AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.609

sålde min 325, krocka på väg hem.

Sida 1 av 3
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
sålde min 325-92 i fredags, 26500 fick jag för den...1 timme efter han åkte så fick jag reda på att han krockat den....måste vara kul för honom, hans första bil.
(nämner inga namn, men finns du här så får du gärna berätta)
Hoppas att du ringde och avslutade försäkringen osv innan du sålde bilen. Ringde han och tecknade försäkring när han köpte bilen av dig?
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
han krocka bilen i ett staket eller något, han hade kört hem direkt, så den e nog bara mkosmetiskt skadad men nä ja hade inte sagt upp förs, f-bolaget har bara öpppet till 16 vardagar
Har inte alla försäkringsnummer jourtelefon där man kan avsluta/teckna ny försäkring? Jag hade aldrig sålt en bil utan att ha avslutat försäkringen, inte ovanligt att de nya ägaren "testar" bilen med en gång efter att man ha köpt den.

Men ska han inte använda sig av försäkringsbolaget för att årgärda skadorna så behöver du inte vara orolig men vad hade hänt om nått större hade hänt, en större bilolycka osv?
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
ja hade bara halvförs, ja fatta som att de inte var stora skador förutom på bilen
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Borde väl inte spela någon roll om han avslutat försäkringen eller inte. Han äger ju inte bilen längre, kör den nya ägaren oförsäkrat måste det ju vara dennes problem eller?

Ägarbytet vinner ju laga kraft iochmed att man skriver på pappren. Vore en annan femma om detta hände under provkörning.
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
jaja, tror inte han vill ställa till problem för mig ändå, bara synd att han inte hade mer glädje att bilen
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
nån som vet om sveland har jour telefon?
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
kan du inte avsluta försäkringen på Svelands hemsida.

Daniel

-AUTOKONSULT-
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
nej, hittar inget sådant på hemsidan, fick ett lösenord när ja teckna men de finns ingen login
"Cruser" vill dig bara väl hoppas du förstår det. Jag inte leka moralkärring för att jävlas med dig men se till att säga upp din försäkring så fort du kan. Du äger inte bilen men står som försäkringstagare på den tills du säger upp den eller köparen tecknar en ny skulle jag tro.
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
nänä jag förstår vad du menar dubilidu, så de va bara bra att du sa något.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Försäkringen på bilen avslutas så fort ägarbytet har registrerats hos Vägverket - så har du skickat in anmälan om ägarbyte borde du kunna sova lugnt. Men kolla upp det för säkerhets skull.

/ElakaKatten

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det är väl ändå försäkringstagaren som måste änmäla skada till försäkringsbolaget och det är man väl inte tvungen till att göra? Nye ägaren har väl inget försäkringsnummret heller. Jag tror du kan vara lugn.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
jaja, de löser sig
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
dubilidu: går ej säga upp förs. innan ägarbytet är registrerat hos vv sa f-bolaget, enda man kan göra är att ställa av den
Ställer man av bilen så kan ju köparen inte köra hem bilen, men det är riktigt som du säger.
Egentligen ska man ju ringa till föräkringsbolaget när man precis skrivit under papperna och köpt en bil, då är det inga problem. Man har papper på ägarbytet, och försäkringsbolaget har registrerat att du ringde kl då och då och tecknade en försäkring. Polisen säger att olyckan hände en timme senare -> inga problem.
Har man inte ringt till bolaget så kan det bli lite tjurigt, men då får man lösa det med den gamla ägaren i samförstånd. Tex att vållaren betalar självrisken till ägaren eller nåt sånt, så denne tar det på sin försäkring. (om säljaren är redo att göra detta dvs)

Att säga upp en försäkring går inte helt enkelt, om det inte råkar vara förfallodag just den dagen, men den risken är ju runt 0,0027% :)

Grundtanken är ju att bilen inte ska kunna vara oförsäkrad när den är i trafik, och det är ju bra.

--
Markus
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
Att säga upp en försäkring går inte helt enkelt, om det inte råkar vara förfallodag just den dagen, men den risken är ju runt 0,0027% :)
men du måste ha tecknat försäkring på annat bolag för att kunna säga upp den. Även om de e på förfallodagen
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Cruser : du behöver inte teckna en försäkring det hjälper Tff till med annars en trafikförsäkring för 28 000 per år riktigt överkomligt faktiskt......som markus skrev tanken är att den alltid ska vara försäkrad.

Mpower
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
Tff=? vad är det? vad menar du med 28000 överkomligt?
Mi
345
Michél
E87 118d -08
Cruser:

Kör du utan försäkring med bilen påställd får du betala 80 kr/dag till Trafikförsäkrings... (minns ej namnet) som straffavgift.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.