prova att byta tändkablarna. Ngn som ahr tips på var man hittar billigast till m42 motorn? Mamma Mu är allas vän |
|
|
Sök på nätet efter "ignition wire set M42" eller dylikt. Ett set Boschkablar kostar runt 100 dollar i USA. OBS! M42 var standardmotorn för BMW 318 på 90-talet i USA. |
|
|
Okej, tack för tipset. Mamma Mu är allas vän |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.