AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.412

Vad tror ni om 330dT från Daniels Bil i H-borg?

Sida 1 av 2
Ja
129
Jackinthebox
328iAT Sportline -13 (F31)
Safirsvart Metallic,
18" 397
Funderar på en 330dT som finns hos Daniels Bil i Helsingborg, vad tror ni om prisnivån? Har läst en del negativt om firman här på forumet, men om bilen säljs M-testad och med 1 års garanti borde väl allt vara OK ändå? 10500 mil sedan februari 2004 verkar inte helgalet, och enligt firman har den haft 1 ägare.

Har bett dem maila utdrag ur service-boken samt chassinr så jag kan kolla med BMW eftersom det är en import.

Befinner mig själv inte i närheten, är det någon som har vägarna förbi Helsingborg o har lust att ta en titt på den?

Tackar på förhand för info ;-)

/J
Ja
129
Jackinthebox
Safirsvart Metallic,
18" 397
Ska såklart skicka med länk om vilken bil det handlar om: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag insåg för fyra år sedan när jag letade E39T att det är bättre att skippa alla bakgårdshandlare trots att det initialt kan kännas att man får mycket bil för pengarna hos dom. Efter att ha kollat upp ett gäng bilar och även fått bra råd från bl a Asken och Johan Söderberg så har jag lagt alla eventuella tankar på att handla från en sådan handlare på hyllan. Även om det säkert går att hitta klockrena och ärliga bilar bland de övriga så anser jag risken vara för stor. Mina nuvarande bilarna jag köpt på aukt BMW-handlare i Tyskland och importerat själv och det är stor sannolikhet att även kommande bilar kommer att införskaffas på samma sätt. Skulle jag köpa en importerad bil i Sverige så skule jag föredra att den som säljer bilen gått tillväga på samma sätt som jag själv, dvs köpt en seriös bil och tagit hem den för eget bruk.

Mitt tips är alltså att skippa alla dessa småhandlare.

___
//Ulf
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Jobbar 30 meter därifrån. Ska se om jag kan kika på den under morgondagen.

Mvh
Björn
Ja
129
Jackinthebox
Safirsvart Metallic,
18" 397
Programmer: tack för tipset, jag är av samma åsikt själv. Har köpt bil av Häggenäs Auto Länk innan och blivit nöjd, diskuterar just nu byte av min mot en -01 330dT med M-pkt som de har, tyvärr har den haft 10 ägare vilket avskräcker lite grann...
Ja
129
Jackinthebox
Safirsvart Metallic,
18" 397
1BJÖRN: schysst, tar gärna emot åsikter om bilen och firman!
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

hej jag har köpt två bilar av honom.. och det har bara blivit problem till sist så lämnade jag tillbax de tack vare kus verket

oki jag har otur..

En vän köpte en bil av honom.. Toppen gick på vägen hem.. Hade kört 8mil

Snacka om otur eller bluff

Jonas M-power
Ja
129
Jackinthebox
Safirsvart Metallic,
18" 397
Hmm, börjar låta illavarslande det här.. Men det är väl bara att räkna med som sagt när det gäller gårdshandlare. Tack för infon Jonas!
Visa användare
118
Ive
BMW 520dAT -10 Lifestyle
Hej Jack:

Mycket snack om den här handlaren, verkar vara en hel del brister på hans bilar!
Mitt tips om han nu lämnar garanti i 1 år och att du får M-testa den, kolla in skicket bilda din egen uppfattning. Alla bilar från Tyskland eller något annat land är inte skruvade eller smällda.
Man kan göra klipp i Sverige och behöver inte åka för att handla utomlands.
Nonsens med att en stor handlare i Tyskland inte skulle fiffla!!

Mvh Ive

M#POWER
Ja
129
Jackinthebox
Safirsvart Metallic,
18" 397
Ive: jodå, självklart ska bilen kollas innan köp. Är den tvivelaktig får det vara, men M-test och garanti känns ju bra.
Visa användare
118
Ive
BMW 520dAT -10 Lifestyle
Lycka till Jack... Hoppas du blir nöjd!
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Nu har jag varit och tittat på den.

Den ser faktiskt helt ok ut! Både in och utvändigt
Bra passform på alla karossdelar och inga konstiga omlackeringar.
Möjligen är huven omlackad pga bristen på stenskott (10 000 mil)
Men det kan vara en garanti grej från Bmw då E46:orna hade lite problem med rost i bla huven.

Tycker helt klart att du ska titta på den.
Var oerhört noga när du kollar upp historiken från tyskland då den är nyimporterad av Daniels bil Kolla importguiden här på forumet.

M-testet i Helsingborg ligger bara 150 meter därifrån så ett test där är givet!
Vill man ha lite mer info så ligger Bmw bara 500 meter därifrån.

För övrigt såg vagnparken i övrigt fräsh ut där.

Lycka till

Mvh
Björn
Ja
129
Jackinthebox
Safirsvart Metallic,
18" 397
Aha, tackar för att du tog dig tid! Ja, den verkar ju fräsch enligt bilderna och jag har väl fått ett helt OK erbjudande. Enda problemet med den är att jag nu har låst in mig på att den MÅSTE ha M-sportpkt, vilket den tyvärr inte har. Om jag köper en E46 utan M-sportpkt kommer jag att reta mig varje gång jag ser en som har det... ;-)

Köp, montering och lackering av M-sportpaket går på ca 16000 totalt hos stylabilen.nu , fasen vet om det är värt det eller om man ska söka vidare...
Ja
129
Jackinthebox
Safirsvart Metallic,
18" 397
Kan ju tillägga att jag har fått servicebokens sidor med chassinr faxad till mig och det ser också OK ut, återstår isåfall bara att åka till BMW och beställa utdrag från Tyskland för 500:-.
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
M-paketet sitter som en hanske på E46:orna.

Hjälpte en polare att eftermontera ett M-sportpaket på en E46 touring utan problem. Tror att han köpte det ganska så billigt på Bmw i Hbg så med lack tror jag han hamnade på 12-13 000:- ?

Man har ju alltid en massa krav på sina bilar men att hitta en bil som uppfyller alla är nog tyvärr omöjligt. Jag tycker absolut att det är värt var enda spänn att eftermontera ett M paket.

Mvh
Björn
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Är du medlem i Bmw klubben så har du 10% rabatt på Bmw i Helsingborg om du vill köpa ett M-paket där =)

Mvh
Björn
Ja
129
Jackinthebox
Safirsvart Metallic,
18" 397
Är jag inte, men det borde jag bli med tanke på att jag har kört BMW i 5-6 år och därmed säkert förlorat en del pengar på att inte vara medlem.. ;-)
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Du lever i synd! =)

Mvh
Björn
Hej igen, "Jack"...:)

Här har du alla förmåner i BMWCS:
Länk

Så du har ju också några ställen i dina trakter med 10% rabatt...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Ja
129
Jackinthebox
Safirsvart Metallic,
18" 397
OK, jag fattar vinken.. ;-)

Dags att göra slag i saken, har bara inte tänkt på det.
Visa användare
26
Geiger
320i M-Sport -04
Hur gick det? Blev affären av?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.