|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Ja, man har ju läst en och annan vs-tråd så nu tänkte jag att det kunde vara dags att ställa 330 mot polisens bilar. Efter att ha kollat lite Ghostrider och liknande filmer, bil-outrunners, kom denna trådtanke upp. Eftersom de har en hel uppsjö modeller så får man nog uppskatta något som 92% av polisens flotta får se sig smiskade av 330. Vad tror ni? | |
|
Dom lär ha en och en annan trimmad jävel där ute, tror jag iaf. vadå ska du ut och utmana ödet lr? :) hehe /// Bimmarkomanen |
|
|
Polisen har ju radio så de kan sätta upp en vägspärr längre fram, varför det inte är nödvändigt att köra ikapp en jagad bil.... Ibland finns det även tillgång till helikopter och då lär alla bilar torska! Idiotiskt påfund det där med Ghostrider och liknande spektakel där man tjänar pengar på att utsätta allmänheten för livsfara, för övrigt! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag har sett en 850R i polisuniform, dessutom skrev ju teknikens värld att stockholmspolisen utvärderade motorn till s60R innan den släpptes. Då fanns det alltså polisbilar med 330hk som åkte runt.. En sån kör man inte ifrån med en 330.. | |
| Man bör kunna köra också, det handlar inte bara om hästar. | |
|
Ehh, trams skulle jag vilja säga. Nu är inte alla polisbilar V70 T5 men många av trafikbilarna är. Enligt de verkare jag pratat med samt en god vän som just är polis så är i princip alla av polisens bilar vässade med mjukvara eller värre från fabrik. Prova att åka ifrån en V70 T5 med 250 eller 260 hk(beroende på årsmodell) redan i standardutförande. Möjligen att just 0-100 skulle vara till 330ns fördel men sen är de klippt. Med endast mjukvara får dagens V70 T5 320 hk och 445 nm. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan: Sen får man ju tänka på att polisbilarna lastas med en hel del utrustning. Alla har väl sett polisbilar komma under utryckning ggenom en rondell eller korsning. Kan liknas vid brandkårens utryckning. Slagsida alá Wasaskeppet :) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Ja absolut, de styvas upp i chassit samt förstärks för att klara den utr som skall vara med. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Varför diskutera detta egentligen. Visst, på pappret kan man ju tycka att en 330 borde kunna slå en polisbil, men i praktiken så har de flesta poliser mycket god körförmåga och utbildning för biljakter´. Det är oftast inte bilen som sätter gränsen, utan föraren. Dra ifrån snuten på E-vägar är ju iprincip lönsöst eftersom de har radioo och kollegor att få hjälp från. Dessutom kan de göra mindre mistag och ändå klara sig. Ta exemplet nerifrån Skåne i sommras. Den killen hade en Ferrari, men kom inte undan ändå. Han blev prejad in i mitträcket och fick bilen förstörd som tack för försöket. Eller killen i USA som försökte köra ifrån snuten, kom över på fel sida vägen och frontalkrockade med sin egen familj. Han klarade sig, men frugan och ungen hans i mötande bil omkom. Jag kanske låter som en gammal gubbe eller moralkärring, men det är inte värt bilen eller livet att försöka köra ifrån snuten. Bättre att stanna och ta ev. straff/böter istället för att riskera livet på både sig själv och andra. //amullo --- |
|
|
Dooo it... =) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
amullo, "Jag kanske låter som en gammal gubbe eller moralkärring" nej, du är en helt "normal" människa! :-) Jag tänker som du! |
|
|
Du som privatperson får brottas med emot andra trafikanter medan polisen åker gräddfil med blåljus och siren. Jag skulle inte försöka dra polisen med en Porsche Turbo ens om det är trafik ute. MC är en helt annan grej, då tjänar man på trafik eftersom dom är så smidiga att ta sig fram med.....tänk bara hur man kan kryssa genom stillastående bilköer. Flåklypa |
|
|
