|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
LeoniAquila: Visst, marginalerna kan vara hårfina om man definierar "sport-SUV:arna" utifrån motoreffekten. Ur de perspektivet är de som vilka kraftpaket som helst. En 911 Turbo är inte nägot bättre "miljöval", så att säga, än en Cayenne Turbo. Men en X5 4,8i är en komfortabel glidare medan t ex MB ML63 AMG är försedd med monstermotor, stenhårt sportchassi som nästan eliminerar allt som kallas komfort... Utan att för den delen vara det minsta sportig. Bara snygg och ruggigt kompetent när det går rakt framåt. En SUV anser jag ska ha en vridstark turbodiesel under huven och så mycket lyx- och komfortutrustning som möjligt. En X5 3,0d eller ML280-420 CDI utan sportpaket är bilar i min smak. ÖVRIGA BILAR: Volvo S80 D5 -07, MG ZTT 180 -05 |
|
|
Ok, jag förstår hur du menar, men tycker nog ändå att 4,8:an är rätt "sportig" i sammanhanget! Om du gillar diesel kanske Audi Q7 med V12, 500 hk / 1000 Nm kan vara något. ;) Grattis till Volvon förresten! Farsan har den nya 3,2:an så jag vet hur fin den är. /L |
|
|
Tackar, är riktigt nöjd med Volvon. Tycker D5:an är suverän, men 3,2:an lär vara ännu trevligare. Har inte provat den men har hört mycket gott om den motorn. Den kommer ju i flexifuel-utförande på 265 hk framöver och det kanske kan vara något... Jo Q7 V12 TDi är ju antagligen rätt så rapp, och betydligt mer "miljöanpassad" än t ex en Cayenne Turbo... ;) God Jul! ÖVRIGA BILAR: Volvo S80 D5 -07, MG ZTT 180 -05 |
|
|
Kul att höra! Farsans bil vägrade att starta häromdagen, och tvingades bogseras bort häromdagen, med julmaten ståendes på parkeringen... hoppas att du slipper det. Det är väl all elektronik nuförtiden. Undrar hur nya X5:an klarar sig, den bör ju vara helt full av elektronik och datorer! God jul! /L |
|
|
Jag var å lekte med en 3.0si i veckan. USA import. Fy fasen, det är en fin bil! Men det jag reagerade på är att den känns lika liten ivändigt ocj utvändigt. Huven är lägre menbilen känns grymt mycket fetare. Vâxelspakeni sig själv ä ju värd några lappar:-) Klaga inte på dagens 3.0D. Den är ju som en dröm! Kan inte tänka mig att 40 nm betyder så väldigt mycke.. ônskar jag hade råd till en ny bil till påsk... Mvh Hosse |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hosse, finns 3,0si i usa redan nu? med nya 272-hästarsmotorn? till europa kommer den först i höst om jag förstått det hela rätt. Får man fråga vad de begärde för den bilen? jag kan trösta dig med att i Sverige är hela X5-tilldelningen för påsk slutsåld så det bara skriker om det, gissningsvis lika illa i Norge. Den tilldelningen handlarna räknade med i påsk sprider BMW ut för leverans under hela året. mvh Johan |
|
Jepp, det rullar faktiskt redan flera i området mitt här. Bara bensinare då och dom ser inte så bra ut. Super enkel utvändigt. MEN fy fasen vad fet den är LIVE! Lägre front,men bredare och kraftigare. Några kollegor till mig har prövkört den och har bara positivt å säga om den. MEN den är stenhård i utgångspunkt, så aktiva dämpare ska man tydligen styra undan? För att säga så här, om max 2 år ska jag ha en 3.0D:-) Lângtar redan:-) Mvh Hosse |
|
|
Just ja. Vad dom begär för dom? hehe, kolla här; Länk Länk + 4,8 IS Länk Kanonpriser!!:-) Mvh Hosse |
|
|
Så nya X5 rullar redan i Norge? Undrar om de första demobilarna har kommit till Sverige också? |
|
|
Jepp, men jag kan lova att BMW Norge är sura:-) Lansering i Mars och så importerar handlarna direkt från usa i november:-) Bara bensinare då och dom kommer inte till norge. 3.0 liter alltså.. Mvh Hosse |
|
|
Länk *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
|
Trist av Aftonbladet att kalla den gamla för "sunkgammal"; känns som att ordet sunkig är ganska främmande här. Den nya verkar ju fin, men bränsleekonomin imponerar väl inte direkt. Men så har den ju en rejäl V8:a också. /L |
|
| shit vilka priser det är i norge... vad tycker ni om nya x5:an då.. jag gilalr itneriören skarpt och utsidan är väl lite sisådär.. baken känns lite väl hög o gilalr iten den riktigt,,,, när kommer is modellen?? | |
|
Tja, jag tycker nog att allt utom fronten är snyggare än den gamla. Men jag har aldrig tyckt om X5:ans design direkt. Range Rover är mycket, mycket snyggare, och t.o.m. Volvo XC90 är snyggare (bortsett från fronten!). Rent funktionellt borde väl nya X5:an spöa alla konkurrenter. Kanske t.om. Volvo XC90 i Teknikens Värld ;) /L |
|
|
zätatre, förresten, har just insett att det är du som är MGZTT på jagrullar.se! /L |
|
| LeoniAquila: Hehe, jajamen det är jag det! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.