AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
30.361

E46 facelift, varför svårsåld?

Sida 11 av 14
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hej Stefan

Den har rullat ca 9600
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hade min E36 touring ute för försäljning i 3 veckor. Stendött!

När jag slutligen la in några bra bilder så sålde jag bilen på 3 dagar! Bra bilder gör verkligen susen.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Yes, bilder är viktiga, det är sant!
Ska ta & ställa upp henne framför någon vacker bakgrund! ;)

Sen begär jag 170.000
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tror det finns två anledningar:

Karossen, yngre vill åka coupe och de som har skaffat familj vill ha en touring.

Sen tror jag du själv har försatt dig i situationen genom att dribbla med priser och inte varit öppen för en pris diskussion tidigare. Om jag inte minns fel hade du bud inte så långt under begärt pris. Sedan höjdes priset kraftigt.

Håller med Johan om att bilderna är mkt viktiga och förtjänsten av att tvätta och städa ur bilen blir ganska hög.

Nu tror jag det kommer lösa sig, bilen är hyffsat rätt prissatt med tanke på att du är öppen för diskussion (tala också om det i annonsen). Men för 135´ skulle jag som köpare vilja ha en M-utrustad touring eller en 325:a.

Lycka till!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vill påstå att en sedan kräver mer av just den anledningen BjörnB nämner. En coupe för den yngre eller gubbsjuka generationen, kombi till familjen. Sedan, jag då gäller M-paket och o hela köret för att det ska bli intressant.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Lite komiskt är det, för ett år sedan DAMMSÖG jag blocket & Autopower efter ett fint exemplar....åkte 20 mil & köpte denna på fläcken utan att pruta.

Ett år senare är den som en fryst torsk på marknaden....

Well well....
Fick 165000:- i våras i inbyte på BMW för en 320i Touring -04 med M-paket, comfort & automat. Hade gått 8000mil. Känner mig plötsligt ganska nöjd med det.

M v h
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Helt sjukt bra betalt...
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Hijackar tråden för att få lite idéer. Jag fattar själv nämligen absolut ingenting.

Nu har min bil legat ute till försäljning i snart 3 månader och jag har fått ett (1) telefonsamtal på hela tiden. Inte var han särskilt pratsam heller... Antal mail har iofs varit dubbelt så många, hela 2 st, men inte särskilt seriösa (byte till lika dyr och antagligen ändå mer svårsåld bil). Inte ens skambjudarna har hört av sig! Kan någon vänlig själ förklara varför ingen i hela vårt avlånga land verkar vara intresserad? Vad är det som gör en BMW xi touring till värre än pesten?

Själv tycker jag den är helt underbar, hade det inte varit för att jag kör 2500 mil/år och behöver diesel så hade jag behållit den. Och SÅÅ dåliga är väl inte bilderna ändå att man blir avskräckt av dem? Och priset, visst inte är det tokbilligt men ett helt OK utgångsläge, finns just nu bara två xi touring på Blocket till lägre pris.

Länk

MVH Jonas
co
161
coleburn
335i Sedan -09
Jag köpte för ett par veckor sedan en 330 xiT -02. Efter att ha varit ut och testat en -04 325 xi så konstaterade jag att ett absolut krav för min del var sportstolar. (har varit borta från BMW-världen alltför länge)

Hade din bil haft det så hade jag utan tvekan varit en potentiell kund :-) Sen är ju i mitt tycke bilar med M-sport fronten lite snyggare, men det är bagateller.

Ta bort annonsen från blocket, och lägg dit den igen om ett par veckor när snön börjar falla i norra Sverige...mycket lättare att kränga 4wd då :-)
co
161
coleburn
335i Sedan -09
...tillägg:
"(har varit borta från BMW-världen alltför länge)" , dvs jag kom inte ihåg hur standarsstolarna kändes, så det var först vid en provkörning jag insåg att ett krav är sportstolar.
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Förvisso, jag har funderat på det också och jag gillar inte heller standardstolarna, de är ju rätt platta (men de är faktiskt rätt OK på långstyrningar, bättre än japsarnas åtminstone). Men alla är ju inte lika funtade som dig och mig, min 120d fick jag köpa av en vän just för att frun i huset inte gillade sportstolarna i den ;)

Men OK, har haft en tanke att köpa sportstolar från skroten och montera in. Det kostar iofs några tusenlappar (ca 5 verkar man få räkna med) men det kanske lönar sig i slutändan?
Är den såld? Kanske är spekulant :)
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Ha ha, nej den är inte såld. I så fall hade jag nog inte skrivit trådinlägget ovan! Så länge annonsen finns är bilen kvar.

