|
Sida 6 av 14
|
|
|---|---|
|
10000kr tror jag också att det är värt. Vissa (företrädelsevis de som äger M-paketsförsedda bilar) hävdar gärna att paketet är värt 35-40 tusen... //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Mosse vad klassar du som skambud? Vad är det bästa "skambudet" du fått? Några referens: Min näst senast köpta BMW annonserades för 139' jag gav 120'. Min näst senast köpta bil annonserdaes för 230' jag gav 175' Min senast köpta bil R*****t M***ne annonserade för 69' slutpris 38' Vid samtliga affärer var det nöjda och glada köpare och säljare. Racerbilen: Länk |
|
|
BjörnB Den var från början utannonserad för 163 Sänkt nu ner till 139. Har fått bud såsom 110...vilket är skrattretande |
|
|
ok, jag tror att en tråd som denna kan göra att du får en del mindre lockande bud, då man lätt får känslan av att du är lite desperat eller uppgiven. Men det är bara att ha is i magen, tycker inte du ska ge upp så lätt om du verkligen tänkt sälja bilen. Racerbilen: Länk |
|
|
Jag är typen som kan irritera mig på att folk är så jävla dumsnåla! Bara kul med debatt! ;) |
|
|
Egentligen tycker ja nog ett m-paket från fabrik betingar mer än 10 kkr i mervärde. Snabb kalkyl på att eftermontera grejerna: Exteriört paket 12kk + lack och montering Shadowline lister 3 kkr. Sportstolar i alcantara ca 50 kkr paret om man köper dom nya :) + övriga inredningen. 10 kkr Svart innertak 5 kkr Hur man ser på mervärdet i dessa prylar är ju givetvis från person till person. För mig personligen är de lätt värt både 15-20 kkr. Men den gemene Bmw köparen i sverige är till min kännedom skapligt snål av sig och därför har vi dagligen folk som fyndat nyimporterad Bmw och sen fått reda på att bilen är backad x antal 1000 mil. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kul debatt! Jag skrattar högt när folk drar paraleller till en standardutrustad 00:a t.ex.. eller en standardutrustad 02:a med för den delen. När jag letar bil så ser jag STORT mervärde i följande saker (som denna bil har) - Sportpaket, originalmonterat - Rökfri - Djurfri - Låga mil - ALDRIG maskintvättad (hur många bilar har inte dåligt skött lack?) - Lackbehandlad regelbundet - 18" fälgar - NYA vinterdäcl på alufälgar. Lägger man ihop allt detta, så är det värt en hel del för den medvetne köparen! Många spekulanter idag måste man ju förklara detta med M54 motorn, & vad sportpaketet är... :-/ Nåja, nu ska jag hem & dricka en kall öl! trevlig helg! Mosse |
|
|
Det är svårt att få betalt för sin extrautrustning. I de flesta fall blir bilen mer lättsåld om den är välutrustad, men det är sällan som köparen vill betala mer för bilen pga detta. Kanske är M-sportpaketet just något som gör att man kan ta ut 20' mer än för en icke M-paketutrustad motsvarande bil?! Men det verkar onekligen inte så... |
|
|
Vad en grundutrustad BMW kostar är inte av intresse för mig vid köp och vanligtvis tittar jag bara på utannonserade bilar med relativt hög utrustningsnivå. Min nuvarande budgetbil som iofs nu ska vinteråtgärdas för 11000 :( är ett undantag pga att jag ville få loss pengar. Så för mig betyder utrustningen en del. tex Navi, skinn, elstolar sport-/komfortstolar. Men alla har vi olika preferenser. Mvh Mikael |
|
|
För mig var M-paket ett krav och jag rättade mig där efter... De är dyrare och svårare att få tag på och förmodligen mer lättsåld. Sen finns det säkert många som struntar i M-paket men då är ju inte din bil bilen för dom så stå på dig. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Bilen som Mosse har är ju helt rätt.. färg+utrustning osv. Jag har själv bjudit mosse 120.. för det är vad jag har i plånboken. Det är väl ingen hemlighet att E46'an har och kommer att sjunka lite mer än vanligt nu när den nya karossosen har kommit. När jag köpte en ny bil i våras så kollade jag rätt mkt både på 3 och 5-serien och man ser rätt tydligt att priserna har gått ner. Frågan är ju hur mkt ett m-paket i är värt på bilen när den samtidigt sjunker i pris pga att en ny modell har kommit. Skulle jag köpa Mosses bil för det priset som han vill ha så tror jag man kommer att förlora rätt mkt på nått år.. kanske mer än om jag skulle köpa tex. Länk Men som sagt var.. det är en väldigt fin bil.. |
