|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Enda gången jag skulle fundera på att sticka är med hoj. Med bil har man ju bara nackdelar så länge man är den som jagas. | |
| Om den jagade kör in i ett villaområde eller liknande i hög fart så skall polisen slå av på takten. Risken är för hög att någon oskyldig kommer till skada. Det är vad jag hört iallafall. | |
|
Det är väl bara dom större städerna som polisen har värre bilar än original v70 2,4 här runt skövde har jag själv kört ifrån ett knippe med både 525tds och 740 turbo och dom har ju inte vart i närhetan av att komma ifatt.. men men vad vet jag!! Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
Heltsonikas kommentar, "dooo it" uppskattas då han verkar ha tagit denna tråd på det allvar som menades. Dessutom vad den klockren. Ghostrider och Getaway är såklart korkat eftersom man äventyrar andras liv, men samtidigt väldigt underhållande. Getaway körs dessutom ofta sent på natten, av skäl som flåklypa påpekade. Tror dessutom inte att grabbarna som kör, gör det enbart för pengarnas skull. Gör en sökning på google video så kan du se allting gratis om du vill. Ingen superupplösning dock. Håller man 160 förbi polisen så ligger man ganska långt före dem, när de startar. Inga bra Vs förhållanden för länsman och inte helt rättvist heller. Typiskt fusk! Har aldrig kört ifrån polisen i Sverige pga att jag inte rånat banker eller liknande. Här borta har det dock hänt att jag kört, dock bara de som enbart har pistoler och inte har radio. Har de rediga bössor stannar man genast, av förklariga skäl. Anledning till att inte stanna? De vill bara ha pengar och det har hänt att de tagit kortet för att jag inte vill betala för någonting jag inte gjort. Mycket V70 T5 och 95 Aero alltså? Om man mot förmodan skulle köra för fort i Sverige någon enstaka gång, så är det just Saabar och Volvisar i backspegeln man får se upp med. Självklart tycker jag inte att man skall bryta mot lagen. Lagar är till för att respekteras och en av det svenska samhällets grundvalar. Skulle man av någon lustig och outgrundlig anledning råka bryta mot trafiklagar, ja då är man verkligen helt spritt språngande galen! |
|
|
JAG VET att det finns en massa trimmade och chassi-förbättrade polisbilar i det här landet... 330 kan man köra ifrån med, om man råkar bli jagad av rätt eller ska jag säga fel polisbil. |
|
Lindeberg |
Polisen tar ju bara reg nr, sen är det kört? eller? |
|
dom ska bevisa vem som kört och bara för att man äger bilen innebär ju inte det att du har kört. Man är inte tvungen att säga vem som kört bilen... Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
Man är tvungen att berätta om det gäller fängelsestraff. Som det kan gälla när man kör på ett sätt för att komma ifrån polisen. // MVH Jocke |
|
Lars Jakobsson |
Polisens bilar är inte trimmade! Min bästa vän är polis, och vet inte han så vet nog ingen. Dessutom har dom som sagt massa utrustning. Svårt att uppskatta vikten, men minst 150-200kg mer än orginal.. Osäker hur en 330 står sig mot en T5:a, men det är nog på håret.. Det är inga racerbilar, dom bygger på sammarbete genom radio. Helikoptern är inte så mkt att oroa sig för eftersom det finns så få, därimot finns det en del snuthojar..speciellt när dom har trafik kontroller brukar dom ha det i närheten. Dom är spärrade vid 230 men kör inte fortare än vad dom känner för själva, dom chansar aldrig utan släpper i så fall hellre. |
|
Jag har också pratat med en polis om detta. Själv så kör han en helt original V70 2.4. Men de har även en SAAB -5 med 400 + hk. Och det syns inte vilken bil som är trimmad och vilken som inte är det. Alla har väl sett när Lotus Omegan drar ifrån polisen. Han klarade sig iom att de inte kunde bevisa vem som kört bilen. Själv så hade jag aldrig försökt mig på det. Poliserna är ofta väldigt duktiga på det de gör. Jag skulle va så nervös att det med all säkerhet hade slutat olyckligt. |
|
|
Jag måste säga att det är väldigt "back and forth". jag har själv skruvat SAAB på bilpartner en period och haft inne ett par stycken, bla för byte av ventilhus och nya bussningar i framvagn. Och som ni då förstår har jag en "vanlig" aero att gemföra med. chassimässigt är det hugget som stucket, dom kanske är uppgraderade men kompenseras ner av överlasten. Motormässigt är en vässad polisbil hästlängder framför en vanlig aero. ALLTSÅ slutsatsen vi kan dra av det här är att det FINNS trimmade polisbilar i svea rike, sen hur dom står sig mot en 330 återstår att se. det är nämligen bara att prova. sen säger jag inte att det är rätt men som sagt, varje man får ta ansvaret för sina handligar!!!! |
