|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Speddy: hej jag har en E30 med stora M-paketet som i dagsläget är sänkt 40 runt om. Har dock en uppsättning 60 mm sänknings fjädrar liggandes. Nu undrar jag om det blir alltför jobbigt at ta sig fram, som speddy berätta här! Är det värt det? | |
| Det är ju ok men man får tänka se för hela tiden, sen gick det inte att åka fyra i bilen. ska du sänka mer gör det bara fram, är mitt tips. Brukar göra underverk för stuket att tippa den lite framåt.(börja tänka på nått annat?)Men du får inte ha bråttom. | |
|
Det verkar vara väldigt olika från bil till bil. Min var som sagt sänkt 80/60, stora M, 8x17" med 215/40-17 och det var inga problem att åka fyra i den. Och fort gick det osså :-) /Johan |
|
Jorma Tiainen |
Jag ska nog köpa 40/20.. Nån som handlat av NEed for speed??? E dom bra eller???? |
|
Jag vill sänka min E38, men inte för utseendet, utan främst för att styva upp fjädringen lite grann, den nästan kantrar ju i kurvorna. :-) Någon som har ett tips? Vad är lämplig sänkning för att styva till det , men fortfarande ha bra komfort? Räcker det kanske att byta dämpare rent av? I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
| Jag funderar på att köpa 40/40 säknings fjädrar och behålla orginal dämparna. Hur tror ni det kommer bli? | |
Jorma Tiainen |
Jocke: Der bli rnog bra men min bil e så hemskt mycke högre fram än bak så jag tänker tippa ner min lite fram.. Sänker jag min mer fram, så ligger bilen i våg med vägen... |
|
på E30 kan jag hålla med om att man kan sänka lika mycket fram som bak, har itne tänkt på det innan, men såg en igår och den är orginal vet jag, och det är ju snyggt framåt stuk på den redan, men vanligtvis har man ju ett jättegap fram, men inget bak, då se det dumt ut att sänka lika mycket bak. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Oavsett vad du väljer, byt dämpare! De hårdare fjädrarna kommer att slita ut (slitna) standarddämpare på nolltid och då får du ändå riva isär allt igen. Sänker du 40/60 bör du ha kortade sportdämpare. Min förra bil (E36) var sänkt ca 30 mm (ställbara KONI-dämpare) och det var precis lagom. Fruktansvärd skillnad i väghållningen. Dock lite stötigt men inte så farligt. Lycka till! |
|
|
Interesant artikel om sänkning Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.