|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
visste inte att biltema hade det sk Flate Blade! Måste kolla upp dessa! Vad är det för storlek e39 har på torkarna? MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
| Vet inte vilken storlek E39 eller E34 har som default, men jag köpte 24" till förarsidan. | |
|
Jag tycker att biltemas vattenavisande är kanonbra. Det är faktiskt de bästa jag nånsing haft på nån bil. Använt såna på min Z28, Corvette C4, Audi A4, Caprice och nu även min 525:a. Dock måste jag varna för dom billiga som finns på biltema, dom är SKIT. Tobbe, Göteborg |
|
|
Biltema funkar skitbra tycker jag. Säg vad man vill, men majoriteten på detta forum verkar inte ha problem med deras blad. Prova allt minst 1 gång! Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
Jag har precis monterat Flatblade på BMWn, bytte ut mina Champion som var riktigt dåliga nu.. Så jag provköpte 2 st flatblade, helt suveräna hittills! Helt tysta och helt rent blir det! Så i helgen fick Astran och 850n likadana. 100:-styck är helt ok! |
|
|
Köpte idag Biltemas platta blad. Gissa om jag blev förvånad när vänster torkararm var "krokad" åt fel håll??! Är det någon som känner till något om detta? BMW 525i -91 |
|
|
Är de någon som testa dom på E39, passar dom? Skulle va värt att testa om man vet att dom passar än att lägga 500 kr på bosch:s mekonomen har. Tycker inte dom torkrana var värst överlägsen för de priset. |
|
| Måste bara fråga, är det nån av er som tvättat rent torkarbladen med nån sprit eller så innan ni dömt ut dom. Fastnar väldigt mycket grus o saltrester på gummit i dessa tider. Kan tänka mig att väldigt, väldigt många byter helt i onödan. Ett bra torkarblad ska hålla bra mycket längre än 6 månader enligt mina erfarenheter. | |
| Nån som vet om Biltemas FlatBlade passar E46? | |
|
Jag är också nyfiken på om biltemas vattenavvisande torkarblad finns till E39 någon som vet ? Har satt sånna på mitt vinterskott (peugeot)och de var hur bra som helst !!!!!!!!!! Billy aka Fantômas |
|
|
Kjellon: Min E34 har samma konstruktion, se min bilblogg. Har du samma konstruktion på din så skicka gärna ett PM till mig. Man blir ju väldigt nyfiken på att testa de nya flata torkarna. Om de nu går att montera på min bil. ________ Bilblogg: Länk |
|
| Har haft flatblade i 6 månader nu utan problem, det ingick någon adapter på köpet. | |
| instämmer med kören, köpt till min dieselpassat i höstas å de torkar riktigt bra trots elak stockholmsvinter :) | |
|
Skruvade på SWF-blad från Autoexperten jag... funkar klockish. Dom som satt på var champinjoner från förra hösten (oktober enl. tidigare ägare) o dom smetade bara ut vattnet... Feltemas blad har jag prövat för o jävlas på i stort varenda bil jag ägt... i 8 av 10 fall lossnade ett/båda efter mindre än 10 mil, dom andra 2 tog bladen slut på på mindre än 3 veckor... Kostar ju mer o köpa nya blad på "de blåa" hela tiden än att bara köpa vettiga grejjer på en gång... min personliga åsikt iaf ^^ |
|
Transocean |
Denna tråd startades av mig för ca 5 1/2 mån sedan. Min vattenavvisande högertork från Biltema fungerar fortfarande klockrent. Vänstersidan med bmw -gummit torkar lite hur som helst och lämnar elaka spår...(torkade fint första veckan efter köpet). Frugans gamla Saab fick Biltemas snikvariant för 49 nok per stk. en månad sedan. Dom torkar minst lika bra som den vattenavvisande på beemern... m a o det finns ingen "vattenavvisande torkare" tema har utan det handlar om samma gummi. Tror jag!!! Från och med nu får det bli snikvarianten när jag byter om ett par år. Juha |
|
Idag inhandlade jag 2 st. flata torkarblad till min E34. Ett tips till alla er som funderar på att köpa flata torkarblad till era E34 modeller, det står fel i biltemas tabell, E34 har 24 tums torkarblad och inte 22 tum som tabellen säger. Har man dessutom en torkararm medfelvänd krok på sin E34/E32/E38 är det inte helt självklart hur man ska gå tillväga för att få på torkarbladet, men det går att få på den. Jag kommer att visa hur man gör i bilbloggen. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Har bytat torkarblad en gång på 2 år och 8000mil...nu är det dax igen kostnad ca 500kr. Är det värt det?....Absolut. Har sagt det tidigare och kan säga det igen... Biltemadelar har inte i en Bmw att göra,den som vill argumentera emot kanske har valt fel bil? |
|
|
Sedan 3-4 veckor har Flatbladetorkaren blivit dålig och lämnar vattenspår, ca 8 månader höll den - mao lite sämre än den vattenavvisande varianten. |
|
| Inbillar mig att den blev dålig snabbare pga att den var svår att rengöra, ska testa lite mineralterpentin och se om det hjälper... | |
|
Håller med Phaser. Original ska det va. Visserligen kostar nya torkarblad skjortan. Men torkarbladen är det oftast inget fel på utan gummit. Köpte silikon refillblad till min BMW när jag var i Ryssland av alla ställen. Fungerar perfekt, dessutom bättre än vanligt gummi. hah |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.