|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
En och annan trimmad polisbil finns det nog. Var ute och provkörde en Steg 1 "pimpad" 9-5 Aero i somras på motorvägen, naturligtvis kör man ju allt den går men det var inga som helst problem för en till synes helt normal V70 att åka ikapp mig och fråga en och annan välformulerad fråga .. ;) När jag frågade hur fort det gick fick jag till svar att "vi mätte inte, vi ville bara få stopp på dig innan du hade ihjäl någon". Känner man sig bra jäkla dum, men man tänker ju inte på alla liv man riskerar, ska ju "bara testa lite". Iaf, det var ingen vanlig V70 för säga vad man vill om Saab men att kalla dom långsamma rakt fram är inte sant. |
|
| Motorväg med viltstängsel klockan 03:06 en tisdag natt är ett trevligt ställe en sval sommarnatt. Speciellt om man vet vart alla broar och avfarter finns. | |
|
OM jag nu skulle försöka dra snuiten så skulle jag inte göra det med bil överhuvudtaget. På MC så kanske jag skulle fundera på saken om jag mötte polsien som bromsade och skulle vända.. Men med hojen drar man ju 10-12 banddagar per år, kör med skurna slicks och har tillräcklig toppfart och acceleration för att dra ifrån iprincip allt som polisen kan komma med inkl. deras hojar. Kommer dom ifatt bakifrån så stannar jag. Det är klart det GÅR att köra ifrån dem, men om man misslyckas? 90% av alla ifrånkörningsförsök slutar ju i diket, skogen eller mitträcket. Skall man verkligen satsa på att man själv är med i de sista 10% som klarar sig? Brukar man satsa på de oddsen är det nog läge att sälja BMW´n och köpa en Lada Niva så man inte KAN även om man skulle vilja. //amullo --- |
|
|
Betan, norrköpingspolisen håller stumt 210km/h under 3-5mil om det behövs och kör så ända till hela länsgränsen. De har kutym att inte släppa någon, inte ens den värsta sortens MC, så är det tyvärr. Dvs så mycket det går med just den bil de kör med förtillfället. 330ci-Som sagt det var så det gick till och den killen kör inte under några omständigheter dåligt med sin M3 3.2. Som du själv sa så skrev jag tillsynes helt original S60T5, med det menar jag att den såg original ut men det betyder inte att den kan vara vässad. Men oavsett vad så ligger man bakom en annan bil kan man hänga på bra trots att bilen framför har bra mycket mer effekt. |
|
| Betyder inte att den inte kan vara vässad menade jag! | |
| vill se ur värda är Bmw jämfört med Lotusen som CIM hänvisar till | |
|
Lotusen och en fin 330 är samma pengar. Jag har kört båda.. |
|
| Apapapa vällj en va | |
|
oggyone: det handlade inte om lotus utan om att vill man åka från snuten, är det fullt möjligt. med en duktigt förare bakom en 330 är det baggis. men varför togs inlägget om M3-an bort? det var ingen lotus ju? finns många trådar som inte har med bmw o göra. |
|
|
Åka ifrån polisen? Enligt inläggen i denna tråd verkar det vara mer regel än undantag... Enda gången jag blivit imponerad av ngt dylikt var när min polare körde ifrån dom på sin moppe och jag var en naiv 14-åring, numer skulle det aldrig falla mig in. |
|
|
Mixim, "Man är tvungen att berätta om det gäller fängelsestraff. Som det kan gälla när man kör på ett sätt för att komma ifrån polisen." Vet inte var du fått dina uppgifter ifrån men mera fel än så kan du i princip inte ha. Någon angiverilag existerar inte i det här landet, oavsett grad på brottet. |
|
|
Onödigt att utsätta andra för fara, men intressant att veta vad farbror-blå åker. Att polisen inte får åka över 120 är är defentivt inte sant... Överlastad felhjulsdriven volvo V70, hallå understyrning! |
|
Lars Jakobsson |
