|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Har aldrig haft bekymmer med att jag eller de jag känner att de inte fått hjälp på Rydel Bil så att jag förstår inte vad ni själva har för beteende när ni går dit. Det är väl bara att säga till om att ni skulle vilja ha lite hjälp,eller?? Jag själv tycker inte om att folk ska vara påträngda utan jag säger till om jag kommer att behöva hjälp så säger jag till,men det är jag det. | |
|
Det är väl jättebra att du har blivit bra bemött, Gäst70, men det är lite konstigt att du antar att vi som inte blivit det har uppträtt konstigt själva. Jag bad om hjälp och fick dålig hjälp, de sålde ingen bil till oss (inte ens nära). Trådskaparen frågade om erfarenheter och fick min erfarenhet av firman. Att du råkar ha haft en så bra erfarenhet att du reggar dig här bara för att tala om det, omintetgör väl knappast att jag hade en dålig erfarenhet? |
|
|
Har varit där flera gångar i höst samma tråkiga bemötande varje gång. Köpte en sprillans ny bil på andra sidan gatan istället till min sambo |
|
| Ja det e jätte bra att du köpte en sprillans ny bil till din sambo Wiberg,skulle du ha gjort med en gång än att gå till Rydel först | |
|
Var där för tre år sedan och tittade på en ½år gammal Audi A4 som gått 2200mil som enligt annonsen och på telefon uppgavs vara i mycket fint skick. När jag kom dit och började titta och det fanns repor kring hela bilen, stenskott och småmärken blev jag väldigt besviken och sa att att jag fått höra att den skulle vara mycket fint skick fick jag mest irritation tillbaka av den äldre herren där. När jag sedan frågade om jag kunde få provköra den tyckte den äldre herren att det inte var någon idé då vi ändå inte verkade intresserade av att köpa den. När jag förklarade att jag var intresserad och visade att jag hade en postväxel med mig sa han att det spelar ingen roll. Sedan gick han... Hans kollega som var kvar tog ut bilen ut hallen så att vi kunde få se den i solljus men provkörning var inte tal om då hans chef sagt nej. Dit kommer inte jag åka igen.. //CB |
|
|
Knasigt detta med Rydel Bil. För ngt år sedan hjälpte jag min polare köpa en bil just på Rydel. Vi fick provköra, titta, "sparka däck"... Kompisen fick även komma nästa månad med resten av pengarna, då han inte kunde betala allt direkt... Och det var den gamla gubben med mustasch som skötte affären. Man fick pruta lite också. Hans bemötande är nog beroende på vilken sida av sängen han vaknat på eller så bedömer han helt enkelt om folk verkligen är intresserade... Kombinationen av dessa två vill jag inte uppleva ;). Hursomhelst gick affären smidigt i det här fallet. |
|
|
Jag vet att jag är nyregistrerad på sajten men jag måste ändå komma med ett inlägg angående Rydel. Jag körde dit idag, 25 mil med förhoppningar om att köpa en bil (touran 2006 som gått 6000 mil). Jag frågade på morgonen om det inte fanns något att anmärka eftersom jag skulle köra sträckan. Mannen svarade absolut inte, den är i toppskick. Mannen med mustaschen, som ni skrivit om tidigare, var arrogant från början och kunde inte (eller ville inte) svara på några frågor om bilen. När vi väl provkört den så märkte jag att farthållaren inte fungerade och såg att lacken på motorhuven var annorlunda färg än övriga bilen. Dessutom var det 15-20 stenskott som var betydligt större än normala stenskott och ett stort skrap på dörren som var större än en femkrona. Stenskott blir det givetvis på alla beg bilar men det var något som inte stämde med dessa. Jag frågade försynt om han kunde sänka priset eller fixa farthållaren och han gick till attack direkt. Jag hade ingen aning om att den inte fungerade. Jag behöver inte sälja bilen till dig alls. Om du är så petig så köp en ny bil istället. Mekonomen som vi lämnar till har semesterstängt och då måste jag ringa en massa andra samtal. Jag blev helt paff. Han sa att han kunde inte veta allt eftersom det var hans första dag efter semestern och att han inte kunde sälja billigare för att de betalar så dyrt från BMW... Vi körde sedan förbi Mekonomen som givetvis hade öppet! På vägen hem (2 timmar efter besöket) ringde jag för att säga att vi inte ville ha bilen (efter samtal med förra ägaren). Då skällde han ut mig för att jag inte hört av mig tidigare och han sa att han sålt bilen. Tror inte att jag återvänder dit... |
|
|
Köpte min bil av Rydel och blev klockrent behandlad. Säljaren, en kille i 40-årsåldern (tror han hette Jan Rydell) tog sig verkligen tid och genomförde affären helt korrekt. Skulle utan att tveka köpa bil där igen, inte minst för att bilen och priset var bra, även för det goda bemötandet. MVH Robert |
|
| Oerhört kompetent och tillmötesgående bilfirma. Seriösa och tar sig tid att fixa sådant som inte var ok vid köp av bil. Kommer fortsätta att gå dit vid nästa bilköp! | |
| Oerhört kompetent och tillmötesgående bilfirma. Seriösa och tar sig tid att fixa sådant som inte var ok vid köp av bil. Kommer fortsätta att gå dit vid nästa bilköp! | |
|
Har varit innom där 1 gång för 3 år sedan och tittade på en 520 touring som dom hade inne där men efter 20 min gick jag och min fru. Säljarna satt bara på sitt kontor och tittade på oss utan och så mycke fråga om vi behövde hjälp eller nått. Så vi drog till en annan bilfirma och köpte oss en 520 touring istället . Blev en blå istället för en grön som Rydell hade lite mindre utrustning på den vi köpte men utan säljare blir det inget bilköp . Båda bilarna var satt till samma pris med samma miltal. Så jag kommer nog aldrig att gå dit igen och titta på bil igjen. |
|
| Att det finns ett antal som har fått riktigt dåligt bemötande räcker för mej att aldrig vilja ha med dom att göra. Jag struntar i om säljare har haft en dålig dag. Vill säljaren ha mina pengar så är ett korrekt bemötande o ärlighet viktigt. Det är ju halva vitsen med att köpa en beggad bil av en handlare | |
| Detta ställe går fetbort. Polarn köpte en BMW där och blev lovad vinterdäck vid köp, när han hämtade bilen så hade inte dessa dykt upp ännu, de skulle komma vilken dag som helst , dum som han var litade han på dem... Tror ni han fick några däck ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.