AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
30.359

E46 facelift, varför svårsåld?

Sida 3 av 14
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Att du haft bilen så kort tid ligger dig nog i fatet. + fånigt dåliga bilder.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Xc00b: Nja, det där du skrev om faceliften stämmer ju inte riktigt. Nyare M3 har ju faceliften som kom 03, dock inte i fronten pga. av krockar med utrymme. De faceliftade E46 coupérna har ju som kanske bekant sina skärmblinkers precis där M3:an har sina gälar. Att flytta bla. den skulle delvis betyda att de skulle få ta fram ytterliggare en ny "unik" del för M3:an och att linjerna från skärmen, huven och även fronten skulle förstöras med en mix av dessa. Därför har BMW valt att ha kvar prefaceliften på M3 när det gäller fronten.

Mvh Jimmy

Varför sånt gnäll på bilderna, helt obegripligt..
Skulle jag vara intresserad av en sån bil som så läser jag väl givetvis info i texten i annonsen och ringer personen i fråga, bilderna ger ju bara en fingervisning om bilens skick.
Finns ju ingenting på dom bilderna som påvisar att bilen är i ett dåligt skick.

Priset är för högt såklart det är väl därför ingen ringer, ledsen om det inte var det du ville höra men detta är nog fakta och bevisen har du ju redan!
Bilen har du ju fortfarande kvar eller hur?
Inte fasen beror det på bilderna iaf..

Vet inte vad din bil kostade ny men som ett exempel, min nuvarande bil listade 500k och jag är enda ägaren, bilförsäljaren trodde jag på min höjd skulle få dryga 250k efter 2års brukande.
Givetvis faller en dyrare bil tyngre men detta är ändå efter endast 2års brukande med mig som enda ägare.

Surt, visst men detta är tyvärr defacto!
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
JimmyBoy: vart är nya blinkersarna o lysena i fram på denna då? och nya baklysen med flyttade blinkers? och sido blinkers har ju alltid suttit på annat ställe på m3an.. den ser ut som min 330 01a i mitt tycke..

xc
135
xc00b
E34 525ix touring
tillägg: jag förstår va du menar men jag mena att m3an ser mer ut som prefacade e46or och som därför faller mig mer i smaken..

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Det ligger mycket i det bunf skriver. Är man intresserad av bilen betyder bilderna i annonsen mindre, då kontaktar ägaren man och ber honom/henne skicka fler alt. åker och tittar direkt. Bilderna betyder mer om man tvångsmässigt läser bilannonser som porr men inte är aktivt sökande. Inget fel i det, jag gör det varje dag.

Jag tror att det är en prisfråga. Jag vet inte exakt vad en 320 -02 ska kosta, men om man haft en seriös annons ute ett tag utan att höra av några spekulanter är det en indikation på att det utsatta priset är för högt. Gör som fastighetsmäklarna, sätt ut ett lägre pris "eller högstbjudande" för att få in folk och med lite tur kan det bli budgivning. Det handlar ju också om tid. Har du bråttom, gå ner i pris - kan du vänta, ha is i magen.

Höga utgångspriser som förhandlingsbas fungerar när det är hög efterfrågan men i dag är det mördande konkurrens om köparna på 4-5 år gamla bilar. Och min erfarenhet är att man alltid överskattar vad andra vill betala för ens egen bil.

Lycka till! Hoppas du får bilen såld till ett bra pris.

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ja det är ju fantastiskt roligt hur vissa (ingen nämnd ingen glömd) engagerar sig i bilderna!, en del tycker verkligen det är jätteroligt att anmärka & klanka ner...det är så lätt att hävda sig på det sättet...*s*

Hur som helst.
Jag letade E46 LÄNGE innan jag slog till på denna bil, denna 320 har ju den nya M54 motorn på dryga 170 hästar, den kan inte jämföras med den tidigare 320:n, så det drar ju också upp priserna en hel del.
Och som vissa redan sagt, originalmonterat M Sportpaket är eftertraktat & lite ovanligt.

Men om någon kan visa mig en annons på motsvarande objekt, till bättre pris, så vore det mkt intressant. (samma mil, skick & utrustning)
Tilläggas ska att bilen inte har några skador i lacken, vilket är mer än man kan säga om många sorgliga bilar som är till salu...

peace out!
/Mosse
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
mosse: M54 170hk kom redan på 01'orna men hur som helst är det nog svårsålt just nu! Vänta till våren om du inte vill gå ner mer i pris!