Nog skiljer det mkt mellan kunskaperna om att ratta en bil i poliskåren.. När det gäller min vän så göra vi varje år upp på gokart banan, och hitills ligger han efter ett par sekunder per varv varje gång.. Förra året skröt han så mkt om deras vassa förarutbildning osv.. nu är det ganska tyst på den fronten :P |
|
Som många sger, vad det är för bilar inblandade är sällan så jäkla intressant. När jag var många år yngre än idag försökte jag mig, dumdristigt nog, på att köra ifrån polisen. Fordonet jag färdades i var en Volvo 460 turbo... automat.. Problemet är inte att köra ifrån en polisbil, det är inte så svårt, bara att göra en väldigt oväntad sväng in på en annan väg eller dylikt. Problemet är att de är flera och har radio. Vi (vi var två i bilen) stötte på nya "avspärrningar" hela tiden (en polisbil över halva vägen med en polisman vinkandes brevid) och varje gång vi blev av med bilen bakom oss så dröjde det inte många sekunder innan vi mötte en, eller en kom in från en sidoväg. Dock lyckades de aldrig få stopp på oss, det hela slutade efter 18 mil på småvägar då mitt ena framdäck punkterades i en kurva i 170 km/h... Kan inte säga att poliserna var exeptiopnellt bra på att köra, två av dem körde av vägen under jakten. Det snabbaste fordon de hade verkade vara en civil gammal Audi Quattro, som var helt hopplös att hänga av. Volvona (850 var det på den tiden) hade stora problem på grusvägarna. 6 månaders villkorligt och inget körkort på två år, samt ganska dryga dagsböter + skadestånd för två kvaddade polisfordon (samt att min bil var total skrot) lärde mg att aldrig försöka något liknande igen, oavsett hur snabb bil jag skulle råka ha. |
|
|
HA HA, mer humor än denna tråd får man fan leta efter. Volvo 360 med varma slicks och god lokalkännedom - Den ultimata cop killern. Mc med skurna slicks, herregud. |
|
|
appropå allt det här..när jag praktiserade på bilia kom det in en v70N polisbil som var krockad..dagen efter kom det 2 poliser och berättade vad som hade hänt...dem hade jagat en bmw m5-e34 och försökt preja honom ur vägen men dem lyckades inte och då prejeade m5an honom in i mitträcket...polisen hos oss kör v70 Tdiesel och en mblå volvo 940 civil som dem har haft sen den kom från fabrik..man vet juh när man ska bromsa in iaf :d |
|
|
Nilez: Vad är det som är så konstigt med skurna slicks? Åker man på Rennsport/Supercorsa så är det precis vad det är. Ska man nu åka ifrån polisen så är det bara en sak som gäller, och det är att försvinna fort. Har man en 330 och blir jagad av en låt säga Volvo V70 2,5t så försvinner man inte, man ökar sakta avståndet. Har man en M5 så ökar man fortfarande bara avståndet fast lite fortare. Så fort man behöver bromsa, vilket man behöver eftersom det finns annan trafik ute, så är polisen ikapp direkt och man får börja om från noll. Bilar är inte speciellt snabba tyvärr oavsett vad det står på bakluckan. Jag skulle aldrig få för mig att försöka med en bil. Med hojen däremot så är det lite annorlunda, med 165hk/199kg så försvinner man, har man dessutom lite trafik framför sig så är det desdå bättre då man kör om bilarna på mittlinjen medans polisen behöver bromsa. Men med bil, jag kan bara tänka mig, hua..... Min bil: Länk |
|
| Oljekyld > Jorå, det vet jag, åker på sådana själv. Det var just att det användes för att krydda till ballheten i inlägget. | |
|
nilez: Tro mig, amullo är ingen som försöker hävda sig :) Min bil: Länk |
|
|
Anders S. Så om någon hade bevittnat Palmemordet, och sedan kallats till rättegången mot Christer Persson..Så hade denne helt enkelt bara kunnat neka utan åtgärder. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.