AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.572

Köpa Stabilisatorstag fram till E39 men vart ?

Sida 1 av 2
Ja jag såg att biltema har till E39 för 119 kr st , har någon testat dom och isf är de ok ?

Annars vad kan dom kosta på BMW ngn som vet ?
Mekonomen tar 287.50 st...

Billy / Kattmannen
je
211
jensa78
523i -97
Dom är inte dyra
Finns på mekonomen också
Ja mekonomen tar ju som jag skrev förut 287,50 st .

Billy / Kattmannen
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Utan att göra en onödigt lång utläggning varför.... vill jag bara säga:

Köp Mekonomens eller Bmw's.

Skippa biltema på denna slitagedel.

6a - för det är du värd
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
De som säljs på Biltema håller lika länge som de dyra går inte heller att se skillnad på dom
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Dom är nog lika dåliga var du än köper dom misstänker jag och du kan ju byta 3ggr för samma peng nästan.

///MVH Hasso
Länk
Ha
77
Hardy
530iM -02
Köpte stabilisatorstag och främre länkarm vänster sida på BMW Solna i förra veckan. Stabilisatorstaget gick på 250-300 nånting. Totalt gick det på 1500:-. Det hade blivit dyrare på Mekonomen! Dyrare på Micro.
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Främre länkarmen från Biltema hade samma reservdelsnr instansat som dyra butikens stag när jag köpte..nu mer är numret avslipat och ompacketerat
"De som säljs på Biltema håller lika länge som de dyra går inte heller att se skillnad på dom"

Jag misstänker att det kan vara samma vara också !

Den enda erfarenhet jag har av stabiliseringsstag från Biltema , var när jag monterade sådana prylar på min dåvarande citroen xm ...
Och de höll lika länge som original stag !

Billy / Kattmannen
1500 kr för byte av stabilisatorstag vilket ockerpris vart lämnade du in den?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
1500:- inkl grejer för att byta? Låter väl inte så orimligt?

600:- för grejerna och 900:- kvar för tiden som de tog. Kan tänka mig att det tar ungefär en timme att byta båda och då är priset inte så "fel" om vi pratar auktoriserad verkstad.

Jo
33
Jonas - V8
523i Touring -98
M5 -00
Jag bytte båda två tidigt i våras, när jag sedan lämnade in bilen (523i touring -98) för byte av stötdämparna fram så fick jag veta vid hämtningen att höger var glapp. Jag köpte dessa stag på BMW och betalade ca 250:-/st.
Jag tyckte att detta inte var rimligt varför jag tog kontakt med BMW och påtalade mitt missnöje - jag fick ett nytt direkt (garanti) utan en massa snack. Självklart kan tyckas men det är alltid skönt när man slipper kriga.
Med denna erfarenhet i ryggsäcken väljer jag alltid att köpa mina delar på BMW.

/ Jonas
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Nu skriver ju Hardy att han bara köpt delarna inte fått det bytt
Co
133
Corona
540im -99
Köper det mesta i reservdels väg på BMW. visst det kanske är lite skillnad på priset men då vet man att det är riktiga grejer. Däremot om jag skulle byta nån dyrare grej som det skiljer jätte mycket i pris mellan BMW och te.x Mekonomen, då tar jag nog mekonomen.
Åter till stabilisatorstaget: En kompis till mig hade en Volvo 850 som han skulle byta på, Volvo tog ca: dubbelt så mycket för sitt stag än Biltema, då han skulle sälja bilen direkt efter ville han inte slänga ut så mycket pengar. Han åkte på Biltema och köpte staget, när vi öppnade asken och skulle byta, ligger det ett volvo original stag i kartongen i volvo påse och på staget står det Volvo original samt samma nummer som på original staget vi tog bort.
Det behöver inte vara sämra kvalitet bara för att man köper en del på te.x Biltema, Micro eller Mekonomen.
Men för min del känns det bättre att handla på BMW, men jag jämför alltid med dom andra.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Han köpte ju länkarm också!!! Så 1500 är helt normalt.

//
Länk
Transocean
Fin katt du har. En katt och en bmw, behövs det mera? Köp staget på Biltema, det är nog precis lika bra/dåligt som på mekonomen/bmw.

Juha
Ja jag köpte till slut stagen på biltema , ska bli mkt spännande och se hur länge dom håller......
jag gissar på lika länge som original......

Billy / Kattmannen
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Ska du ha dom på din 535:a?

v8:orna har ju inte samma framvagn som 6:orna och det ska inte vara samma stag på dom. Vad jag sett så är biltemas bara för 6:orna.
Jasså ???
Ska kolla det ikväll....
Jag återkommer med rapport!

Billy / Kattmannen
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Kollade detta noggrannt senast idag då jag behövde nya.Det är bara för 6:orna som dom har på biltema.
Precis....den modellen som skall sitta på V8 orna är något längre !
Fan också.....

Billy / Kattmannen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.