|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Både det och något i dämparen. Jag fixade en lista från BMW på det här felet med åtgärdspunkter. Jag kan faxa det till dig imorgon om du vill, listan ligger hemma. Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ingo: Har lurat lite på avgassystemet när jag haft bilen på en lyft.På den bakre högra "limpan" finns en upphängning med en fästpinne påsvetsad och motsvarande i karossen.Men denna har aldrig används har du ngr ideer om det kanske.Kanske nått som inte blev bra för vibrationer eller resonansljud så att den inte används?? MVH Hasso |
|
Det är mycket möjligt, jag har för mig att det stod något om den. Listan är mycket detaljerad med åtgårdspunkter och artikel nr. Vill du ha listan? Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Självklart Heders!!Ingo MVH Hasso |
| Å snyft, jag vill oxå ha listan. | |
| Har samma problem på 730, man hör hur den missar men det syns inte på varvräknaren. Tror inte det har med kedjan å göra då mitt problem har funnits i drygt 13000mil, hade gått tolv vid köp. Verkstan hittar inge men killen på M-centret sa att så är det på alla bmw åttor. Nojig som man är så blir det svårt att sova ibland, många smart o korkade funderingar har hållt mej vaken. Men som sagt jävligt iriterande. Men har själv upplevt samma symtom i en E38. | |
|
Speedy, mycket bra beskrivning på mitt bekymmer. Håller på att byta motorkudde för att se om ett dåligt motorfäste förstärker det hela. Olbo |
|
|
Har nu bytt den vänstra motorkudden. Placeringen av den övre mutter är för dj... Efter tillverkning av ett specilaverktyg så fick jag loss den efter många om och men. Motorkudden såg konstig ut, gummit hade liksom svullit. Troligtvis efter ett tidigare oljeläckage fån slangen som går till servostyrningstanken,(Standardfel på E34/V8).Vibrationerna finns kvar men klart mycket mindre. Den nya kudden hade annat artikelnummer jmf den gamla.Fästena skall helst bytas parvis och då skall man ska se till att man får ett par med matchande artikel nummer på bilen. Gamla 1181139 819 (vänster) & 1181139 820 (höger). Det nya numret är 1118094 149 resp 11811094 150 enligt ETK. Skall vid tillfälle byta också det högra. Hoppas det tar bort ännu mer av vibrationerna. Olbo www.bmw.isgreat.net |
|
Där ser man va kul när det går bra,och att du återkopplar det till forumet. MVH Hasso |
Dahlman: Gläd dej åt att högkonjukturen är högre än nånsin i Degersfors just nu enligt lokalradion. Dvs.Kjolarna är kortare än de nånsin varit :))) MVH Hasso |
|
olbo: det där med servoolja som läcker. e det bara att sätta dit nya slangklämmor på slangarna? För mina läcker också. |
|
|
Slangen övergår i ett rör och är "crimped" på liknande sätt som hydraulslangar är gjorda. Jag tog loss den och gick till till som gör hydraulslang som klämde till den i deras crimpmaskin. Efter det så är den tät. En kompis har fixat det med sk vulkaniseringstape utanpå just vid övergången mellan rör och slang där det läcker. Han gjorde det på plats vilket är betydligt enklare pga att det är så trångt jmf att ta loss slangen/röret och ställa in den rätta vinkeln innan man crimper fast den för gott. Nytt rör är förstås enklast men jobbet är inte roligt... Det är värmen från grenröret som är orsaken. Efteråt så klädde jag in slangarna med folie som värmeskydd. Funkat 2 år Olbo www.bmw.isgreat.net |
|
|
Å snyft. Min bil hos BMW idag. De kommer att göra kamaxelinställning på den....snyft...ganska dyrt kalas. Återkommer med rapport under morgondagen angående resultat. |
|
|
skriv gärna vad det kostade också. Funderar att göra det på min också... |
|
|
Min visit hos BMW. * Diagnos , typ en tusing eller så. * Kamaxeljustering, strax under 4 lakan. De hade tydligen fått in nått nytt specialverktyg för att ställa kamaxlarna...som tydligen skulle vara väldigt exakta. O dessutom upptäckte de att ett motorfäste är av :( Det skulle de har typ 4000:- för att byta...så jag fixar det på egen hand. Vatten pumpen läkte lite....o det skulle de också ha runt 4000:- för...så den byter jag nog också själv (1200 kr). Jag är inte med i BMW schweden så dessa priser är följdaktligen utan rabatt. Bilen kändes hur som helst mycket lugnare nu trots att ena motorfästet är av. Jobbet utfördes hos Carlsson Bil i Örebro. /Den som börjar tvivla på tysk kvalité. |
|
Lars |
Jag har samma tomgångs/vibrations problem på min 530 -93. Samma vibration kall som varm, men den ojämna gången märks bara på tomgång och inga förändringar i varvtal, ska kolla kuddarna jag också! |
|
Jag hade oxå bara "problem" vid tomgången. |
|
Lars |
Dahlman, verkade vibrationerna ha kommit från motorn, eller motorfästet ? |
|
Har idag bytt båda motorfästena, man kan säga att båda hade sett sina bästa dagar. Resultatet: Det blev en jävla skillnad nu!! Kunde inte känna av några som helst vibrationer! Det var också relativt enkelt att byta dem. På en sidan var det dock jävlligt tajt...där fick vi lossa lite på generatorn för att komma åt. Fästena kostade 500 styck hos BMW. |
|
Ja då har du haft 31 april du också idag då,kul när det funkar. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.