|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Viktigt är att den "nya" "piratpumpen" orkar med att ge 3 Bar i tryck. Gör den inte det kommer motorn att gå snålt över tiden vilket höjer förbränningstempen i cylindrarna med bl a brända avgasventiler som ett brev på posten. Viktigt är också att br.pumpreläet är ett "riktigt" br.pumprelä med rätta "säkerhets"funktioner så att det inte blir så att vid en mindre incident som knycklar till grejorna fram och kanske sliter av br.ledningen ... då får inte pumpen fortsätta att spruta bensin på en het motor. Relät skall lösa om motorn stannar med nyckeln i läge II. Det är alltid kul att få fart på grejor som från början ser ut att "vara omöjliga". MVH /// Paap R |
|
absolut visst är det det =) men jag köpte det ju på BMw kneippbadens här is tan så det var en väl värd investering a 79 kronor så o pumpen lämnade jag tillbaka tillsammans med torkarblad som är för långa och för korta även om dom ska vara modellanpassade ringde Biltema och fårgade vad dom sysslade med pumpen passade ju inte ens lixom o killn säger att han har en biltema pump i sin 540 och 740 mn hur har han lyckats?? |
|
Paap Reeder |
OK! ... bara att gasa på! MVH /// Paap R |
|
Forting, jag har monterat en feltema pump i en kompis 740 så nog går det allt, och bilen går vad jag vet fortfarande. Mvh/Micke |
|
|
då skulle jag vilja veta hur? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.