Jag är helt i linje med amullo! Men den som inte har något att förlora tänker nog inte likadant ;) Jag känner en person som körde ifrån ett flertal polisbilar rätt bra efter ett streetrace för några år sedan. För honom var det värt det, men jag vet inte om han hade tyckt samma sak om han hade blivit haffad. Mvh/ Niclas |
|
|
Flåklypa exakt, MC är en annan grej, men det hjälper inte när lokalbefolkningen är så hyggliga att de berättar för polisen vart man svängde in och det kommer med flera bilar+hundar som de bussar på en. På en stor motorväg/led är det lite halvt lönlöst att försöka dra polisen, en kompis gjorde det med sin M3 E36 3.2 men han fick faktiskt kämpa en hel del under flera mil vad jag kommer ihåg mot en tillsynes vanlig S60T5. Det var först när han kom förbi 250km/h som civilpolisen inte låg bakom längre. Dock var det lätt att smiska ifrån dem på lite mindre vägar pga M3ans bromsar, väghållning, men då krävs det att man kan sin bil. |
|
|
Trots att jag inte bara ägt en 330, utan också är döpt efter den, tror jag att polisen vinner. De har ju trots allt vapen, helikopter och våldsmonopol. Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
Jag har dragit ifrån dem en gång :) inget jag e stolt över kanske men.. P.S. tänk på det du säger: "en kompis gjorde det med sin M3 E36 3.2 men han fick faktiskt kämpa en hel del under flera mil vad jag kommer ihåg mot en tillsynes vanlig S60T5." isf kan din kompis inte köra eller så var s60in inte så "tillsynes vanlig" ;) inget illa menat.. /// Bimmarkomanen |
|
|
Jag kom och tänka på när jag skulle till Emmaboda strippen förra våren och kom lunkande i mina 70 där det var 70, självklart står Polisen där och skjuter först min bil sen polarens inga problem med lite tur kan tilläggas 85 90 km/h är inte helt onaturligt där i vanliga fall... S en 500 meter senare blir vi omblåsta av en s60 med stort avgasrör :-) han höll säkert 160 blås förbi polisen och lite mer förbi oss... ett par 100 meter senare svänger han in på en grusväg längs med vägen och "försvinner"En minut går så kommer en civil bil upp bakom oss och kör om inte för stressiga efter 2 mil så möter vi dem igen sakta och fint på väg tillbaka,varför? Dem kanske tog reg nr och har vad som behövs för att slippa jaga av fartdåren av vägen med sirener och allt, eller så vet dem att för eller senare så kommer volvon framfrån gömstället och då åker dem dit ändå. Polisen släpper nog av hellre än att jaga av någon vägen som i Most amasing videos i USA. Ända gången som man kan komma undan är väll att man åker igenom en fart kontroll som Volvo killen tex i 250 km/h fortsätter gasa en stund sen av vägen och ligga och trycka under en gran i 7 timmar och hoppas på att dem tröttnar på dig!! Mpower |
|
|
Nu kan jag vara helt ute och cykla men, polisen har väl mer som en intern regel att hålla sig till max 120km/h om de är ute och jagar någon. Sen finns det väl poliser som kör fortare än så om de vill... Men De har iaf nå rek på 120... Kan vara ren bullshit, men det är vad jag läst eller hört någonstans. Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
Ja, nu tror jag bestämt du är ute med monarken. Senast igår blev ja omkörd av en polisbil i cirkus 160-180 på 90 väg. Inga blåljus heller för den delen, vilket inte heller var befogat då trafiken var i princip obefintlig. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Jag vet precis vad du menar! Känns alltid så otroligt pinsamt när man dyker upp i ryggen på en sån. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Tex i Norrköpings regionen så kör Polisen en bra bit över 200 om det behövs för att komma ifatt någon som dem skjutit på och ska stanna den. Läste om det i vi bilägare för något årsen där dom hängde med trafikpolisen på en arbetsdag :-) Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.