|
Sida 10 av 14
|
|
|---|---|
|
E46-priserna har ju inte direkt legat stilla under det senaste halvåret...Tyckte det var konstigt att intresset var svalt förra gången du hade den ute för då var det ett bra pris. Nu är ju inte 137' något avskräckande som ett utgångspris men det är ju som Leif säger att för ungefär samma pengar så går det att hitta attraktivare modeller. 120' kanske är i lägsta laget men kring 130' får du nog räkna med. ___ //Ulf |
|
|
Köpte min 320 som gått ca 9000 för 150' hos en bilhandlare i våras med fulla garantier. Såhär i efterhand var garantierna bra att ha då jag fick xenonljusen utbytta efter att styrboxen pajjat. Tror att m-paketet ska ge ca 15' extra vid inbyte, om man får tro listorna som brukar publiceras i Vi Bilägare. Sen vill ju vissa ha stor motor, visst. Personligen tycker jag lilla sexan är helt superlagom, beror ju på hur man använder sin bil. Går snålt och fint och relativt billig i försäkring. /J |
|
|
Intressanta tankar! Vi får se vad denna spekulant går för.... Hejs! |
|
| Jag informerar nu bara och kan säga att jag inte läst alla 10 sidor i denna tråden men en 330 coupe -02 ligger på ca 150 000 kr i mercedes listor. På blocket finns det fina 330 coupe man kan köpa för 170 med m-paket och det mesta utrustningsväg. Så frågar du mig är det för mycket med 150 för en 320i av årsmodell -02 men sen är priserna jättehöga på blocket på de flesta BMW-bilar, finns ju fasen e36or som säljs för 100 laxar de e sjukt tycker jag och då är det inte M3or heller. Kunde inte heller klicka mig till din annons men pris är en viktig faktor i bilförsäljning sen undrar jag hur en 02a kan vara faceliftad? kom in det 03 även om bilen är byggd efter brytårs månaden 2002? | |
|
Coken: Gällande faceliften kolla Länk == It takes a lot of knowledge to really mess something up == |
|
| Coleburn: tacka tacka där fick man ju lära sig lite nytt :) | |
| Dessutom..var det ej 150 jag begärde utan 137... | |
|
okej okej har inte läst hela tråden som sagt men den låg för 149 i ditt första inlägg... Har du lyckats sälja bilen än? |
|
|
Nej tyvärr, & jag kan inte fatta varför, bilen är verkligen i superfint skick. Senaste spekulanten hoppade av för att "barnstolen ek passade i sportstolarna" haha...nä det är bara att ge upp, får väl ge bort bilen för 100 lax....& sen köpa vapen & porraktier för pengarna! |
|
| Synd att jag hann köpa en bil :-) | |
|
mosse, skicka spekulanten till mig. Jag har en 325xi touring (oförklarligt iskall även den) med standardstolar och Isofixfästen... ;) MVH Jonas |
|
|
Det förvånar mig också att så många spekulanter är dryga...dom tar verkligen "köparens marknad" bokstavligt! En kille höll jag på att kasta ur bilen när han drog den till rödmarkeringen vid varje växling...idiot! :-/ |
|
|
Du har den näst billigaste -02 M-sport i Stockholmsområdet (finns en grå för 135). Om du är villig att gå ner exempelvis till 130' vid diskusison på plats så förstår jag inte varför du inte får bilen såld? Det är nästan lite illavarslande på något sätt. Eller är du otrevlig mot spekulanten och vägrar att pruta mer än 500 spänn? ;-) (Tittar själv lite efter 320 men din saknar Xenon och är i silver vilket gör att jag inte ringt än) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Jag är mkt trevlig mot alla.... ;) 130...ja då kan man gråta hela vägen till banken, sen fira sitt livs sämsta bilaffär.... Men visst, kommer du i helgen så får du den för 130..kalla det Autopower rabatt. |
|
|
Trodde du sålt bilen mosse. Hur långt har pärlan rullat nu. //Stefan |
|
|
Det där med att ligga som billigast på Blocket kan ha en negativ psykologisk effekt dessutom. Vet många som inte fått bilen såld för säg 5 tusen men när de höjt priset till typ 15.000 har telefonen gått varm. Nu gäller det ju inte en skräpbil men du kan ju prova =) |
|
|
mosse: Som referens sålde jag i juni min orientblåa 320 -04 Touring, 7500mil dock utan M-sportpaketet fast med Lifestylepaketet istället där sportstolarna ingår. Begärde först 165kkr, stendött i två veckor. Sänkte till 146kkr och inkluderade Blockets begagnatgaranti. Bilen blev såld för utsatt pris på två dagar och jag hade en drös med spekulanter, både via mail och telefon. Två stycken av dessa ringde dessutom någon dag efter att bilen blev såld för att dubbelchecka om affären gått igenom. 130kkr för en 320iM känns som väldigt mycket bil för pengarna, dock tror jag att det tyvärr främst är sedanen som först genomgår det värsta stålbadet. Jag har fått känslan att attraktionsvärdet för M-pkt till 320 E46 minskat kraftigt de senaste två åren. Det har stått rätt många osålda vagnar ett bra tag, däribland hos handlare, för inte mer än 15-20kkr mer än vad jag fick för min. 320 är ju en mellanmodell som tilltalar en ganska bred publik, dvs inte bara BMW fanatiker. I deras ögon kanske en vanlig med sportstolar duger gott. |
|
| mosse: ser att du sålt bilen i ett år nu och inte fått den såld än.. jag skulle ta bort den från blocket och ala andra köp och sälj sidor.. Lägga ut den i mars-april igen för 130 samt lägga ner denna tråden. Tyvärr tror jag att många spekulanter blir avskräckta när dom läser denna tråden, varför har han inte sålt bilen? vad är för fel? etc etc. | |
|
Kan vara så som du säger Coken... Men jag behöver tyvärr pengar till huset... |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag skakar också på huvudet, ibland fattar inte kunderna sitt eget bästa.... Jag säger som vanligt, rätt bil till ok pris samt bra beskrivning och framför allt bra bilder så går bilen iväg. Din bil uppfyller de tre första, även om jag inte gillar "toppskick" osv i rubriken (det signalerar lite desperation), men det är mer tycke och smak. Alla har ju redan tjatat om bilderna, men har du 4 exteriörbilder och en interiörbild på en ren och urstädad bil så räcker det. Men det ska vara bra bilder, nu hade du bara en när varken facelift eller inredning syns. Så ta en tvättdag, knäpp 5 riktigt bra bilder från alla vinklar, så kan du i alla fall bortse från den punkten. Det finns så mycket bilar till salu och köparna är så extremt petiga att det gäller att inte ge dem en ursäkt att hoppa över din bil.... Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.