|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Hagge |
Ska köpa slutburk. Kan man köpa simons utan att skämmas. Finns det några andra märken att köpa utan att ruinera sig? Även E4an kan bli väldigt smal. |
|
Man kan köpa Simons utan att skämmas!!!! Det ska jag göra! ,o) Mvh Tobbe |
|
Hagge |
Ja ska nog göra det jag med. Även E4an kan bli väldigt smal. |
|
Jag tror faktiskt att jag kommer satsa på ett system från Ferrita, har haft sånt på tidigare bilar och var jäkligt nöjd då. Fast dom kanske inte säljer bara slutburken..? Länk |
|
djspirit |
simons ger ett jävligt manligt ljud och jag tycker du ska slå till |
|
Ett annat märke som ger manligt ljud är Apple Racing. Byggde nytt system(enkelt 2,5") i helgen och jag använde en fullflödes dämpare från dem. Gav inte bara muller utan det blev ett jäkla klipp i ljudet. Grannens rallybil är avundsjuk! Rätt billigt blev det också. 3200:- komplett inklusive katalysator. Dämparen kostade 800 men det var ju bara enkelt rör in och ut, eller snarare rakt igenom;) |
|
|
för 3200 för man från kat. och bakåt till en M3:a från simons med 2*70mm DTM slutrör.Detta lär väll bli fett?Funderar starkt på att köpa detta då min slutburk är ganska rostig vilket ser lite illa ut på M3:an :( Mvh Ricke |
|
|
Här hemma kostar Simons med DTM utblås bara 2100kr,fast då är det ju till 325/328 och inte M3 förståss............ Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Håller med ILiveToRide...har 2,5tum enkelt efter extraktoröret och sedan en AppelRacing mitt under bilen och Ansa-slutdämpare...Går tyst och mulligt på lågvarv men efter 3500 så ylar det på ett j-a skönt sätt...hjälper väl till med KN-öppet oxå.. :0) 7900rpm |
|
|
Prova G-power / Joppe |
|
| Simons ska man inte skämmas över = ) | |
|
Om man vill slippa rostiga ljuddämpare ska man nu åtminstone inte köpa Simons!!! D rostar ju bort dagen efter man köpt dem i princip... men visst kan d låta vackert (eller ibland inte..) Allt e en fråga om smak=) Bemari Bilen före bruden..!!! |
|
|
Jag har haft mina i snart ett år (simons) och det enda som är rostigt är muttrarna till upphängningen. Även att färgen på burkarna har försvunnit pga grussprut i vinter och högtryckstvätt så har de inte rostat..... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Jag ska köpa Simons sport M3 avgas... hört att det blir lite roligare ljud :) Grövre rör! och ska tydligen passa lika bra som vanliga simons sport (320/325) Eller rätta mig om jag har fel /Johan ------------------------- King of the road |
|
leino |
va 2100kr? vart då,jag gav 2700 utan dtm blås bmw 4ever |
| Simons rostar väldigt snabbt, brorsan fick byta slutdämparen för några veckor sedan... systemet är max 3 år gammalt | |
|
Rör som inte är rostfria håller i snitt ett år i sverige. Hur det är med Simons dämpare vet jag icke. Monterade 2" Simons på min härom veckan, lätt ialla fall jäkligt fint!!! |
|
|
Nej, men frågan :-) BMW gör ju bilar för individualister - med friheten att själva välja hur de utrustar sina bilar. Jag önskar att jag en gång må hava min längtan att öppna garaget och släppa ut bilen på torra sommarvägar |
|
|
Finns det inte rostfria system från simons? |
|
|
hehe måste ha nått slags rekord då..mitt orginal avgas rör på min 88´s 318is som jag nyss sålde satt i 16år!!!!!!! iofs bor jag i näst intill salt fria norrbotten men iaf.minns att en Bmw mek på englunds i luleå frågade mig om han fick borra ett hål i slut burken för att drenera ut kondens vatten.så klart han fick.:D kan vara ett litet tipps för maken till avgas rör till att hålla länge har jag iaf alldrig varit med om. |
|
| jag har bara den minsta simonsburken jag hittade (500 kr) och sen köppte jag rör för 50 kr få jag fick mig ett 3" system för 550 kr. det är ganska lagom tycker jag. sen låtter det skönt när man hör turbon litte också ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.