Jag kan hålla med om att det primära inte är bilderna. Det finns dom som sitter i timmar att photoshop'a bara för att göra en besviken när man är på plats. Men jag håller med om några av dina bilder inte var så där 100. Jag hade tagit bilder på ett längre avstånd och inte på en skärm eller dylikt. Vill någon ha närmare bilder så går det ju att ordna i efterhand. Allternativt länkar du till ett bildgalleri i annonsen där du lägger upp alla bilder.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Eftersom man inte KAN ändra bilder på detta fantastiska annonsforum, så får dom vara kvar.

Gjorde en koll på skoj på Blocket precis, min bil ligger bäst i pris på alla motsvarande objekt...(149.000)
MEN det är dock intressant med alla röda pilar! verkar som folk verkligen får sänka sina priser...men som sagts tidigare, årstiden gör ju sitt till.

Nej nu orkar jag inte tjata mer om detta, finns roligare saker att göra!

Tack för alla TREVLIGA & informativa inlägg!, resten bortser jag ifrån (som alla självutnämda annons & foto gurus)

Hej på er!
/M
Mosse: du är medveten om att du har olika pris i annonsen här och i annonsen på Blocket...eller? :)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
ufo

Yes Sir!

Det kan bero på att man inte KAN ändra här...kanske vore nått att fundera på för sidans chefer! ;)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Kan man inte ändra? Kunde man väl förut??

Min Cabrio Länk
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Mosse,

nog går det att ändra i annonsen. När jag kikar på den så finns det lite längre ner på sidan till höger en ruta som heter Administration. Där finns en punkt som heter just "ändra annonsen" Sen vet jag inte om funktionen är up-and-running men pröva.

Hoppas det går bra med försäljningen förresten.

Niklas

Fransosen
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Fransosen, Tack! det måste jag ha missat! :-)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Får be om ursäkt till Autopower...det går ju jättebra att ändra! :-0
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Sådärja! nu har jag ersatt lite närbilder med bättre saker! :-)
18
114
18110
316 compact-00,silver
320 touring-04,alpinvit
Hej Mosse,sålde själv en 328 touring -98 för ett par veckor sedan.Annonsen på Autopower gav inte mer än 2-3 samtal på 4 veckor emedans annonsen på Blocket gav ett stort gensvar.
Sålde bilen efter 3 dagar på Blocket,men insåg snabbt att jag var tvungen att gå ner ordentligt i pris.
Den såldes cirka 20 procent under utsatt pris o då var jag ändå relativt billig från början.
Insåg att det är köparens marknad o att priset folk betalar är vanligtvis lååångt under det utsatta, befinner mig nu där jag kan göra samma sak,letar efter fin 320 touring med M-paket,har pengarna o inväntar bara "rätt" pris.
Kan låta grymt,men marknadskrafterna styr!!
För övrigt så tycker jag att dina bilder var över normal-standard.
Lycka till,

Skalman
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Skalman

Yes, jag har uppfattat hur marknaden är, jag var väl en godtrogen stackare som betalade mycket pengar för denna bil.... :-/

Ge mig ett bud någon!
xc00b:
Facelift innebär att modellen uppgraderats med div små förbättringar/förändringar till utseende och funktion och det gör dom ju mer attraktiva såklart eftersom det är senare teknik och design.
Även om du gillar den gamla modellen bättre så tror jag nog ändå att du är en minoritet i det här fallet, speciellt om man ska se till vilka som kan tänkas vara intresserade i den aktuella prisnivån.

Dessutom tror jag att 320 kan attrahera många köpare framför en 325 då vissa lägger vikt vid försäkring, förbrukning och slitage etc etc alltså inte endast går efter motorstyrka.

Du har en fin bil där mosse med trevlig utrustningsnivå, lycka till med försäljningen!
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Helbilder på bilen är värdelösa. Några få såna räcker - jag vet ju redan hur den ser ut. Jag vill se detaljbilder på skavanker, högupplösta bilder på inredningen (vilket avslöjar skötsel) och gärna motorn, närbilder på fälgarna.

Men det är jag det. Information i annonsen kan aldrig vara nog. Det värsta jag vet är annonser som beskriver bilen med färre än 50 ord och lägger till "m.m." efteråt. När jag sålt mina bilar brukar jag få kommentaren "det finns inte så mycket att fråga om, så jag går rakt på sak". Det är väl dit vi strävar, eller hur? Man behöver inte skriva "snackare undanbedes" om man är utförlig (utan att vara analretentiv). Skriv gärna varför du säljer.

En sak som jag undrar hur folk kan skriva är "MÅSTE BORT" eller "BRÅTTOM". Visst, det är för att visa att du kan göra ett klipp här, men... kan inte folk få komma fram till det själva istället för att man låter dem veta hur desperat man är...?

Jaja, inte vet jag, men det funkar för mig iaf. När jag sålde min e46 320 i höstas blev jag av med den på två veckor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.