Någon månad till kan jag nog stå med den utan att bli desperat. Och det är ju snart vinter så man kan ha nytta av 4wd:n också, åtminstone tills man fått på v-hjulen på 1:an. Men får jag bara ett någorlunda rimligt bud så släpper jag den direkt.

Apropå: Märklig värdering (åtminstone av denna bil) på bilpriser.se eftersom man knappt hittar någon till salu på dessa nivåer, inte ens i Tyskland. De värderar den till mellan 111'-122' (småstad privat) medan billigaste faceliften med motsvarande miltal på mobile.de ligger på 13500 EUR, alltså runt 135' klar i Sverige. Antingen är de helt vilsna i sin bedömning eller så säljer folk bilarna tiotusentals kronor under utpriset. Men min erfarenhet av tyskarna är att det är ett svårprutat folk, och bilarna i Sverige är ju inte direkt billigare så jag tvivlar på att det senare gäller.
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilpriser kan inte värdera ovanliga bilar eftersom de går efter resultatet på sina auktioner. Där säljs endast "svensson" bilar vilket gör att värderingar av ovanliga bilar kan bli helt åt skogen.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Edit...: Om jag nu inte följer coleburns råd och tar en paus tills snön lagt sig :)
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jonas T, tyvärr tror jag att utrustningsnivå + mil + färg ligger dig i fatet vid en försäljning. Tyvärr ligger inte grågrönt på mångas önskelista, och den är verkligt snålutrustad. Sedan verkar den sakna stolvärme, inte heller ett plus direkt. Men bilderna är fina, priset är helt ok om än inte billigt, så den borde gå iväg. Som jämförelse sålde jag min -02 330 xiT på 13000 mil för 150 för 6 veckor sedan. Då var den silver med svart halvskinn, 16:9 navi, 18", sollucka, gran turismo-inredning, PDC osv. Mycket välutrustad. Det kanske kan ge en vägledning?

Mosse, såg att du har din ute på annons, men fortfarande inga bilder som visar sportpaketet? Du hade en hög bilder ute på powerbörsen, ingen av dem var bra utan visade spridda delar av en inparkerad bil. Det kan ju inte ha varit alltför svårt att backa ut bilen så att hela kom med på samma bild? Den kan mycket väl gå iväg ändå, priset är bra och bilen är rätt, men det kan knappast skada att ta en bild som visar bilen från sin bästa sida....

Med risk för att verka tjatig, det finns så få köpare ute på marknaden idag, att man inte får ge dem några ursäkter alls att hoppa över just min annons. Så här ser mina bilder ut Länk i min Audi-annons. De är säkert inte perfekta, men enligt min åsikt krävs åtminstone likvärdiga bilder, helst mer från insidan, för att köparna i alla fall inte ska kunna skylla på bilderna när de hoppar över min annons.

Mvh Johan
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Johan, du har förstås helt rätt i att en fullutrustad i "rätt" färg är betydligt mer lättsåld. Men fick du iväg din för det priset så borde nog min kärra hitta en köpare så småningom. Den är trots allt bra mycket billigare (särskilt efter lite prut...).

Stolsvärme saknas, ja. Men det borde åtminstone inte avskräcka folk från att ringa eftersom det inte framgår säkert av annonsen! Jag började f.ö. efterinstallera (knapparna sitter på plats) men jag har bara inte kommit mig för att skaffa själva värmeslingorna ännu... :(
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
ett tips är att lägga ner stolvärmekoppling, jag har gjort det och det är enormt mycket jobb och funkar riktigt dåligt. Bättre att köpa beggade stolar med elementen monterade redan. Fast det är tevksamt om du får igen pengarna, kanske om du köper sportstolar samtidigt.

Mvh Johan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är inte utan att man blir lite orolig...ska inom kort lägga ut min E46 till försäljning och att föräljningsprocessen ska ta månader är ju inget man önskar. Det är ju en 320dAT så det är väl inte direkt samma ev köpare som funderar på Jonas eller mosses bilar. Har ju fler mil på mätaren men annars rätt färg och rätt utrustning bortsett från avsaknad av M-paket. Ska bli spännande...

Andra puckar var det när jag sålde min V70 -02 förra året, det tog 4 dagar från annonsen las in tills pengarna var på banken och det till ett pris som låg 10' över www.bilpriser.se.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.