|
Sida 8 av 14
|
|
|---|---|
|
mosse, jag tycker din ton verkar rätt tråkig med, dock förstår jag orsaken till din bitterhet... Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
"Annonsera ut tex Mosses bil för 120' och jag garanterar att den blir såld omgående." Ja, just det! Ar det inte det som ÄR det verkliga andrahandsvärdet? Dvs det pris som bilen säljs för? Det är inte alltid samma sak som det pris som står i annonsen på en osåld bil. |
|
|
tintin4fun, "Ar det inte det som ÄR det verkliga andrahandsvärdet? Dvs det pris som bilen säljs för? Det är inte alltid samma sak som det pris som står i annonsen på en osåld bil." Vet inte om det var riktat till mig men visst är det så. Ännu vet vi inte riktigt vad slutpriset blir. För 120' finns det köpare och för 139' verkar det inte finns köpare om bilen ska säljas i närtid (mosse får rätta mig om jag har fel) Frågan är finns det nån som är beredd att betala 125? 130? Mosse har ju ganska tydligt stängt dörren för förhandlig, "take it or leave it" (inget fel med detta om man är beredd att behålla bilen). |
|
|
Bilen var i början på tråden ute för 149 000, sänkt från 163 000. Därefter ramlade den ner till 139 000 och nu är den till 99% såld för 137 900 enligt mosse. Så han verkar uppenbarligen förhandlingsvillig och vill bli av med bilen. Ett roligt argument som säljare ofta har är att ”bilen redan är nedprutad xxx från utgångspriset yyy”. Det säger noll om bilens marknadsvärde, ex ”en Nissan Micra är nedprutad 75 000: från utgångspriset 185 000:-” är då 115 000:- ett bra pris för en Nissan Micra -01 ? Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
Kul att se sin gamla bil. Jag köpte den ny och sålde när den rullat ca 6.700 mil. Jag använde bilen som pendlarbil mellan Linköping och Mantorp Park under ca 2 år. 90 % motorväg, bästa möjliga driftförhållande. Tvättade bilen nästan varje dag. //Stefan |
|
|
Ja du det märks, motorn går verkligen som ny! :-) |
|
|
Hur går det, är bilen såld den sista procenten än? Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
Se till o sälj bilen nu innan den blir ytterliggare 1 år äldre. Det är -07 nästa år! När våren kommer så känns din bil förmodligen ännu mer omorden då det börjat skeppas in E90 importer från tyskland. Inköp av bil är till 99% alltid en extremt dålig affär med värdeminskningar och allt vad det innebär! Som Jaymz säger så spelar det ju ingen som helst roll vad du satt för utgångspris och hur mycket du gått ner hittills, marknaden styr priset. Lycka till! |
|
|
annonsen är viktig hur den ser ut. Och det ska vara mycke fakta och bra bilder glöm aldrig Mil årsmodell utrustning osv sånt är viktigt skriv aldrig full utrustad om den inte är det typ full utrustning förutom AC och Navi eller så . Jag läser ca 1000 st annonser i Veckan på bilar och andra fordon och brukar hjälpa folk som skriver totalt fel osv . Maila mig på annonspolisen@msn.com så kan jag hjälpa dig med en bra annons. M som i Motor |
|
| trodde diskussionen med annonsutförandet och photoshoppade bilder var avklarat redan.. | |
|
hur mycket skulle du få av BMW vid inbyte av denna bilen? Seden hur mycket skulle BMW sälja den för? Min BMW 116i Länk |
|
|
Hur mycket han får vid inbyte beror mycket på vad han köper. Men kanske kan han få mellan 100-120. Och jag gissar på 160 i bilhall med garantier. Polaren skulle få 100 för sin fullutrustade 328 ci vid köp av en 130im för 309k |
|
|
Man kollar vad man får från BMW handlare och sedan lägger man på säg 10-15k kr på det. Jag tror detta är mer det verkliga smärtpriset på en bil. Min BMW 116i Länk |
|
|
Jag tror att mosses bil skulle hamna på 155-159 i bilhall. //Stefan |
|
|
Låter rimligt med ca 159.000 hos handlare.. Å andra sidan såldes en exakt likadan som min nyligen här i Stockholm, privat, för 159.000:- |
|
|
Jag menar försäljningspris. Prislappen på bilen kommer säkert vara runt 165. 5000kr i prutmån på en fin bil är rimligt. Ha is i magen. Rätt köpare dyker alltid upp förr eller senare. |
|
| Lutar åt att sälja i vår, en nypolerad bil med 18" ser ju bra mycket roligare ut än en grådaskig sak med 16" & ballongdäck! :-) | |
|
jo.. man blir deprimerad när man ser en 400.000:- bil med svarta plåtfälgar.. väldigt osexigt! :-) Du har ju iaf LM fälgar på din.. Alltid svårt att veta när bästa tiden att sälja är.. Jag hade själv en volvo v40 2.0T 2001 i kanonskick som jag satte ut på blocket i februari. Fick den inte såld förrän nån månad senare.. och då hann lite saker gå sönder under tiden som jag fick byta..fick lämna in den på 11.000 mila service mm.. nya sommardäck.. fick gå ner mer på priset.. bilen fick fler mil mm.. Det är väl bara hålla tummarna att du får ut det du vill ha för bilen till våren. För min egen del är jag sugen på en 320 med m-paket och facelift.. eller en 330 utan m-paket och med eller utan facelift.. dom betingar ungefär samma pris har jag märkt. |
|
|
vaders: Hur definierar du "kanonskick" då flertalet saker gick sönder och behövdes bytas på bilen samt en service var i antågande? |
|
|
med det menar jag att den var helt rätt när det gäller utrustning, färg, fälgar mm. Inga bucklor/repor. Eftersom jag hann köra 300 mil till med bilen så blev det dags för service och jag fick bla. köpa en ny antenn som någon bröt sönder. Det jag menar är att en bil slits och ständigt behöver underhåll.. har man bilen några månader till så får man väl räkna med att saker händer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.