|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Max 10 för tillfället. Kommer bli ca 2,5 för huvudenheten, en alpine, ca 2,5 för framsystem som verkar bli infinty kappa/refrence och 3,4,5 till baslåda och ett 4 kanalssteg. Samt en 500-ing till kablaget, säkringar, clips som går sönder när man demonterar dörrsidor och så vidare. Men för 10 kommer man nog en bra bit om man är ute efter ett sjysst men inte proffesionellt ljud. Lite senare i vinter hade jag tänkt komplettera med en kondensator, c-tec laddare och sånt. Men innan jag drar igång så ska jag först besikta bilen, så man inte får oväntade utgifter! |
|
| Kondensator lär du inte behöva för ljudets skulle utan endast om du t.ex tycker att det är snyggt. Satsa mer på kablarna och på minst en c-tek XS7000. | |
|
Jo, är det stor skillnad mellan den billigare c-tecen mot den xs7000? Hade mest tänkt att ha kondensator för att inte låta belysningen blinka i takt med musiken och så inte batteriet drar ur sig helt. Men du Hewi, har läst många inlägg från dig och du verkar ha bra koll på saker och ting, vad tycker/tror du om macrom extreme 5 högtalare till framsystemet? Det är dessa högtalare Länk och alpine steget jag tänkte åka (120 mil t/r) i helgen för att hämta. Dock kommer jag inte kunna provlyssna på dem, varken där eller innan (i sthlöm området/västerås) ! |
|
| Macromsystemet tror jag är mkt bra men har själv inte lyssnat på det , tror inte du blir besviken. Jag tror inte du kommer få blinkande ljus av Alpine steget samt att en konding gör inte att batteriet håller längre. Skillnaden mellan XS7000 och 3600 är väl mest att 7000 är starkare(laddar ett 60Ah batteri till 80% på 8tim jämfört med 15tim för 3600) samt att den har ett supply läge som kan vara bra om du tex vill byta batteri utan att bryta strömmen till bilen eller vill testa ngn 12v förbrukare samt ett 16V boost läge för att rekonditionera djupt urladdade batterier där man kan vänta sig en skiktad syra. | |
| Bandpasslådor låter alltid skit! ;) | |
| MD. hur har det gått med ditt projekt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.