|
|
Sedan undrar jag hur duktiga poliserna verkligen är att ratta sina fordon. Visst, de går förarkurser men jag är övertygad om att en bilintresserad amatör som kör lite bana ibland är snabbare.....inte minst pga intresset. Man är ofta intresserad av det man är bra på. Flåklypa |
|
|
Nu finns det ju även bilintresserade amatörer som kört bana även inom polisen, folk som har harvat många mil i rallybil och så vidare. Sådana förare, som troligen kan tillgodogöra sig utryckningsutbildningarna i högre grad, kan nog vara tämligen vassa även i blåvit bil. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Det tror jag också men den stora massan är nog mer intresserad av polisyrket än bilkörning vilket förhoppningsvis avspeglar sig i kompetensen inom respektive område. Flåklypa |
|
|
Jag vet ett par stycken gamla rallyförare som jobbar eller går PHS, och dom är snabba. Tror den stora massan poliser har fritidsintressen som alla andra, och motorhobbyn är enormt stor i sverige. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Ja det är rätt roligt att sitta och läsa detta.. vill bara säga att jag har kört i från polisen 3 ggr.. visst spelar det roll vilken bil du har men det mesta är ju hur föraren reagerar.. första gång jag blåste i från dem körde jag en obes och oskattad volvo 360 gl med racingslicks runt om.. drog ut dem på en svängig väg och dem hängde inte på så länge.. fick lite värme i däcken sen tryckte jag bara.. andra gången så körde jag en volvo 240 turbo och likdant där ut på en svängig väg så blev jag av med dem.. och nu för en vecka sen med min bmw 318 i tog ut dem på en väg som jag är uppväxt på och där fick dem med slicka r*v på mig.. men som sagt inget jag är stolt över jag har gjort.. men det handlar om hur mycket pallar bilen och hur duktig du är på att köra också. typ 2 dagar efter du har tagit ditt körkort ska du nog inte försöka köra ifrån polisen direkt... men men nu står bmw på pall efter 11 varv på ställ i en rondell och en rasad bakaxel.. mvh tobbe |
|
|
gävle snutarna gillar att kör ai dike så dom kanske e lämpliga att ge sig på om man vill föröska.. men om man ska åka ifrån nåt i polisväg så äre väl deras hojjar för dom går ju väldigt dåligt iaf dom för nåt år sen, stora jävla bmw skepp till hojjar.. gick ju knappt 200 o svänga med en sån är väl ingen fröjd så en sån krävs de inte många km landsväg för att åka ifrån med en skaplig bil o naturligtvis en bra chaffis men känns ju onödigt att pröva iaf.. |
|
|
gällande trimnings grad av snut bilar är dte nog väldigt olika, gävle har haft 2 videobilar som varit preppade t5:or o ev nå fler förr(släktingar som jobbar på snuten).. men nu kör dom diesel! |
|
|
Har iof "kört ifrån" polisen i Sverige en gång. Trimmad moped och grusväg, mötte polisen och de hörde att det inte längre var 50 kubik utan 90 tror jag det var. Såg i backspegeln hur allting blev rött när de bromsade, och började vända. Full gas och nervös som en oskuld. Höll fullt i en kurva och for rätt ut i granskogen. Som tur var såg dem inte detta pga en kulle i kurvan, så de fortsatte förbi. Ibland har man tur, inte ens ett skrubbsår. Jag satt sedan och tryckte i skogen i 5 timmar ungefär. Denna "bedrift" kan bara skyllas på mitt dåvarande sinne, "15 år och kung" som vi säkert alla gick igenom. Som tur är har jag numera uppgraderat transportmedel ifrån moppe till bil. |
|
|
Hahaha, bra där. Har själv varit med och åkt ifrån farbron, själv körde jag inte och det var ju ett par år sen. Hur som helst så höll vi hög hastighet och fick "snutjag" efter oss. Vi satt 4 pers i bilen. Så fort vårat avstånd ökat med ett par kilometer så stannar föraren vid vägkanten, kliver ut, låter dörren vara öppen och sätter sig i baksätet tillsammans. Polisbilen kommer fram, förbannade som fan, och frågar vem som kört och vi sa bara "ja, en kille som kallas micke" (nått i den stilen). Vi visste inget mer om han, inget personnummer eller riktigt namn utan just bara ett smeknamn. Vi kom undan, dock skulle polisen visitera oss en efter en, lysa med ficklampa i ögonen på oss, kolla runt i bilen efter knark och vara allmänt jävliga. Men men. Skulle inte köra ifrån polisen även i en m6:a då polisen som sagt kör "lagspel" dem är ju många + radiokom. osv. Skulle köra ifrån dem eller om jag hade bra anledning, t.ex skadad vän på väg till sjukan eller nått sånt. Men då kan man ju ringa 112 och underrätta dem om läget under jakten.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.