|
Sida 13 av 14
|
|
|---|---|
| Nog går det att bli av med bilarna. Vill minnas att jag bjöd Mosse 120 runt årsskiftet... Sedan bjöd jag han 130 i slutet av Juli i år.. Han ville inte släppa den för det så jag köpte en annan bil någon dag senare.. | |
|
Nej, bilen finns ej i Örebro. Vaders...ja 130.000:- går den för nu, utan vinterhjul Faktiskt ett gäng som hört av sig senaste dagarna. Men snart känns det som man lika gärna kan behålla bilen faktiskt, hellre det än att ge bort den, just nu är jag billigast på blocket...& jag ställer mig mkt tveksam till att andra är lika fina... Den som lever får se! :-) |
|
|
OK, nu ser jag den. Då var det en annan sak, den borde du väl bli av med tycker jag. Hade jag inte 120:an redan skulle jag nästan kunna tänka mig den själv! Eller vi kanske skulle byta objekt med varandra, bättre lycka med den andres bil... ;-) |
|
|
Njä, haha....behöver få loss lite pengar så byten är ej av intresse..eller jo, kanske en rostig Mazda 323 + 130.000:- ;) Lustigt nog, så har en Spanjor (!?) & nu i morse en Dansk hört av sig....brist på dessa bilar i andra länder eller? :-D |
|
|
Halleluja, xi:n är såld!!! Eller rättare sagt, jag har ett muntligt handslag på affären, nu återstår det bara att leverera vilket i sig är en liten procedur eftersom det skiljer 100 mil mellan oss. Den får nog stå kvar på Blocket tills det är gjort... Priset blev väl inte det allra bästa men åtminstone högre än min smärtgräns och jag slipper byten. Hur som helst, det går tydligen att sälja E46:or också, t.o.m. utan sportstolar och värmesitsar. Det tar bara lite längre tid än jag kunde ana, på dagen 3 månader närmare bestämt. |
|
| Kul att vissa har tur! ;) | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
med rätt pris går allt iväg! Grattis! Mvh Johan |
|
Johan , du som kan mer än mig. Vad skulle DU säga är "rätt pris" på min bil? 150.000:- var väldigt rätt för exakt ETT år sedan, idag? 100.000:- eller? |
|
|
men för f-n mosse ;) Du jobbar som bildredaktör och kan inte fixa fyra ordentliga bilder som visar hur fin bilen är. Ett exempel: Sålde i förra veckan min Renault Megane. En taffligt utformad annons: TAKLUCKA : ja BRÄNSLE : bensin...etc. En dålig bild med vinterdäcken på svarta plåtisar. Mycket dålig respons och jag bjöd 37' och gjorde en snabb affär. Hade bilen i drygt 1.5 år kör ca 2500mil. Fixar alla småfel. Tvättar och putsar upp, besiktar och servar. Tar ett gäng bra bilder (exteriört med trevlig bakgrund samt interiör bilder) och skriver en välformulerad informativ annons utan stavfel. Teckar Blockets beganadförsäkring för 995:-. Begär 46´ får tre seriösa svar och först tilll kvar ger 45´. (En annan spekulant ville osett ge 45' men då hade jag redan muntligt lovat bort bilen). Såld på 4 dagar. Min (inte alltför vågade) teori är att välformulerad annons och bra bilder ger många tusenlappar extra. Sen tror jag du gjort ett klassiskt fel att tro att det är säljaren som sätter priset på bilen. Prutning och förhandling ingår i de flesta bilaffärer. Så putsa bilen skinande blank och fotografera! Sätt ut den för 119´ (kan diskuters något) Sen tror jag faktiskt den bli såld. Lycka till! |
|
|
"En taffligt utformad annons: TAKLUCKA : ja BRÄNSLE : bensin...etc. En dålig bild med vinterdäcken på svarta plåtisar." Det var alltså annonsen som tidigare ägare satte ut när jag köpte bilen. |
|
|
Men jeeeez....så taskiga bilder har jag ju inte. Det var en kille & tittade i helgen, han kunde inte fatta att den ej blivit såld så fin som den är...inte jag heller. Har köpt & sålt många bilar & MC genom åren, men detta börjar tamejfan bli löjligt... :-( |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag håller med BjörnB, börja med att ta bilder som visar hur bilen verkligen ser ut! Lägg upp en helt ny annons som inte påminner om den gamla och starta från ny kula med kanske 125' eller 128' som prislapp. Jag vågar inte säga vad som är rätt pris, men jag tror faktiskt inte du ligger så fel. Jag menar, sätter du ut den för 110' så går den ju iväg fort, men du verkar inte ha någon stress direkt. Jag håller vidare med BjörnB om att en bra annons med bra bilder ger många tusenlappar, och i värsta fall är det skillnaden mellan såld eller osåld bil. Mvh Johan |
|
Sant. Fotar man bilen med vinterhjul på svarta plåtfälgar ger det inget större mervärde, konstigt nog ;) Så här i efterhand kan jag f.ö. konstatera att jag hade kunnat spara en tusenlapp, köparen hade nämligen ingen koll på att Blocketgarantin ingick. Glad överraskning för honom, bara att tacka och ta emot 3 månaders fri försäkring. |
|
| Mosse - Du är uppgiven för att bilen inte går iväg och otaliga personer (däribland jag själv) har ända sen början påpekat att bilderna inte håller måttet. Du jobbar dessutom med bilder, men ändå verkar du inte det minsta intresserad av att ordna bättre bilder. Jag förstår inte. | |
|
Mja. ok då... Kanske får testa det ni säger ta lite bättre bilder & börja om. Tack för era synpunkter! :-) |
|
|
Som det är nu ligger det 536 annonser på BMW 320 från 2002->. Din annons har en enda bild som är rakt framifrån. Jämför med den här annonsens bilder utifrån Länk Den är inte perfekt eftersom den saknar inredningsbilder men har i alla fall bilder från flera vinklar. När det finns så extremt mycket bilar ute måste annonsen vara felfri för att folk överhuvudtaget ska höra av sig. Lycka till framöver //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Skam den som ger sig.... :-) Nu är Bettan såld, 135.000:- gick den för vilket väl var mindre än jag hade tänkt mig... Säger bara, lycka till till E46 säljarna, detta blir min sista BMW på länge. |
|
| Grattis :-) | |
|
Var då priset så dåligt? Försäljningspriset sjönk med 14000 dvs knappt 10% på ett år. Det låter som en fullt godtagbar utveckling för mig. Kan för all del ha tillkommit kostsamma förbättringar mellan det första och sista inlägget. Grattis till försäljningen. Mvh Mikael |
|
|
Nja, en förlust på 15.000:- + att jag bytt ut alla bromsskivor, men det får väl anses som OK. Men man blir ju mörkrädd hur prisutvecklingen på E46 har varit senaste året!, man får ju en FIN 330 för 150.000:- idag, det var ej möjligt för bara ett år sedan... Köparen får ju iaf extremt mkt bil för dessa pengar.... :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.