|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Glömde en sak: Är det stor skillnad mellan 284/272-kammen jämfört med en 288/288-kam? |
|
STi |
Jadå bilen går kanon att köra även lungt och fint. Går att glida i stan om man vill det. Vilket jag oftast gör. Jadå den går fint att köra trots att den inte är mappad med de nya grejjorna. Chip är inte att rekomendera då dessa är anpassade till en standard motor. Så det är mappning som gäller. Killen som gjorde jobbet med toppen, hade tidigare gjort en nästan lika dan. Den motorn byggdes för bana och hade en 288 schrick kam. Och några andra mindre modifieringar. Han gav mig samma portning som denne hade, dvs max portad. Denne killen hade plockat ut ca240hk (240-245 minns ej exakt). Han trodde att jag skulle kunna plocka ut runt 220-230 med extraktor (som jag nu har ett liggandes som ska monteras i vinter) och en bra mappning. Om jag får ut det vet jag inte men man kan ju alltid hoppas. Kan ju säga som så att det är em grym skillnad mot innan vad gäller draget och accet. Så över 200hk är det lätt i motorn. Ångrar inte att jag la ut lite mer än 20:- på motorn å bilen, roligare e30 har jag aldrig kört (har inte haft äran att få köra en M3e30)... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.