|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Kane: Ja eller nya verktyg.:) |
|
|
Imorgon (onsdag) har jag äntligen fått tid till service. Delarna tog 10dagar att beställa.:( Bilen har stått stilla i snart 2veckor. Får se hur det går. |
|
| Vänstersida Solenoid bytt, problemet är nu löst. | |
|
Grattis, skönt att få ha pärlan intakt kan jag tro. Vad gick kalaset på måntro? |
|
| Strax under 900 euro. | |
|
Huh, kunde man haft roligare för antar jag.. men ändå inte såå farligt. Har du vågat summera ägandekostnaden för M5'an sen du köpte den, ingen rolig räkning antar jag.. Men vem bryr sig när du får vrida igång 8'an på morgonen, det förlåter väl det mesta? |
|
|
Ja visst, kosntaterade idag att inte vill jag sälja bort henne.:) Gissar att ägande exclusive bensin och försäkring på två år ligger över 10.000 euro. |
|
|
oj, ja man gör nog klokt i att budgetera 50000 i repkostnad/år om man kollar på m5. Är detta representativt för m5 beståndet i stort eller har du haft en jäkla otur? |
|
| Bayerischemotor: Fick du specat material och arbete? | |
kilroy |
50.000:-/år är inte representativt för E39 M5. Som jag fattar det så har "bayerischemotor" haft en kvalificerad otur med sin M5 och det har uppenbarligen kostat skjortan. Hoppas att den går felfritt ett tag nu... Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
| Kan inte annat än hålla med kilroy. Måtte den gå felfritt lääääänge nu! *knack knack* | |
Buspelle |
Min M5a kostade totalt ca 10 000 i rena reparationer under 8000 mil; ett trasigt rör till ACn och en ABS-styrenhet och en ABS-givare. |
|
Bmw-lelle: Knack knack från VANOS eller? :) Tror inte mina utgifter är representativa för M5 E39. Jag har fått ett måndags bakfylla exemplar, tyvärr. Buspelle: Trevlig bil du skaffat. ABS felen har jag också haft.:) Kane: Ja denna BMW återförsäljare är bra, i ett test gjorda bland olika bilars märkesservice, vann Laakkonen testet. Det enda negativa var bemötandet av kunder, men detta är väl rätt typiskt för BMW i norden... Men som sagt på kvittot står alltid specifikation av delar och arbete. Minsta mutter för 0.50euro är alltid med. |
|
| bayerischemotor: Hur såg fördelningen mtrl/arbete ut på den 900 Euro nota du betalade? | |
|
Material ca 500e. Diagnos 105e Inställning av VANOS 160e osv... |
|
|
Tjena Mr Ekenäs ! Köp en B10 V8S och färdas problemfritt :D |
|
Buspelle |
bayerischemotor: 335an är en kanonbil. Mycket trevlig. Under inkörning för tillfället men den har näst intill M5 (E39) prestanda. Dock är det ingen M-bil. Betydligt "mjukare" i alla avseenden. |
|
A.G.: Tack för tipset:) Tror du gett mig det förut. Buspelle: Ja det tror jag! Tänk vad nåt saftigt trimchips kan eventuellt åstadkomma? |
|
| bayerischemotor:kunde du köra bilen hela tiden fast den gick dåligt?Jag fick samma symptom igår fast min dog helt,den började gå riktigt ojämt,sen den började rycka o till slut dog den helt.Kan det va samma sak? | |
| Ahmo: Låter som antingen kam/vev-axelgivare eller bensinpump. Är det bensinpumpen så bluddrar bilen till lite sen dör den helt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.