AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
30.363

E46 facelift, varför svårsåld?

Sida 5 av 14
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
För några månader sedan så va ränteläget ett annat. Många hade råd att låna på bostaden för att köpa sig en finare bil. Just nu är det nog många som håller i plånboken och inväntar vad som ska hända med räntorna. Behöver du inte sälja så behåll den till våren. Det blir nog enklare då.

18
114
18110
316 compact-00,silver
320 touring-04,alpinvit
Mosse,jag tror tyvärr att marknaden har rätt.
Tycker delvis synd om dig,men som jag skrev tidigare så sålde jag själv en fin 328 o fick 20% mindre än vad jag trodde från början.
Men har nu pengarna o letar nytt objekt vilket är väldigt mycket roligare än att sälja.Tyckte trots tappet i pengar att det var skönt att sälja då man ställt in sig på det o skönt o slippa ha visningar o folk ringandes som mest är intresserade av provkörningar o diskutera vibrationer i skivor o tro att dom ska få en ny bil till pengar av en bättre begagnad.
Sälj o gå vidare,
Lycka till

Skalman
men du mosse 120lax, 5 barkisar å en tårta då;)
E vi hemma då?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
pjotr..

haha!! 135, & en back öl....
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
*Följer med spänning utvecklingen*

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ja det är en nagelbitare...fick just ett klassiskt, "sista priset kompis" mail....
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Ta det lugnt bara. Tror att du kommer få sålt den om den är fin. Men jag tänka mig att sedaner är lite segare att sälja än om det varit en motsvarande Touring. Hos min BMW ÅF har dom nästan aldrig någon E46 Touring med M-paket inne, dom hinner inte in i hallen enligt en säljare jag pratade med.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Grandy

Sant, touringen är eftertraktad...var själv nära att köpa en, men som sagt svåra att hitta.
No
91
North.D
330D Touring -06

Vänta med och sälj till våren, det är nog bara bilar typ X5 och dylika bilar som folk betalar bra för idag.
Bilen ser kanonfin ut och har helt rätt spec.
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Du lär knappast få ut mer för en fem år gammal bil i vår än vad du kan få för den i höst så ta det lugnt och vänta några veckor så får du säkert det du begär eller däromkring. Visst köper många bil till våren men årsmodellen känns plötsligt 1 år äldre och fler beg kommer ut på marknaden vilket knappast gynnar priset. En cab och möjligtvis motorstark sportbil kan ofta vänta in våren med tillförsikt avseende priset men knappast någon annan.( x5:an har också droppat stenhårt den senaste tiden!)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Om jag vore dig Mosse skulle jag inte se 120' som ett skambud. Se det istället som inledningen på en förhandling. Att pruta 10-15' på bilar i den prisklassen är väl snarare regel än undantag?

Har du gått ut med ett pris på 139' och ingen verkar nappa så kan det vara bra att mentalt ställa in sig på att några tusenlappar till kanske måste prutas.

Det kan mycket väl vara så att killen som bjöd 120' kan vara beredd att sträcka sig upp mot 130' och då är ni inte så fasligt lång ifrån varandra.
Allt handlar om hur bråttom och angeläget det är att bli av med bilen.
Har du inte bråttom tror jag det löser sig så småningom och någonstans runt 130 eller kanske några lappar till tror jag absolut det går att få ut för bilen.

Hur som helst, lycka till.
Jag tycker nog att även 130' är i högsta laget. runt 110 - 120' känns som ett mer marknadsanpassat pris. Du hittar t ex denna BMW 320i-02 hos en bilhandlare för 129'
Länk: [url]Länk

Fel länk i inlägget ovan:

Länk
Jag tycker m-sport paket från fabrik absolut motiverar prisskillnaden på Mosses bil i förhållande till den du länkar till.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Håller fullständigt med dig Wendtan. Blir smått irriterad på folk som länkar till (för mig) en "helt annan" bil och sen tror att bilen är likvärdig.

Vill ni länka och jämnföra så gör det med likvärdiga objekt.

Mvh Jimmy

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller också med wendtan.
Färre mil och M-sportpaket gör Mosses bil värd 10-15´ mer.

Skulle lätt välja Mosses bil framför tintins alternativ.

Kanske är hans bil såld nu? Rapportera gärna resultatet i så fall, Mosse.

Racerbilen: Länk
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Visar inte denna tråd i allra högsta grad att M-paketet inte alls är värt så mycket som ägarna av dessa gärna vill tro? Mosses bil ligger fortfarande kvar på blocket trors det nu riktigt låga priset. Jag menar inte att M-paketet inte bidrar till värdet men det finns mycket i Mosses fall som drar ner också: Avsaknad av all form av extra utrustning utöver M-paketet, dvs inget skinn, xenon, pdc, drag, bättre stereo, osv. Det saknas en hel del enligt många kräsna köpare. Jag tycker dock lite "synd" om Mosse då bilen kanske måste skänkas bort till samma pris som en Ford Mondeo -02 för att han ska bli av med den.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hej Svejs

Bilen behålls tills våren!, jag sitter inte i sjön, tänker inte GE bort bilen till någon j**la storprutare.

Jag är dock helt fascinerad över hur många puckon som skambjuder...dom flesta vet mkt väl att M paket, låga mil, servicehistoria & inte minst ett kanonskick, drar upp priset!

Well well, jag önskar alla lycksökare ett stort LYCKA TILL med kommande bilköp! :-)

Men, det är verkligen köparens marknad just nu!

God Hjul!
/Klasse
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Var ligger buden ungefär? Ligger de neråt 100k eller liknande?

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag äger inte någon e46 men kan mycket väl tänka mig att skaffa en och jag skulle ge 10.000 extra för m-paketet utan att tveka.

Att mosses bil är dåligt utrustad håller jag inte med om. Jag skulle kalla den hyggligt utrustad. Alcantara smäller lika högt som skinn och drag tror jag inte är så viktigt på en e46:a.

Problemet är snarare att Mosse ägt bilen så kort tid och att det är en sedan (hade det varit en kombi kunde jag slagit till direkt).

Men jag skulle inte misströsta, så länge har den inte varit till salu, framför inte med det sista priset.

Racerbilen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.