AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.936

Är man fjantig om man köper simons?

Sida 2 av 2
Kanske inte alls hör hemma här men en bekant som kör taxi körde sin m*rcedes dieseltaxi 81000 mil innan han bytte avgassystem.. o då var det fortfarande inte ens i behov av byte ;-) O det var M*rca original.. Det är rätt hårt :-)

En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker!
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
tyskarna kan göra bra stål när dom vill det är då ett som är säkert.:D
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Grejen med taxibilar är ju att de är varma nästan hela tiden, åtminstone i t.ex Stockholm. Det minskar slitaget mycket att slippa kallstarter!

BMW - När du älskar att köra!
sc
38
scramblin
328iA -96
Måste bara för flika in med en erfarenhet jag skaffade mej IDAG av ett nyinköpt Simons Sportsystem. 3100:- på Mekonomen.
Skulle vara ett "modellanpassat" system till 325/328 E36. Efter ett jävla nå att få bort det gamla så skulle man äntligen få skruva fast skiten, och likt ett barn på julafton full av förväntningar :o)
SKITEN PASSADE INTE!!! Gahh!! Helvete va förbannad jag blev, efter att fått på alla blutar och rör så skulle jag fästa sista skruven i dämparen och sen bara dra åt alla lite till å fin justera... Då visar det sej att skuven i fråga skulle behöva vara 10cm längre för att överhuvudtaget nå till fästet på dämparen. Jag gråter, svär, röker 5 cigg på raken och svär lite till... Imorrn ska man ringa till Simons å fråga lite om dess "modellanpassade" system... *suck*

Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
På E36 kan man vara tvungen att flytta vänstra slutdämparfästet ca 10 cm inåt bilen. Det finns bultar klara i karossen för detta, gör rent med en stålborste så bör du se dem!
sc
38
scramblin
328iA -96
Flytta fästet? Du menar alltså att göra om det som sitter på däparen?
Okey, men några saker då.
1. Varför kallas det modellanpassat isåfall?
2. Hur gör man det? Ska jag såga av fästet och svettsa fast det längre bak då då?
Har du personligen erfarenhet av detta, om så? Var det någon fästning som du kom på eller fick tipps om av Simons själva?
Hade ju varit så SKÖNT om det hade passat på en gång utan att man ska beehöva bygga om fästen.
Men tack för tippset iaf :o)

ang avgassystem.. ringde och hörde vad mitt remus system skulle gå på till e36;An 325:a 92:a 6100:- nice ;))

tomt sedan i plånboken
Ki
20
Kimpala
323i E30 -85
520iA E28 -86
800 spänn för två 2.5 tums universal burkar från simons!!
Ett par hundra för övriga rör och sen har man ett riktigt skönt ljud!!

6cyl på 6000rpm = MUMS!!
Har ett system med apple racing dämpare och simons rör.

Rören håller på att falla sönder. Och dämparen ser ut som ny.

2 år och 1500mil på det.

På den andra har jag orginal dämpare. 24000mil och 14 år, Hel sånär som på upphängningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.