|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
jimmy/bmw |
Prata med hans som har saaben nu. det var inte toppen som gått var bara att nolla styrboxen :) Någon som vet vad man ska ha för program för att lägga in filmen på datorn |
| Min Bmw 323iA-96 är chippad, sportavgassystem samt annat luftfilter. Den hänger på min polares Saab 900 2.0t-97 som är steg 2 trimmad (240hk för den som inte vet)och manuel utan några större problem. 0-100 så åker han ifrån mig lite, men efter 100 upp till 230 så går bilarna helt jämnt. | |
|
Ursäkta men tror du att du får mer hästar för att du har annat luftfilter? Vad kan din 323a ha? 180 hästar ?? Den ska omöjligt kunna hänga med saaben om den verkligen har 240 hästar o mår bra. |
|
|
Jolle: Hade du sagt att du kör jämt upp till 100 km/h, men att saaben sedan drar ifrån så hade jag trott dig. Men tyvärr så finns ingen logik i det du påstår. |
|
| Ja man slutar aldrig att förvånas =) 170hk+chip, filter, avgas=180hk? Minst 60hk mer i Saaben och ändå hänger du på? | |
jimmy/bmw |
Perran_ Ja eftersom min blir lite efter en orginal ng 900 turbo och jag har inte auto..:) Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd! |
|
Jaadu Jolle, antingen har du blivit ilurad att ett chip till sugmotor ger sådär 70 hk med sportfilter, eller så har SAAB-ägaren lurat dig.......eller både och. Bara att välja ; ) |
|
| Alltså hmmm... Som jag skrivit i topicen förut... Jag har hållt bort en 325a (192hk) med morsans saab, 9-3 aero -02 (205hk) ... Varför skulle en 323a med 180 hästar hålla bort en saab med 240? Det finns som vanligt bara två saker det kan bero på... En riktigt slut Saab eller en riktigt slut chaffis i den... Jag hade kunnat åka ifrån 325an var som helst mellan 0-240 km/h, kanske inte så där jätte mycket mellan 0-140 km/h men där efter var det ju barnmat att hålla undan den :) | |
| Jo men nu snackar vi sugmotorhästar, det vet ju alla här inne att det är bättre än turbohästar =D | |
| Ja nå det är väl klart att man hellre har 250 sugmotor hästar än 250 turbo hästar men i det här fallet är det ju bara att konstatera fakta å inse att sugmotorn med mindre effekt helt enkelt inte har en chans :) | |
| Nja, det är inte längre så att skillnaden mellan hästkrafter går mellan sug- och turbohästar, eftersom BMW lanserat 335i. I stället är det emblemet på motorhuven som avgör hästarnas kvalitet. | |
|
Nockenwelle: Även att det kan vara lite ironiskt det du skriver så kan samma hästkraft antal levereas på både bra och mindre bra sätt i olika bilar, eller hur?! Mpower |
|
|
Antingen väger 240hk-saaben 4 ton, eller så är den kronslut. Jag skulle iofs kunna tänka mig att om saaben ligger på femman i 100 och bumsen på trean så går de jämnt, men efter bumsen har petat i femman så är det färdigt. Min bil: Länk |
|
|
Oj, bumsen var automatväxlad såg jag nu, ja då är det ju färdigt redan från stillastående. Min bil: Länk |
|
|
Fast det kan ju vara så att de som har gjort motorstyrningen till saaben inte vet vad de gör och låter turbon köra på 100% av kapaciteten, då lär den efter några sekunder utveckla så mycket värme att effekten avtar duktigt. Eventuellt i kombination med för lite soppa så det spikar. I det läget tror jag på historien. Min bil: Länk |
|
| betan, visst var det ironi och visst kan kan effekten levereras olika bra i olika bilar, men det gäller ju både överladdade och sugmotorer. | |
|
Jolle_101:självklart har han inga 240 hästar i sin SAAB om du kör jämt med han. J Jag körde själv ganska jämt på 402 meter med min polare som hade en 230 hästars saab 900(97) samma sak där alla ponysar kan inte varit hemma vid tillfället, vilket dem inte var heller.... Mpower |
|
| vart tog filmen vägen `? | |
|
ahhh asså helt ärligt ta med dig kameran för jag är ganska säker på att bmw kommer att ta tid faktistk :/ |
|
jimmy/bmw |
alex_86 om du menar min så ligger den på filmkamern men har inte programet som behövs för att lägga in den Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.