|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
ajax |
Hej alla märkesbrödrar där ute! Funderar på att köpa mig en touring femma runt 99-02 och har kollat in lite olika modeller. Ett företag som dyker upp ofta är rydel bil i göteborg. Bor ju en bit ifrån så det blir en bit att åka. Någon som har en uppfattning om hur dom är, seriösa eller inte. |
|
en vän till mig köpte en S40 där, har inte haft några problem med lr nåt, sen säljer dem endast svensksålda bilar där. mvh |
|
|
De säljer även importerade bilar, se själv --> Länk Rydel ligger på möndalsvägen mellan BMW Group GBG och Hedin bil (aukt. Mercedes) och de har avtal med bl.a. BMW Group där de köper in inbytesbilar som BMW Group själva inte vill sälja av någon anledning. Jag har själv tittat på bilar hos de och hjälpt till när bekanta ska köpa bilar och även varit med och "bråkat" med dem när ena köpet skulle hävas. Kort och gott, det är ingen dålig firma, vilket betyder att det finns betydligt sämre, men kolla upp bilen ordentligt innan köp, säljarna är duktiga på att spela dum och ovetande när man i efterhand försöker få ett fel avhjälpt. ___ Bilen: Länk |
|
|
Jag har alltid fått ett trevligt bemötande av personalen på Rydel och jag har uppfattningen av att det är en seriös frirma. Bilarna de har kan dock variera mycket i skick så var noga med att kika ordentligt som Mugge säger. Ibland har de dock allt för högt satta priser på vagnarna. Vilket gör att bilarna ofta står där länge innan de blir sålda... Jesper H BMW CS #05876A BMW SC #392 |
|
| Köpte min 740 där. Trevligt bemötande, och jag fick bilen för det priset jag ville betala! :-D | |
|
JSR Har rätt, bilarna där är i väldigt varierande skick. Jag har lite svårt för den ena säljaren där (gubben, ägaren?) som verkligen pratade ner min importbil i botten och som talade gott om sitt väl inrökta, sv-sålda, ras som kändes helt sopslut. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Hej Ville bara meddela att jag var på den omnämnda firman i helgen. Vilket ställe, rikitigt otrevlig säljare (gubbe i 55-årsåldern, polack!?) Han mer eller mindre slängde ut oss efter ha provkört 2 st X5:or! Min kompis som var ute efter en sån ville känna skillnaden på diesel och bensinaren. Det passade sig tydligen inte! VI var inte "bilköpartypen"!!??. Min kompis hade åkt 10 mil den dagen enbart för att titta på dessa två! Tror du vi kommer att åka dit igen!?? Hmmm INTE! Sketställe rent utsagt! Hoppas verkligen att veckopersonalen är bättre än helgpersonalen! |
|
|
Det stämmer att en utav delägarna är polack. Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
Rydell själv kommer från Polen, och när jag var hemma i deras bostad för ett antal år sen, var han riktigt trevlig, även hans fru, men när jag tittade på en 320 cab i våras, var bemötandet allt annat en bra, från samma person. Han har kanske en dålig dag, då och då. BMW CS #5206 |
|
| Hur fan kan en bilfirma i dagens läge med en ägare som inte verkar särskilt serviceinriktad överleva ? | |
|
"Hur fan kan en bilfirma i dagens läge med en ägare som inte verkar särskilt serviceinriktad överleva ?" Gissningsvis är han fett hemma ekonomiskt. Fan vad skönt att kunna behandla kunderna efter dagsformen, ha-ha-ha. Om jag blir mångismillis ska jag öppna en bilfirma och lalla runt där med en pava whiskey :-D Naturligtvis är det tråkigt att bli bemött så, men ibland när man själv står och bockar huvudet i backen för någon kund så önskar man ibland att man kunde göra exakt vad man ville, även om det innebar att be kunden fara och flyga. |
|
|
Vadpå Rydelbil med 250000:- på fickan för att köpa en BMW, dom hade en vi tittade länge på men trots att vi var de enda kunderna där just då ville ingen säljare hjälpa oss. Dom ville tydligen inte sälja bilar. Konstig säljare som bara stod på avståd och blängde på oss. Nä, rydelbil går bort ! |
|
| Undrar om denna firma har samma rykte eller om dom skärpt till sig..? Har hittat en bil där men har en bit att åka | |
| Har varit där en gång med en kompis som var intresserad av en av deras bilar. Gillade inte bemötandet från säljaren, rent ut sagt dåligt. Ointresserad, dålig kunskap och tråkig attityd. | |
|
Har också varit där några gångar sjukt otrevlig den där gubben glöm Rydel är mitt råd |
|
| Har under senaste åren köpt bilar på Rydel Bil och har varit nöjd med säljaren. Köpte en BMW till min fru på Rydel Bil för några månader sedan och har aldrig upplevt att de ska vara otrevliga på något sätt. Bra att komma överens med och kan absolut rekommendera ett bilköp där. | |
| Det beror på hur man själv är när man ska köpa en bil och hur man själv beter sig. Bara för att man går till en bilhandlare så betyder inte det att de ska niga till en för att man kommit just till de,eller??? Passar det inte så gå någon annanstans!!!!! | |
|
Har vi inte hört den förut? Nyreggad användare som drar sin lans för ett kritiserat företag.... |
|
|
Gäst70>> "Passar det inte så gå någon annanstans".. Ganska konstig attityd, säljare i allmänhet tjänar på att inte ha den. Men visst, det var precis det vi gjorde. Jag förväntar mig att en säljare frågar om de kan hjälpa till med något och åtminstone visar lite intresse för en när man kommer till en bilfirma. Inte lägger tiden på att parkera om bilar i hallen när de har potentiella kunder (enda kunderna i hallen) som tittar på en bil. Det skadar inte om de har kunskap om bilen de säljer heller.. |
|
|
Da ar Rydels Bil bara att glomma.... Fram med chipsen :) |
|
| Rydel verkar OK - jag har inte köpt något, men haft bra diskussioner. De har ofta bra priser på bilar, så de har inte direkt "hyllvärmare", är mitt span. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.