|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har precis köpt en 323ci -00. Tyvärr har jag lite problem. Det är framförallt passagerar dörren som har konstigheter för sig. Passagerar dörren går trögt att öppna, den "släppte" inte när man drog ut handtaget utan man var tvungen att rycka till. Inte förrän jag ryckte till hoppade rutan ner de millimetrarna den ska för att gå från från listen ovanför. Det går att öppna inifrån utan att jag behöver trycka till, själva fönstret hoppar ner de millimetrarna som det behövs då. Inte nog med detta så öppnas inte dörrarna från fjärrnyckeln hela tiden utan blir tvungen o öppna min förrarsätet med nyckeln. Så allt tyder på att något i dörren e fel, någon som haft samma problem eller har någon idé om vad det kan vara? Har också ett problem till med att min kylarvätska lampa lyser nästan hela tiden i panelen, jag är ganska händig av mig så jag byta glykolen själv på kylarvätskan lät allt rinna ut förrän jag hällde på lika mycke som det behövs inte för mycke och inte för lite men endå så lyser lampan fortfarande. Hoppas någon kan hjälpa mig med problemen! Tack på förhand! MVH Selle Selle | |
|
Låset i passagerardörren måste bytas. En drygt tusenlapp + jobb. Länk Länk osv När du försöker låsa upp bilen med fjärrlåset och dörrarna inte går upp, tänds lampan i bilen eller händer ingenting? Händer ingenting är det sannolikt batteriet i nyckeln. Hjälper inte det behöver låset antagligen bytas även på förarsidan. |
|
|
... och vad gäller kylarvätskan tror jag det är givaren i expansionskärlet som har gett upp. Vanligt fel. Dörren är du knappst ensam om att ha problem med, finns mkt skrivet om det. Eventuellt är ett c-lås-motor byte aktuellt/möjligtvis någon microswitch i dörren. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En-00 har inte utbytbara batterier i nycklarna utan de laddas induktivt via magnetringen runt tändningslåset. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.