|
Sida 4 av 14
|
|
|---|---|
|
Jag har en liten synpunkt. Hoppas att du inte tar illa upp... men jag uppskattar om reg nr finns med på bild eller angivet i annonsen så att jag kan kolla på försäkring, om den är svensksåld, ägarhistorik och besiktningsprotokoll. Att dölja reg nr får mig att fundera på varför det har gjorts… |
|
|
här har du en liknande bil som i mitt tycke ligger bättre till än din trots att den har gått 2.500 mil mera. Länk och han har sin ute för 140k och han har inte fått den såld på ett tag. ps. knappa in ditt reg nummer på bilpriser.se så får du det svart på vitt!! enklare än så kan det inte bli. lycka till! |
|
|
Dessutom är Inspektion 2 redan gjord får man anta. Många som säljer precis innan och då är originaldäcken också på väg att ta slut... Men det behöver ju inte vara så i ditt fall. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
pizza: Jag är nyfiken, på vilket sätt "ligger den bättre till" menar du? Den har ju gått nästan 3000 mil mer, i övrigt likadan..? |
|
|
Tycker inte den svarta ligger bättre till. Trots allt en skillnad på 8300 och 11500 mil rent värderingsmässigt. Sen är det ju upp till var och en att värdera svart mot silver samt fälgvarl och annan utrustning. ___ //Ulf |
|
|
Jag har sett av någon annan tidigare i tråden har nämnt bilpriser.se, men jag gjorde ändå ett test där, med vad jag tror är "rätt" inställningar/förkryssningar: Köppris 148 000 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris 127 000-138 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson. BMW 320i Sedan, E46 (170hk) Årsmodell 2002 Mil 8300 1:a dat. i trafik 2002-06-01 (gissning) Direktimporterad Nej Vinterdäck i OK skick Ja Servicebok&serv. enl. plan Ja Taxi/Budbil/Lb-reg Nej Vit/Beige/Brun Nej Metallic Ja Hund/Djur/Rökt Nej Småstad/Landsort Nej Komf.pkt saknas Nej (det stämmer väl?) M-Sport pkt Ja Steptronic Automat Nej Helläder Nej / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Tack Ufo! Jag gav 150.000:- för bilen för en kort tid sedan, jag prutade inte EN krona, vilket säger lite om bilens skick... Har nu trologtvis köpare på 145, så det känns helt OK! Tack för alla tankar & synpunkter! trevlig helg /Klas |
|
|
mosse: så du har bara haft bilen en "kort tid"...? Och prutade inte en krona...aja-baja ;) Men bilaffärer är ju så gott som aldrig bra affärer...så får du 145' ska du absolut vara nöjd. / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Ja den är ju inte direkt utsliten i min ägo, kanske lagt max 250 mil på den tror jag...dessutom nya bromsar bak. | |
|
Uppföljning.. Har sänkt bilen till 145, utan reaktioner. Idag droppar jag till 139.900:- då jag hittat en billigare bil att köra runt i..synd att ingen inser vilket kap denna bil är, men det är väl årstiden! |
|
|
Tjena Mosse, Så du gillade inte mitt bud :-) Nä man jag förstår om det är för lågt. Lycka till iaf! |
|
|
Var det du som la 120? I så fall är det inget annat än ett skammbud... |
|
| exakt :-) | |
|
Nyfiken..varför lägger du ett bud på 120.000:- på en sådan bil? Du måste ju veta var dom ligger i pris? 139 ÄR ett bra pris som f*an... |
|
| ...om 139 är "ett bra pris som f*an" borde du knappast ha tid att posta inlägg här utan sitta upptagen i telefon. ;) | |
| Smart ass.... | |
|
ha ha ha vilken underhållande tråd eg....... Mosse Hade en VW Passat -06 fullsketen med utrustning som skinn/mocca, navi, parkeringsensorer mm mm svensksåld som var supersvår att sälja. Var också "billigast på Blocket" och annonserade ut den i tidningar och på nätet överallt i 2 mån innan jag sålde den. Varför den var så svårsåld vet jag inte men en sak vet jag. En bil är inte värd mer än vad nån betalar för den hur mycket det än svider. Tappade själv över 50" på ett år och 2500 mils körning. Det känns kan jag säga men thats life när man gillar att byta bil. Såg att du hade sänkt priset till 139" nu men om du inte får det så kan du också räkna med att bilen inte är värd de pengarna oavsett vad du gav själv nyss. Det är köparens marknad och det som du fnyser åt som skambud idag kan vara vad du släpper bilen för om några veckor när du märker att du inte får något bättre bud......... Tror för övrigt att det är helt fel säsong att sälja bil på. |
|
|
Ähh jag äter ju inte stekt gröt pga detta ;) ...men lite konstigt är det. Jagade en sådan för 3 månader sedan, VARJE bil jag ringde på hade precis blivit såld...(för mellan 150-160) så man undrar ju vad som hänt? |
|
|
Då kanske marknaden e mättad... ;) |
|
|
mosse: tror som Wadstedt säger, att det e helt fel säsong för att köpa bil nu. speciellt BMW i den prisklassen. // M.v.h. Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.