|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
krukan6 |
Hallå! Nån som vet hemsidan till dail? |
Gubbracer |
Hallå Krukan! Du menar dial tror jag, www.dial.se //J |
krukan6 |
haha, gissa om jag gjorde. inte konstigt att www.dail.se inte funka! :) |
krukan6 |
Skit, de hade gått ihop med IF och de har inte billiga föräkringar till min BMW. kostar typ 11.000kr/år. |
| Billigast är Länsförsäkringar i 9 fall av 10. Aktsam är en helt otippad kandidat också, fast de funkar bara för de som kör svensksålda standard BMWs typ 320/523. | |
krukan6 |
Aktsam ville inte försäkra min BIL! :( Suck! |
|
Jo, Dial har ihop det med If numera, dock har Dial en egen BMW-försäkring (ej nåbar via www.dial.se), så ta och ring Dial (08-541 706 90) och begär en offert om du inte redan gjort det. Det blev iaf billigast för mig. /Micke |
|
krukan6 |
Har länsförsärkingar nu. Betalar 5800kr/år. Men i november ökar den till 6500kr/år. Är 26år. Bor i Karlstad utan garage. |
krukan6 |
Jag ringer dit direkt. Tack! |
krukan6 |
Faan, de skulle ha 8300kr/år. Har ni nåt mera tips på bolag? Folksam, IF, Trygghansa, Dial, Länsförsäkringar, Aktsam. Mera? |
|
Ok, var ju värt ett försök iaf. Kan ju prova www.susab.com elelr www.sockenbolagen.se. Vet att en del (dock ej jag själv) fått bra villkor av dessa bolag. /Micke |
|
Gubbracer |
Är du med i tex SIF är Trygghansa billigt. |
krukan6 |
susab skulle ha 11.100kr/år. Ta er i brasan sa ja. |
krukan6 |
Sunk, Trygghansa med SIF rabatt skulle ha 9700kr/år. |
krukan6 |
Salus Ansvar ville jag skulle punga ut med 16.900kr/år. Sen ville de att jag skulle vara med å nåt frireligöst förbund också. ALDRIG SA JAG! |
| www.holyinsurance.com :-) | |
krukan6 |
haha, precis. Idiots! |
|
Det här med att Dial har en särskild BMW-försäkring är inte särskilt "exklusivt" på något sätt... De har även "särskilda" försäkringar för t.ex. Mazda och en rad andra märken. Låter mer som en omskrivning av vilken vanlig försäkring som helst och bondfångeri för att locka kunder... Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
|
Nä, så speciellt exklusivt är det inte. Dock blev premien lägre (för mig) när jag ringde och sa att jag skulle ha BMW-försäkring än om jag fyllde i offertbegäran på If's hemsida, så det kunde ju vara värt att prova iaf. Självklart går alla försäkringarna ut på att dra in så mycket pengar som möjligt åt bolagen, men det är väl bara att gilla läget och ringa runt överallt. Inte så mycket mer man kan göra om man inte vill cykla. /Micke |
|
krukan6 |
Precis vad jag sysslar med men behöver mera tips på olika bolag jag kan kontakta. |
krukan6 |
Jag teckna hos Länsförsäkringar för 5800kr/år i April men nu i November höjer de till 8200kr/år. Jävla utsugare. bmwtouring.hogdata.net |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.