|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som har varit och kikat på bilen i fråga? Länk Den ser ju riktigt fin ut och priset är ju väldigt bra. ___ Bilen: Länk | |
|
Har inte tittat på den, men funderar på att göra de, ser väldigt fin ut och priset är väldigt lågt BMW CS #5139 |
|
|
Avställd,obesiktigad...bilen har just nu körförbud.. Ägare var just nu inte "Millons bil" iaf.. Togs in 2000 till Svedala+har haft 4st ägare sedan dess,nuvarande ägaren verkar ha köpt in den i augusti -06 t.ex.. Men priset var det ju inget fel på. Mvh Janne. |
|
|
Ser ni att priset är sänkt? Det sänktes efter att jag var där och tittade på bilen. Det är nästan ingen rost på den, AC'n fungerar, vanliga fel på stolsryggar(drar snett) och rollon(klickande ljud när den gått ner). Nånting är fel i framvagnen, den kändes glappig och lät skitskumt när man svängde. Också nånting med kardanen, det lät som den tog i kardantunneln när man släppte av, borde vara växellådsfästen och stödlager som har lämnat in. Telefonen som ska finnas är ursliten, och har efterlämnat sig ett skitfult hål. Det är det jag kommer ihåg att jag observerade när jag var och tittade på den iaf. Justdet, framrutan har en fet spricka rakt igenom synfältet också. |
|
|
Förklarar det låga priset! Slog det när du accelererade, typ vid 30-50 km/h? Hade så på farsans 750i E32 och bytte kardanstång, stödlager, osv. Sedan vart det tyst :) dock så kostade det en del. //Schnitzer |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Min kompis köpte bil där en gång och när han kom hem med bilen och kompisarna kollade lite extra noga på bilen så dömdes den ut helt enkelt! Skrot och absolut inte värd pengarna. Min kompis körde då till baka till bilhandlaren för att få pengarna tillbaka, varav handlaren myntade utrycket: "Du jag ska säga dig en sak kompis, är man lurad så är man lurad", sen stänge han dörren till husvagnen och vi som stod runt om började asgarva...:-) Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
BMW-Båstad, är du säker på att du inte blandar ihop företaget, när jag första gången kom i kontakt med företaget 98/99 någongång, rörde sig om en 318is som en vän gav 36 000 kr för. Då höll de till i en lokal i närheten av bjurslätts torg. De höll till i samma lokaler till kanske förra året. När var det hela med din kompis? ___ Bilen: Länk |
|
|
Jag fick inget seriöst intryck av millon eller hans medarbetare där borta. 750'n med diverse fel verkade dom skita i, jag kom dit med min mor(hon vill ha 750) och skulle kolla, så vi gick fram till millon, han snackade i telefon, så vi fick vänta ett tag, det gick runt ett antal andra snubbar i lokalen men ingen kom fram. När millon själv äntligen hade pratat klart i luren så frågade vi om E32'an, och han sa nånting i stil med "ahaja, den där, gick in och hämtade nyckeln och lät oss gå ut själva och kolla. Han verkade inte sugen på att sälja den alls, utan bara lämnade ut nyckeln och ett batteripack för att få igång den. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har man plats i garaget och är pysselsugen så kan man knappast komma undan billigare för en kul hobbybil förutsatt att motor o låda funkar som det ska. ///MVH Hasso Länk |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Mugge: 98-99 Min historia utspelar sig i slutet av 80 talet då var det trailervagn och inhägnad som gällde Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
hehe mitten/slutet av 80-talet, ja då hade jag precis plockat av stödhjulen på BMX:en :-) ___ Bilen: Länk |
|
|
Millon verkar vara en lurendrejarsläkt... Jag var och kikade på en e34a 89a för ett par år sedan hos dom... Det stod millons bil i annonsen, men han hade bilen hemma så vi möttes upp hemma hos honom i Arendal.. Där hade han jättemånga bilar... Denne killen hette Edvard har jag för mig och var i 25 års ålder... Det är hans farbror som driver Millons bil... Jag skulle aldrig köpa någon bil där iaf... Verkar vara en mycket skumt ställe... |
|
|
Btw... Bilen jag kollade på var då registrerad på någon toyota firma... Och DÅ påstod killen att han hade köpt bilen ifrån dom för typ 3 månader sedan och att bilregistret antagligen haft mycket att göra... |
|
| En till... Mugge nu håller dom ju till på hisingsidan... Om du åker ifrån backaplan och ut mot björlanda... Så har du dom på vänster sida av vägen.... | |
|
Nej dom ligger inte längre på Hisingen. Ni finns dom i Högsbo, tidare låg dom vid Bjurslättstorg vid Björlandavägen. Millon i Gbg har ju sålt bilar sedan "hedenhös", jag vet att de har skrivits en del negativt om dom på detta forum, har själv varit och kikat på en del bilar hos dom som verkat helt ok, mer vet jag inte. BMW CS #5139 |
|
|
Jag har köpt en bra bil hos dem i Högsbo,men det berodde inte på dem. Desutom bilen var reggad på en privatpersson,men jag är nöjd ändå, föratt bilen är väldig fress o fin.Pluss att efter två vecker äntligen har jag fått tillbaka skatten på inbytna fordon.Häls.Micki MVH.MICKI Länk |
|
| Vad menar du med bra bil Micki , som påstår att TRABANT är en kvalitetsbil?Jämfört med Trabbin är väl alla bilar bra , även Millons?/ 0-100 på samma dag. | |
|
Nu har de sänkt priset ytterligare, det verkar som om de har stora problem med att göra sig av med den. 15 500 kr är de nere i, roligt med tanke på att de från början ville ha 35 000 kr för den. ___ Bilen: Länk |
|
|
Väldigt lågt pris, var och kikade på den snabbt idag Firman va stängd, men flera bilar bla. 750n samt en 740 E38 stod olåsta ute ändå.. ?! 750n verkar helt ok utseendemässigt, fanns ingen rost alls bortsett från i ett stenskott i fronten, förmodligen knappt vinterkörd. Inredningen var väldigt fin med svart utökat buffelläder. 15500 :- verkar väldigt billigt för den bilen (om nu motorn/låda är ok mm.) BMW CS #5139 |
|
| Håller med hasso och J.L. Mycket bil för dom pengarna om motor o låda är OK. | |
| Den försvinner nog ganska snabbt nu när den är nere i dom pengarna som det handlar om nu. Nästan så man blir lite sugen själv, men bara lite.:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.