|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad har ni för vinterpyssel på era M-bilar? Själv ska jag, om det blir som jag vill pyssla med följande. Silentblock Styrsnäcka Inredning(renovera skinn och dörrsidor) Inspektion 2 | |
| Skinninredning blir det första jag tar itu med. Den är full av nötta "linjer". Undrar om man kan ta skokräm...... Allvarligt alltså. | |
| Antar att den är svart då? Inte svårt att hitta svart färg som är till för skinn man ska sitta på, av erfarenhet kan ju skokräm sätta sig rätt bra på kläder. | |
|
Skinnbehandling i helgen... Idag blev det tvättning,polering,putsning samt avställningen av bilen:( I helgen blir det som Frenzy säger,smörja in skinnet/skinnbehandling Min bil: Länk |
|
|
Jodå den är svart. Jag kollade lite på forumet och såg att det fanns en massa tips om skinnvårdsprodukter. Jag får kolla på någon möbel eller hästsadelfirma efter något lämpligt. Tänkte byta framruta i vinter också. Limmad, det blir spännande. Har letat efter en hel ruta på skroten men de hade ingen. Men skam den som ger sig. |
|
| kopplingsats ska bytas idag, sen kommer eisenmann avgaset på posten snart så då kommer väl på det på rätt så fort=), Nästa månad väntar montering av gula koni och h/r dämpare, sedan kommer nog det ramla på ett par angeleyes också....Innan man glider ut till våren så blir det oljebyte och polering. Det är väl min pyssling i vinter. | |
| Frenzy: Hör med skroten i Björklinge, tyckte mig se att de hade en 525iX ståendes. | |
|
Byta framvagn Renovera fälgarna Fixa lite ytrost |
|
|
Renovera lådan=delvis klart Byta urtrampningslager=ej påbörjat Bygga snyggt ljud=klart Blästra bromsok och lacka=klart lacka skivornas nav=klart Spänna upp diffen=klart Inspektion 2=ej påbörjat Monterat klarglaslyktor med Angel eyes=klart Lacka om bagageluckan=ej på börjat montera dit Shortshift=beställd Byta bromsbelägg runt om(Red stuff)=klart Rostskyddsbehandla lite=klart Sen finns det la alltid mer. Men kmr inte på något nu BMW M5 för life |
|
| Hm.... Sprang runt på Björklingeskroten i går och plockade på mig lite smått och gott. Jag såg tre E 34or, ingen med hel framruta. Stod iX´en där de nyanlända bilarna står, bakom däcklagret liksom? | |
| Inte sett den förutom som demonteringsobjekt på nätet. Den var nog körd i diket för oljetråget är skadat samt höger del av frontspoiler så kan finnas chans att rutan är hel. Bilderna på nätet är inge vidare pga snö. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag ska skrapa rent underredet och rostbehandla om jag hinner! Renovera de återstående 3st RS 061 fälgarna! Annars har jag nog redan fullt upp med renoveringen av M106 motorn och min E9:a. =( MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
Frenzy: en ny originalruta från BMW till E34 M5 är annars inte alls så dyr som man kan tro, runt 2000 kr bara och de finns hemma på centrallagret i Malmö. Det är en jäkla skillnad på en sån och en begagnad med repor, stenskott och allt annat elände som rutor utsätts för på både ut - och insida. Skroten tar i jämförelse bra betalt för begagnade men hela och besiktningsbara vindrutor, så jag skulle rekommendera en ny. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Det blir: - Lackering och montering av E46 M-läpp, baklucka. - Skinnbehandling BMW original. - Nya BMW original dimljus. - Oljeservice. - Nya bakdäck. - Motorputs (fuktig trasa) - Tvättad, uppallad på palllbockar i garage och avställd är den redan sen i oktober. Sen blir det säkert ngt mer man kommer på. Tid finns ju =) |
|
|
nja lite blir de ju allt nytt 3tums rostfritt avgas powerflex bussningar i bak vagn o fram nya green stuff belägg runt om nja sen e nog bilen i nyskick om inte bättre M5 THE REAL POWER |
|
|
Putsning polering. Inredningen. Montera CA diffusern ibak samt DA spoilern ifram. Senare (våren 2007): Vorsteinerhuv.Eibach krängningshämmare, Bilstein PSS9, Tubi rumore avgassystem (som nu äntligen tycks komma), skifta över till 19" BBS LM fälgarna. |
|
| Ska lämna in mina skinnsäten på ommålning, får räcka för mig ; ) | |
|
Själv ska jag göra en lackbehandling/försegling i helgen och sen ska den brukas =) Om det blir några förändringar så får de ske i vår....... |
|
|
Lämna in bakfälgarna för renovering då en idiotisk däckbytare var lite väl brutal i början på säsongen. Annars blir det nog lungt då den gångna säsongen bara blev 200 mil lång. Har ju sålt min gamla vinterbil Länk förmån för en Jeep Grand Cherokee -00 Kan bli spännande när snön kommer =) Tjejens 5 serie kommer att rulla vidare under vintern men ett ev uppdatering till facelift fronten kommer nog till våren på den. Mvh Björn |
|
|
Länk Mvh Björn |
|
|
Skinnbehandling, byta ett ögonpar (fukt)och så ska den få nya stötdämåpare fram :) De senare får verkstan fixa :p Men mitt största problem just nu är att få den till verkstad, den fungar inte alls som den ska (se tråden om "motorknas") :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.