|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Pågar! ... lyfter ett problem jag skrivit om tidigare. Min styrning går tungt på M535:an. Eftersom servotryckslampan slocknar så måste väl systemtrycket vara ok??? Den går lätt när framv är upphissad så det kan inte vara någon led som kärvar. Min teori är att snäckans ventiler som skall släppa på trycket inte fungerar helt ok. Vad tror ni? + / - 750 - M535. Efter några dagar i E28 kan jag summera. + E28 - S-bältet på förarplatsen är det en jättespänst i. E32 är shit. + E28 - for över ett 30-gupp idag med 30+. Kändes väldigt litet jmf med E32:an. Har Bilstein gas runt om på E28:an. Imorgon skall jag prova med 50 över 30-guppet. + E28 - man är mycket mer i närkontakt med vägen ... men så skall det väl vara + E28 - lättare kliva in och ur ... trots skin i E32:an + E32 - vridet ... MVH /// Paap R |
|
Tja,min styrning har någon gång emellanåt "gått trögt" vid snabb vridning "vä-hö-vä-hö-vääänster"...Vet inte vad det berodde på men styrningen/servon hann inte med då av någon anledning...Klent dimensionerad servopump vid "inspirerad körning(svängning)"? Jaja,har bara hänt "ett par ggr" på tio år så jag lever med detta utan ångest :) Vet inte,men kanske ett byte av servopump från lämplig skrot kan lösa ditt problem? Eventuellt som du säger byte av styrväxel,två tänkbara orsaker iaf.. Byte av olja i hydrauliken blir det ju i princip med dessa åtgärder(om man vill),vilket aldrig kan vara fel heller.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.