AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
6.181

Välvårdad BMW 750i till bra pris på Millons bil i Göteborg.

Sida 2 av 2
Har man lust att byta alla växellådsfästen och stödlagret så är det ju bara att handla, jag är sjukt sugen själv.
Interiören är snygg, men har sina små skavanker. Förarstolen drar snett som den gör på många E32(inte säker på andra sidan), elrollon låter illa när man kör ner den, och som sagt så är telefonen ursliten och har efterlämnat sig ett gapande inte speciellt snyggt hål.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag blev också lite intresserad, men har redan köpt en annan bil.
Felen verkar inte så allvarliga eller dyra att rätta till, bara den är frisk maskinellt.

BMW CS #5139
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
En tanke:
Vilken körstil har genererat trasiga växellådsfästen och stödlager? Kan inte det indikera gasglad hantering som även kan ge utdelning i kass automat inom kort?

/Mats J
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Nu är annonsen borta och som vanligt sitter jag och ångrar mig att det inte var jag som köpte.
Det finns ju fortfarande gott om plats på tomten och vad fyller egentligen en stor tom gräsmatta för roll i livet när det kunde stått ännu en tolva där??

Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker!
alain
Hej

var med och titta det på den åt en kompis som var med och träffade JL samtidit. var nyfiken och var där ingen under öppet tid på måndag.
finns problem med bilen men visst inte riktid vilka. han erbjöd mig att köra bilen till BMW och göra en kondition test, naturligviss på eget bekostnad.
Tittade på en annan BMW 735 ial som såldes av en privat för 16000:-, en 92a som har gått igenom besikning för 3 veckor sedan utan allmärking och inget rost någonstans. görde en DIS kontrol och inget fel upptäktes.
jag tror att detta var en bra köpt och min kompis är glad med den plus att han blev ny ägare till en 7serie.

MVH ((Alain))

((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..))
Visa användare
50
Zinj
750iA -92
Det var ett par saker på den, men är väldigt nöjd med den, gick klockrent genom besikting, för 15000:- så var det inte mycket att diskutera :)

Koop: elrollon fungerar inte alls, funkade den när du tittade på den?

Carpe Noxum
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Zinj:

Var du möjligen på biltema med 750in och fyllde på spolarvätska i den på parkeringen utanför i helgen? Såg nämligen en 750 i samma utförande, färg, fälgar som den på millons... nyfiken bara på om det var samma.

___
750-bloggen: Länk
Visa användare
50
Zinj
750iA -92
Skrattar, jappz, det var jag och min nya ögonsten :)

Carpe Noxum
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.