|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Jag undrar bara varför ni som är 5-serie ägare valde just 5-serie i stället för 3-serie? Är det storleken? Är det mycket dyrare att äga 5-serie? Dyrare i drift? Rent allmänt. Eller är det bara en smakfråga! Jag personligen tycker att E60 är en skitsnygg bil. | |
Vantage |
Har både 3 & 5-serien. Bättre komfort i 5-serien tycker jag om man har barn i familjen. 3-serien är det mer "fun" att köra med:-))) Försäkrings-mässigt är det lika dyrt på mina kärror och bränsle förbrukningen är lika med ( 325 - 525 ) ca 0,85-0,9 lit/mil Vantage |
|
Gar alltid gillat 5 serien speciellt e39 som ja just köpt Bensinmässigt så ligger den väll runt 0,85-0,87 eller nått sånt. Försäkringen skiter jag i faktiskt , bilen är bra , stadig o komforten är mkt bra |
|
|
Hej! Tyngden på min husvagn bestämde vilken serie jag skulle ha. Linkan. Många mil. |
|
|
Hej, valde 5 serien för storleken är perfekt för mig, Tycker den är snyggare och m5an är mer sällsynt än m3an. v8an ger så gött ljud oxå. Har en polare som kör 320d och den käns mycket liten. Har aldrig ägt en 3 serie. |
|
|
Har haft en E46 328Ci och är inne på min tredje E39a. Hittade inga direkta fel i E46:an men jag gillar lite större bilar. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
| ville haft 330 men då den va för dyr blev det en 540 då dessa har ungefär samma prestanda resurser men man åker bättre i en större bil anser jag så därför tycker jag att jag gjort ett bra val :) komfort och prestanda i ett! | |
|
Bobba, Är inte din 540 dyrare i drift än en 330, med tanke på motorn och bilens tyngd? Ev. även försäkring? /L |
|
|
Jag va ine på köpa en 3-serie innan jag provkörde 5-serien,lika snygga men 5-serien så klart större o bättre komfort+körglädje,så det blev 530 för min del! Mvh |
|
|
LeoniAquila Möjligt men då jag fått pröjsa minst 40 till för att överhuvudtaget få en 330 så valde jag att avstå,då jag tänkt något "exlusivare" så hade jag fått upp med en 70 000 till ovan på de pengarna jag gav för min 540. Försäkringen är inte så farlig,däremot är skatten rätt hög,men de är en engångskostnad/år så de får man ta :) |
|
|
Stor och trygg bil.. Hade först e34, sen e30 och vidare e46... vi fick sedan barn och vi gick direkt tillbaks till 5serien i form av en e39 touring. Bensinförbrukringen skiter jag fullständigt i |
|
| Herr gaspedal : Vi tänker på samma våglängd..:) | |
|
jag ville ha en svart 540 =) V8 muller. |
|
| har varit audi mään i många år men nu var det dax för en bader mainhoff wagen...tror det är svårt att hitta en bil med bättre comfort för pengarna, hade tur och fick tag på en pärla som går ruskigt fint blir nog fler bmw efter denna men är impad av bränsle förbrukningen som vissa verkar ha grattis till er, ligger på 1,2-1,3 istan med lugn körning | |
robert pentén |
en 540 e39 är lagom stor till en singel kille på 23 som pluggar om dagarna :) 3serien känns för uttjatad och lite mer som en ungdomsbil utan pulver |
|
Tänkte inte mycket när jag köpte min första BMW ( 518 81) o sen var det en till o en till o nu nr 4.... 3:an - för liten 7:an - kostar mer i drift Så 5:an ligger där mellan... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| En kombination med sportighet, körglädje och komfort helt enkelt. | |
|
Storlek och komfort... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Femserien valde mig. ;) | |
|
Hade e39 523i sedan med M-sport paket, bytte till SUV XC90 T6 upptäckte vilket skräp det var och beställde e60 523i sedan med M-sportpaket och är helnöjd, bara driftkostnads sänkningen finansierade en ny bil till sambon. Kör lite mil med bilarna annnars hade hade köpt 520dM, dock med A. Har 3 ungar och 3-serie räcker inte till men 5an duger även som sedan. Thepe |
|
| Båda är ruskigt trevliga bilar men efter 4 st 3:or varav 2 nya e:46or föll valet på en femma och främsta anledningen var storleken då 3:an tenderar bli lite trång på långresor med packning och två små kottar bak. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.