|
|
Är M-paket och M-Sportpaket samma sak? Vet att t.ex spindelleder, bärarmar mm är dyrare på min bil än vanlig standard. Om det är så borde även detta betinga ett högre pris då det inte bara är ögongodis utan bättre väghållning mm. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Ja det är ju inte bara kosmetiska förändringar, utan M sportchassie med allt vad det innebär såsom andra fjädrar & stötdämpare, grövre krängningshämmare etc. Det intressanta i denna tråd är allt tjat om M paketet, hur ser ni på en bils SKICK undrar jag? Jag har alltid svårt att hitta bil på grund av att så många bilar är uppenbarligen misskötta, maskintvättade, små rostblämmor (jodå, har sett många E46 02 + med detta...) rökfritt? skrapmärken på trösklar etc efter oförsiktiga barn, stenskott, dörruppslag, muggig inredning, misskött motorrum etc... Hur mycket påverkar egentligen en bild skick inköpspriset? När jag köpte denna bil tvekade jag inte EN sekund då däljaren var en superpedant, han visade en repa på ratten (!) va 1 cm lång, ser ut som ett litet hårstrå...det tyckte han var förfärligt tråkigt.. :-) Well well, jag har beslutat mig för att köra den under vintern & byta till våren, priserna går ju upp då. Om ingen medveten person bjuder 139.000:- såklart :) |
|
|
Skicket på bilen är avgörande för pedanter och helt ointressant för en slarver. En pedant vet hur mycket jobb det är att hålla en bil i absolut toppskick, en slarver kommer ändå att missköta bilen, det spelar ingen roll hur den ser ut vid köptillfället, den kommer ändå att se ut som en krigszon inom ett halvår. Det är det klassiska "rätt köpare"-problemet. Om du orkar vänta så kan det mycket väl komma en person som gladeligen betalar 20.000 mer än för likvärdiga bilar som inte är pedantskötta. Men det kan ta tid att hitta köparen och en vanlig bruksbil (som en 320i trots allt är) kommer att fortsätta tappa i värde för varje månad som går, även om den skulle stå vakuumförpackad i ett perfekt klimat. Vill du få den såld snabbt så är det lägre pris som gäller ... annars kan tålamodet prövas ytterligare av diverse skambud och "sista priset nu kompis"-samtal. |
|
|
dali Sant som det var sagt..har ev köpare nu, men det svider att sälja billigt, å andra sidan kan jag ju troligen pruta kommande blil motsvarande mycket, så det jämnar ut sig! |
|
|
får man fråga vad budet ligger på? vore också kul att veta vart "smärtgränsen" ligger är ju inte så ofta man får reda på folks tankar när det gäller att sälja sin bil så denna tråden är ju lite intressant. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
| Haha...Är det du som är intresserad Rolex? | |
|
nej tack det blir ingen 320 för mig. säkerligen en fräsch bil dock efter att läst infon om bilen i tråden men jag är som sagt ingen spekulant. jag undrade ang. slutpriset ur ett rent psykologiskt perspektiv. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Följer debatten med intresse,även om jag letar en motsvarande touring så är väl bilen värd 120k? Det kan jag tänka mig att betala om den är så fin som Mosse skriver, o åka 4-dörrars tills jag hittar vad jag egentligen behöver. Börjar få BMW-darren av bilsaknad. Skalman |
|
|
18110 120 kommer du ALDRIG någonsin få en fin faceliftad 320 med M paket...det kan du nog lita på...i så fall en extremt såligt skött långmilare med taskig utrustning tror jag. Rolex 137.900 , där ligger smärtgränsen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.