|
|
|
|---|---|
| Det är en rund ring med 3 sträckade fält utanför. någon som vet vad detta betyder? | |
| rund ring med 3 sträckade fält på var sida om ringen. | |
|
Är det inte byte bromsbelägg eller bromsolja? Dulle |
|
|
Det jag kommer att tänka på är indikeringen för byte av bromsvätska, men ser den inte ut som en rund klocka inramad av en fyrkant som visar 15:00? Mvh Mikael |
|
| Den varnar för slitna bromsbelägg | |
| Ja jag misstänkte att det var bromsbeläggvarning, men den är inte inkopplad. Hur gör jag för att det ska sluta lysa då? | |
|
Hur menar du inte inkopplad? Om givaren vid hjulen inte är inkopplad är det samma sak som att givaren löst ut pga för slitna belägg, eftersom det som händer när lampan tänds är att "kabeln" i givaren nötits av (ingen förbindelse mellan polerna på givaren). I sådant fall så är lösningen att antingen koppla in en givare eller kortsluta kontaktstycket. Eller är det något annat du menar? |
|
|
Jo jag har suttit och dumförklarat mig själv nu ett tag. Men lampan tändes nyligen och det sitter inte bromsbelägg med slitagevarnare på bilen. Det var därför jag funderade, men det kan ju vara så att tidigare ägare har satt en bit kabel istället för ett bromsbelägg, som nu har fallit av. Tack för svar ändå.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.